رهگیری هواپیمای ناشناس از مبدا اوکراین توسط جنگنده‌های مجارستان

وزارت دفاع مجارستان اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور ، یک هواپیمای ناشناس که از حریم هوایی اوکراین وارد این کشور شده بود را رهگیری کردند.

به گزارش مشرق، در بحبوحه نبرد روسیه با اوکراین، وزارت دفاع مجارستان اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی، یک هواپیمای ناشناس که از حریم هوایی اوکراین وارد این کشور شده بود را رهگیری کردند.

 به گزارش منابع خبری، در بیانیه وزارت دفاع مجارستان آمده است مه جنگنده‌های نسل چهارم  «گریپن» برای انجام ماموریت رهگیری از پایگاه خود در «کچکمت» به پرواز درآمدند. این ماموریت به دنبال اعلام ناتو و رویت یک هواپیما در صفحه رادار که از شرق مجارستان به سمت اسلواکی پرواز می‌کرد صورت گرفت.

وزارت دفاع مجارستان بدون اشاره به نوع این هواپیما اعلام کرد که پس از رهگیری موفق این جنگنده‌ها برای اطمینان از امنیتی حریم هوایی منطقه قبل از بازگشت به پایگاه خود به پرواز ادامه دادند.

چندی قبل نیز یک فروند پهپاد ناشناس از مبدا اوکراین در خاک کرواسی سقوط کرد. سقوط این پهپاد ناشناس در زاگرب، گمانه‌زنی‌های زیادی را در پی داشت و به گفته کارشناسان امنیتی، برای ناتو یک شکست محسوب شد.

  «آندری پلنکووچ » نخست‌ وزیر کرواسی با اشاره به سقوط یک پهپاد در این کشور خواستار افزایش همکاری‌ها میان کشورهای عضو ناتو شد. پلنکووچ مدعی شد این پهپاد که از نوع تجسسی «تی‌یو-۱۴۱» دوران شوروی است، از مبدا اوکراین به پرواز درآمده و در کرواسی سقوط کرده است.

پیش‌تر مقامات کروات در این‌باره توضیح دادند که این پهپاد پیش از سقوط در کرواسی و آسیب وارد کردن به ده‌ها خودرو، از مجارستان وارد کرواسی شده و قبل از آن نیز بر فراز رومانی پرواز می‌کرده است که هر سه کشور اعضای ناتو هستند.

نخست‌وزیر کرواسی در این‌باره گفت: «طبق اطلاعاتی که اکنون داریم، این پهپاد مشخصاً از قلمرو اوکراین برخاسته است.»

او با این حال با اشاره به اینکه روسیه و اوکراین هردو اعلام کردند این پهپاد متعلق به آن‌ها نیست گفت: «در حال حاضر نمی‌دانیم این پهپاد متعلق به کدام کشور است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مالک پهباد IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    9 0
    پهباد مال پسر من بود کنترلش باطری تمام کرد. رفتم یه دونه بهتر براش خریدم. هه هه
    • شاهد از غیب IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      2 0
      منم شاهدم
  • US ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 1
    (فارغ از متن خبر) لطفا در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم--------- خواستی؟ لطفا همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 0
    تو محله ما فرودگاه نیست ولی خلبان زیاده
  • DE ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 0
    این پهپاد بیرقدار ترکیه بود که از اوکراین به مجارستان رسید بعد از رمز گشایی جعبه سیاه مشخص شد پهپاد گفته نمیخوام به خاطر اردوعان با موشک روسی تکه تکه بشم و به مجارستان پناهنده شده. 7447

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس