کد خبر 1343325
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
در صورت تهاجم روسیه به اوکراین، حکومت نظامی اعمال می شود

رسانه های اوکراینی پس از تصمیم پوتین مبنی بر به رسمیت شناخت دونتسک و لوهانسک اعلام کردند در صورت تهاجم نظامی تمام عیار توسط فدراسیون روسیه به اوکراین حکومت نظامی اعمال خواهد شد.

به گزارش مشرق،‌ رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند در صورت تهاجم نظامی تمام عیار توسط فدراسیون روسیه به اوکراین حکومت نظامی اعمال خواهد شد. به گزارش اینترفکس-اوکراین، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین این موضوع را در نشستی مشترک با آلار کاریس، رئیس‌جمهور استونی در کی یف بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش‌ها به تصمیم پوتین در به‌رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک

این رسانه اوکراینی اعلام کرد: در مورد حکومت نظامی، این موضوع برای ما روشن است: ما معتقدیم که هیچ جنگ گسترده‌ای علیه اوکراین وجود نخواهد داشت و هیچ تشدید گسترده‌ای از سوی فدراسیون روسیه وجود نخواهد داشت. اگر وجود داشته باشد حکومت نظامی برقرار می‌شود.

طبق اعلام این رسانه، حکومت نظامی یک رژیم حقوقی ویژه است که در اوکراین یا در مناطق جداگانه آن در موارد تجاوز مسلحانه به اوکراین و همچنین در صورت وجود خطری برای استقلال و تمامیت ارضی کشور اعمال می‌شود.

رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی گفت که اوضاع در منطقه دونباس در شرق اوکراین به مرحله بحرانی و دشواری رسیده است. رئیس جمهور روسیه گفت: تصمیم گرفتیم فوراً استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس