واکنش آمریکا به اشاره پوتین درباره زرادخانه هسته‌ای روسیه

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود با خبرنگاران به سوالات مختلف از جمله درباره بحران اوکراین پاسخ و به اظهارات پوتین درباره زرادخانه هسته‌ای روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه رسمی کاخ سفید، «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود با خبرنگاران به سوالات مختلف از جمله درباره بحران اوکراین پاسخ داد.

سخنگوی کاخ سفید در جریان نشست مطبوعاتی عصر پنجشنبه خود گفت که ایالات متحده آماده پذیرش پناهندگان اوکراینی است، اگرچه او انتظار دارد که اکثریت قریب به اتفاق آنها در اروپا بمانند.

بیشتر بخوانید:

زلنسکی: در نبرد با روسیه تنهایمان گذاشتند

ساکی در پاسخ به سوالی درباره اشاره پوتین به زرادخانه هسته‌ای روسیه گفت: «در حال حاضر هیچ افزایش تهدیدی در این زمینه مشاهده نمی‌کنیم.»

ببینید:

فیلمی از بقایای درگیری ارتش اوکراین با روسیه

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که بایدن چه زمانی تحریم‌های شدیدتری را علیه روسیه اعمال خواهد کرد، به خبرنگاران گفت که مجازات‌هایی که اعلام شده اند شدید بوده و تأثیرگذار هستند، اما زمان می‌برند. او گفت: «بیایید تا یک ماه دیگر صبر داشته باشیم تا ببینیم آیا تحریم‌ها کار می‌کنند یا خیر.»

بیشتر بخوانید:

کاخ سفید: مدیران بانک‌های روسی را تحریم می‌کنیم

خبرنگاری پرسید اما اوکراین یک ماه فرصت ندارد، آیا آمریکا عملاً اوکراین را به روسیه واگذار می‌کند؟ ساکی چنین موضعی را رد کرد و گفت: «هیچ چیزی درباره استراتژی، رویکرد یا رهبری رئیس جمهور در جهان وجود ندارد که نشان دهد او در حال واگذاری چیزی است.»

در پایان جلسه، پس از اینکه ساکی با گذاشتن ماسک نشان داد که جلسه خبری او تمام شده است، یک خبرنگار از او پرسید که آیا ایالات متحده معتقد است روسیه در حال آماده شدن برای حمله به کشورهای دیگر فراتر از اوکراین است؟ ساکی در این ارتباط گفت: «ما مطمئناً فکر می‌کنیم که پوتین جاه طلبی‌های بزرگ‌تری دارد.»

ساکی همچنین گفت که ایالات متحده از گزارش‌ها مبنی بر گروگان گرفتن تعدادی از کارکنان در سایت هسته‌ای چرنوبیل توسط نیروهای روسی خشمگین است. او خواستار آزادی فوری آنها شد.

ساکی درباره اینکه چه زمانی ممکن است تحریم‌ها علیه روسیه اعمال شوند، گفت که این تحریم‌ها در حال حاضر اعمال شده اند. او گفت: «ببینید روبل کجاست.»

ساکی در مورد سوالی درباره محل اختفای زلنسکی اظهار نظر نکرد اما گفت که مقامات دولت آمریکا همچنان با او در تماس هستند. او گفت که ایالات متحده با کشورهای اروپایی همکاری می‌کند تا برای هجوم پناهجویان اوکراینی آماده شود، اما گفت که ایالات متحده نیز آماده استقبال از آنها در اینجا است.

ساکی در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده اخطار شفاهی پوتین به دشمنان را به عنوان تهدید جنگ هسته‌ای تعبیر می‌کند، گفت که مطمئن نیست او چنین پیامی را می‌خواهد منتقل کند، اما افزود: «در حال حاضر هیچ افزایش تهدیدی در این زمینه مشاهده نمی‌کنیم.»

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس