پکن: روسیه کشوری بزرگ است و تصمیماتش را به صورت مستقل اتخاذ میکند

سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی با اشاره به تحولات اوکراین، گفت: روسیه یک کشور بزرگ است و تصمیمات استراتژیک خود را به صورت مستقل اتخاذ می کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «هوآ چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه به عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین واکنش نشان داد. وی گفت: به کار بردن واژه «تهاجم و تجاوز نظامی» در خصوص عملیات روسیه سخت گیرانه است. به کار بردن این اصطلاح، متعصبانه است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: روسیه یک کشور بزرگ است. دولتمردان این کشور تصمیمات استراتژیک خود را به صورت مستقل اتخاذ می‌کنند. آنها برای اتخاذب تصمیماتشان به موافقت یا مخالفت چین نیازی ندارند.

این مقام چینی با بیان اینکه پکن از نزدیک تحولات اوکراین را دنبال می‌کند، اظهار داشت: ما طرف‌های مختلف را به خویشتن داری دعوت می‌کنیم و معتقدیم که نباید اوضاع در اوکراین از کنترل خارج شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه صبح امروز دستور داد که نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که حمله هوایی یا موشکی به شهرهای اوکراین در دستور کار نیست.

پوتین گفته است این دستور پس از آن صادر شده که سران این منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین خواستار کمک نظامی روسیه در پاسخ به افزایش «تجاوزات اوکراین» شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    2 0
    با این که از چین خوشم نمیاد باز یه حرف درست زد روسیه از قدیم تا الان کشوری وسیع و قدرتمندی بوده و هست اگر آمریکا و اروپا با روسیه وارد جنگ شوند . جنگ جهانی سوم رخ می دهد و به ضرر تمامی کشور هاست مخصوصا ایران و چین چون هم پیمانان روسیه هستیم . اگر هم دقت کنید کشور های هم مرز روسیه جرات محکوم کردن روسیه رو ندارن چون می‌دونن عاقبت شون چیه
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 5
    چین کشور زرنگی هست نمی خواد خودشو با آمریکا و اروپا بد کند و از اون طرف روسیه رو هم از دست بده. ولی کلا کار روسیه تجاوز هست حالا طرفداران شرق هر چی می خوان اسمشو بزارن . حالا اگر آمریکا کرده بود خودشون آتیش زده بودن این شرق پرستا
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      3 1
      با این حمله چین بزودی تایوان را و ترکیه یونان را لقمه چرب خودشان خواهند کرد روسیه پیشقراول حمله کنندگان به امریکا شده است
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    1 0
    خارکف پایتخت اوکراین یا اوکراین شرقی باید بشود و این کشور به فدراسیون تبدیل گردد
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    2 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس