پرواز پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بر فراز اوکراین

منابع خبری از پرواز یک فروند پهپاد جاسوسی پیشرفته نیروی هوایی آمریکا بر فراز حریم هوایی اوکراین همزمان با تشدید تنش کی‌یف با روسیه خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری از پرواز پهپاد جاسوسی نیروی هوایی آمریکا بر فراز حریم هوایی اوکراین همزمان با تشدید تنش کی‌یف با روسیه خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» یک فروند پهپاد «آر کیو-۴ گلوبال هاوک» نیروی هوایی آمریکا روز سه شنبه بر فراز حریم هوایی اوکراین پرواز کرد. پرواز این پهپاد پیشرفته جاسوسی بر فراز حریم هوایی اوکراین برای ساعت‌ها همزمان با تنش این کشور با روسیه حائز اهمیت است.

بر اساس این گزارش، طی ماه گذشته ۲ فروند از این پهپاد جاسوسی در ماموریت‌های منظم از دریای مدیترانه به اوکراین پرواز کرده‌اند. پروازهای این پهپادها در ارتفاع بالا و مسافت طولانی با افزایش تحرک نظامی روسیه در امتداد مرز اوکراین با تنش روسیه با آمریکا و ناتوهمزمان شده است.

ناظران هوانوردی بر این باورند که ایالات متحده با نمایش این پهپادها در پی نمایش قدرت به روسیه است.

به گزارش رویترز، نیروی هوایی ایالات متحده از اظهار نظر در مورد جزئیات این پروازها خودداری کرده، اما اعلام کرده که آمریکا به طور معمول از هواپیماها برای حمایت از اهداف اطلاعاتی استفاده می‌کند.

 یک سخنگوی نیروی هوایی آمریکا گفت: «این ماموریت‌ها تعهد مستمر ما را به ایمنی و امنیت در منطقه نشان می‌دهد.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه  با به رسمیت شناختن جمهوری‌های جداشده به عنوان کشورهای مستقل، دستور داد نیروهای روسیه در این مناطق مستقر شوند تا از آنها برابر اقدام نظامی احتمالی نیروهای اوکراینی دفاع کنند. به رسمیت شناختن مناطق جدا شده از سوی روسیه در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین مسکو و ناتو صورت گرفت، ائتلاف نظامی که مسکو آن را به تضعیف امنیت ملی خود از طریق گسترش به سمت شرق در اروپا متهم می‌کند.

ایالات متحده و متحدانش پیشنهاد روسیه برای تعلیق گسترش ناتو و عقب‌نشینی از حضور نظامی خود در این قاره را رد کردند. در عوض، آنها مسکو را به برنامه ریزی برای جنگ علیه اوکراین متهم کردند.

حامیان خارجی کی‌یف هواپیماهای مملو از تسلیحات پیشرفته را به اوکراین ارسال کرده و مدعی شدند که برای دفاع از کشور برابر روسیه به آنها نیاز است. مسکو، اما اعلام کرده  این محموله‌ها برای تقویت توانایی‌های ارتش اوکراین در آماده‌سازی برای حمله به جدایی طلبان بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • قلندر IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    خخخخ.بیزحمت یکی هم اطراف مابفرست،بلکن ایندفعه طالم نشوندیمش
  • تو مخی IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    یادش به خیر، برای ایران خاطرست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس