نشست اضطراری جدید شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کرد که بر تعهد این شورا به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید می‌کند.

به گزارش مشرق، آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در بین اعضای شورای امنیت سازمان ملل توزیع کرد که حمله روسیه به اوکراین را محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظامیان روسیه به شمال کی‌یف رسیدند

شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد، پیش‌نویس قطعنامه آمریکا بر تعهد شورای امنیت به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید می‌کند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد: این پیش‌نویس همچنین تأکید می‌کند که روسیه باید فوراً استفاده از زور علیه اوکراین را متوقف کند و همچنین از روسیه می‌خواهد که فوراً و بدون قید و شرط نیروهای نظامی خود را از خاک اوکراین خارج کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بامداد پنجشنبه دستور حمله علیه اوکراین را به نیروهای مسلح این کشور صادر کند و طبق گزارش‌های خبری نیروهای روس زیرساخت های نظامی، امنیتی و دفاعی اوکراین را هدف قرار داده‌اند.

رئیس‌جمهور روسیه شب گذشته در جمع شماری از تاجران روسی درباره علت حمله این کشور به اوکراین توضیح داد: «خطرات در حوزه امنیت به گونه‌ای شکل گرفته که دیگر نمی‌توان به راه‌حل دیگری (غیر از گزینه نظامی) دست یافت.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 3
    روسیه پیش بسوی انزوا
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    3 0
    وتو میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس