روند تخلیه کارکنان مقرهای دیپلماتیک از اوکراین آغاز شده است

وزارت امور خارجه روسیه از آغاز روند تخلیه تمامی مقرهای دیپلماتیک این کشور در اوکراین به علت افزایش تهدیدات و با هدف حفظ جان کارکنان آن خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد روند تخلیه کارکنان تمامی مقرهای دیپلماتیک خود در اوکراین را آغاز کرده است.

روسیا الیوم به نقل از خبرگزاری تاس ضمن اعلام این خبر افزود، وزارت امور خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود مقامات روسیه تصمیم گرفته‌اند کارکنان مقرهای دیپلماتیک و خانواده‌های آنها را به خاطر تهدیدات موجود و با هدف حفظ جان و سلامتی آنها از اوکراین خارج کنند.

این وزارتخانه افزود: از سال ۲۰۱۴ تا کنون سفارت روسیه در کی یف و کنسولگری‌های ما در دو شهر «لویو» و «خارکیف» هدف حملات متعددی قرار گرفته‌اند. همچنین مرکز علوم و فنون روسیه در کی یف نیز هدف اقدامات تحریک آمیز برنامه ریزی شده قرار گرفته است.

بنا به اعلامیه وزارت خارجه روسیه، دیپلمات‌های روس در اوکراین به خشونت فیزیکی تهدید شده و خودروهای آنها به آتش کشیده شده است. این تحولات با کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک و امور کنسولگری مغایرت دارد و مقامات کی یف هیچ گونه تدابیری را برای جلوگیری از وقوع آن اتخاذ نکرده‌اند.

این در حالی است که اوکراین نیز امروز چهارشنبه از شهروندانش خواست که فوراً روسیه را ترک کنند.

وزارت خارجه اوکراین در توضیح این تصمیم، اعلام کرد: به دلیل تهاجم رو به ازدیاد روسیه علیه اوکراین که می‌تواند به کاهش چشمگیر خدمات کنسولی منجر شود، از شهروندان مان می‌خواهیم از سفر به روسیه اجتناب کرده و چنانچه در آنجا حضور دارند، فوراً این کشور را ترک کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس