استقرارسامانه‌های «اس-300» اوکراین نزدیک فرودگاه‌های مهم

منابع مطلع از استقرار سامانه‌های پدافند موشکی ارتش اوکراین نزدیک فرودگاه‌های بین‌المللی شرق این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع مطلع اعلام کردند که نیروهای مسلح اوکراین واحدهای پدافند هوایی را نزدیک فرودگاه‌های شرق اوکراین مستقر کرده‌اند.

به نوشته وبگاه «ارلایو» سخنگوی نیروهای جمهوری دونتسک روز سه شنبه گفت: «نیروهای مسلح اوکراین واحدهای پدافند هوایی را نزدیک فرودگاه‌های بین‌المللی "کیف"، "خارکف"، "چرکاسی" مستقر کرده‌اند.

سخنگوی مذکور افزود، اطلاعات ما حرکت ستون‌های یگان‌های موشک ضد هوایی اوکراین مجهز به سامانه‌های «اس-۳۰۰» و «بوک ام-۱» را ثبت کرده است که نزدیک فرودگاه‌های بین‌المللی کیف، خارکف و چرکاسی قرار گرفتند.

وی افزود که نیروهای دونتسک همچنین حرکت تانک‌ها و راکت‌اندازهای گراد توسط ‌نظامیان اوکراین را  نزدیک شهر «ماریوپول» ثبت کردند.

در بحبوحه تشدید تنش در مرزهای اوکراین و منطقه بالتیک، وزیر دفاع انگلیس از برگزاری رزمایش بزرگ با متحدان و شرکای خود خبر داد. «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس گفت  که ۱۰ کشور مانورهای نظامی پیشگیرانه‌ای را برای نشان دادن آزادی تردد در دریای بالتیک انجام خواهند داد.

رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه با به رسمیت شناختن جمهوری‌های جداشده به عنوان کشورهای مستقل، دستور داد نیروهای روسیه در این مناطق مستقر شوند تا از آنها برابر اقدام نظامی احتمالی نیروهای اوکراینی دفاع کنند.

منابع خبری همچنین از پرواز یک فروند پهپاد جاسوسی پیشرفته نیروی هوایی آمریکا بر فراز حریم هوایی اوکراین همزمان با تشدید تنش کی‌یف با روسیه خبر دادند. یک فروند پهپاد «آرکیو-۴ گلوبال هاوک» نیروی هوایی آمریکا در روز سه شنبه بر فراز حریم هوایی اوکراین پرواز کرد. پرواز این پهپاد پیشرفته جاسوسی بر فراز حریم هوایی اوکراین برای ساعت‌ها همزمان با تنش این کشور با روسیه حائز اهمیت است.

ناظران هوانوردی بر این باورند که ایالات متحده با پرواز این پهپادها در پی نمایش قدرت به روسیه است. به گزارش رویترز، نیروی هوایی ایالات متحده از اظهار نظر در مورد جزئیات این پروازها خودداری کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 0
    از بین بردن سامانه های قدیمی روسی برای کشور سازنده ان درست مانند اب خوردن است تمامی ضعف های این سامانه ها برای ارتش تا بن دندان مسلح روسیه واضح و مشخصه هنگام درگیری این سامانه ها با کمترین تلفات ممکن از بین خواهند رفت
    • کلیم IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      1 0
      عین برخی کشورها که با f5 آمریکایی برای آمریکا قمپوز در میکنن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس