ابوترابی‌فرد: کلیدی‌ترین اصل برای موفقیت در مدیریت کشور آراستگی به تقواست

امام جمعه موقت تهران گفت: خودسازی گام نخست برای جامعه‌پردازی است. تمام دغدغه امام و رهبری بر خودسازی است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نمازجمعه امروز (29 بهمن) تهران اظهار داشت: تمام اقتدار نظام، دستاوردهای نظام در منطقه و جهان اسلام در طول چهار دهه گذشته مرهون قدم‌هایی است که در این راه برداشته شده است. ضعف‌ها و کاستی‌ها نیز ثمره فاصله از این اهداف است. هرکجا ضعف داریم از اهداف فاصله گرفتیم و هرکجا در نقاط بالندگی قرار داریم به اهداف توجه شده است.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) راه‌های خلق ثروت را تبیین می‌کنند. نهادسازی و مدیریت صحیح برای فراهم‌سازی بستر رشد کشور و حضور مردم، صاحبان فکر و دانش در عرصه خلق ثروت برای تامین درآمدهای اداره کشور است. حضرت امیر (ع) به مالک فرمود که اگر امنیت مصر تامین نشود هیچ یک از اهداف تامین‌شدنی نیست. انقلاب اسلامی در طول چهار دهه در سایه اندیشه ناب دینی و رهبری و مدیریت مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و حضور و مشارکت مردم به ویژه ایثارگران شهدا، جانبازان، آزادگان راه را برای خلق این قدرت هموار کرده است. امروز جمهوری اسلامی ایران جزو چند قدرت نخست دفاعی در منطقه و جهان اسلام است. این جایگاه در سایه نگاه به دستورالعمل امیرالمومنین که رهبری در دستور کار خود قرار دادند، به دست آمد.

ابوترابی فرد تصریح کرد: اما درباره موضوع امنیت، انقلاب اسلامی در چهار دهه در سایه رهبری مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و حضور و مشارکت مردم، بخصوص خانواده‌های شهدا و ایثارگران، راه برای امنیت و خلق قدرت هموار شده است. امروز جمهوری اسلامی جزء چند قدرت معدود تامین‌کننده امنیت منطقه و جهان است.

ابوترابی‌فرد گفت: در ادامه امیرالمومنین بعد از تعریف اخلاق و دو ابزار مهم و کلیدی برای دستیابی به هدف، توصیه به تقوا می‌کنند؛ یعنی مالک عزیز عدالت با سیاست گره خورده است. اگر عدالت و معنویت از سیاست فاصله گرفت، همین جنگلی شکل می‌گیرد که شما در جنگل زور مستکبران شاهد آن هستید. مهمترین و با ارزش‌ترین و کلیدی‌ترین اصل برای موفقیت در مدیریت کشور آراستگی به تقواست. مدیران کشور، مسئولان در همه سطوح، علما، دانشگاهیان، حوزویان، توده‌های مردم! برای حرکت به سوی نظام سیاسی مورد نگاه امام علی (ع) باید آراسته به تقوا گردید.

وی خاطرنشان کرد: در فرازی از نهج البلاغه امیرالمومنین می‌فرماید تقوا داشته باشید؛ درباره بندگان خدا و درباره شهرها و سرزمین‌ها؛ یعنی انسان مسلمان که اهل تقواست هم در برابر مردم و هم در برابر کشور مسئول است. امروز ما مخاطب این سخن امام علی (ع) هستیم. فردا در محضر خداوند محاکمه و مورد سوال قرار خواهیم گرفت از نقطه‌هایی که می‌توانند نقطه خلق ثروت باشند و تبدیل نشدند. از حیوانات هم از ما سوال می‌شود. این معنای دفاع از محیط زیست، شهرها و جانداران است و این دستاورد تقواست. انسان هر میزان که آراسته به این گوهر گردد، به همان میزان می‌تواند در برابر خدا انجام وظیفه کند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: خودسازی گام نخست برای جامعه‌پردازی است. تمام دغدغه امام و رهبری بر خودسازی است. تمام دغدغه بزرگان بر تربیت و اصلاح خویشتن است. اگر خودسازی شکل نگیرد، از جامعه‌پردازی خبر نیست. اگر خودسازی و جامعه‌پردازی تحقق یافت، راه برای دستیابی به تمدن اسلامی تحقق می‌یابد. این توصیه امام علی است. ادب در محضر خدای متعال و متواضع بودن، موجب می‌شود قدرت سیاسی زمینه طغیان و سرکشی را فراهم نکند. رد نتیجه فرد در اوج قدرت، خود را تحت قدرت خدای سبحان ببیند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    5 0
    شوخی می کنید دیگه؟
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      0 2
      نگفت آمریکا یا عربستان که شوخی کرده باشه یانکی!!!
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    7 0
    همه چیز گل و بلبل است
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      2 1
      خوب خدارو شکر..
  • هموطن IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    6 0
    سلام شما راست می گویید حاج آقا
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      0 4
      بله، چون من بایدن یا نتانیابو نیستم، سؤال بعدی!!!
    • هموطن IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      4 0
      برای مشرق نیوز عزیز متاسفم که حتی نظر را ناقص چاپ می کند البته در مکتب شما هدف وسیله را توجیه می کند. و اقای مودبی که احتمالا از خود مشرق نیوز است و برای همه پاسخهای مناسب می دهد بتازید که نوبت تاخ و تاز شماست
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    7 0
    ای خدا به فریاد ما برس خسته شدیم پوکیدیم از این حرفا و شعارهای تکراری
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      0 5
      خدارو شکر که پکیدی!!! خخخخخ
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 4
    ضمن احترام به اقاى حجت الاسلام و المسلمين ابوترابى فرد و قدرانى از بهره گيرى از بيانات ايشان ، مدتى است از حضور حضرت أيت الله امامى كاشانى محروم هستيم. تصور من اينست كه كمى توانايى جسمى ايشان سبب اين محروميت باشد. گذشته ها و روش استثنايى بيانات ايشان را بياد داريم و دعاگو هستيم
  • محمدایوب IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    1 1
    احسنت به این می گویند نماز جمعه مردم رابه تقوا دعوت کند امام جمعه لواسان از غارت بیت المال می‌گفت ودزدی مسئولین محترم نماز جمعه جای این حرفها نیست باید در نماز جمعه مردم را امیدوار کرد گفت همه چیز ارومه وگل وبلبل مثلاً در 8سال گذشته این مردم نبودند که از کرونا مردند بلکه ارشادی ورفاه غرق شدند
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    جنهوری اسلامی خیلی خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس