کد خبر 1340764
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
تظاهرات ضد آمریکایی سوری‌ها در الحسکه

شمار زیادی از دانشجویان، فعالان، اساتید دانشگاه و اعضای کادر آموزش و پرورش استان الحسکه سوریه با برگزاری تظاهراتی جنایات اشغالگران آمریکایی علیه بخش آموزش این شهر را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، اعضای کادر آموزش و پرورش، دانشجویان و کارکنان دانشگاه الفرات و سندیکای معلمان در استان الحسکه و کمیته حزب کمونیست سوریه در منطقه الجزیره یک تجمع اعتراضی علیه آمریکا در میدان «حافظ اسد»  رئیس جمهور فقید سوریه برگزار کردند.

حاضران در این تجمع اعتراضی با سردادن شعارهای ضد آمریکایی جنایت‌های اشغالگران آمریکایی  و شبه نظامیان قسد که بخش آموزش و پرورش استان الحسکه را تحت تاثیر قرار داده محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان سوری پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها خطاب به اشغالگران آمریکایی نوشته شده بود: دست از دانشگاه‌ها و موسسات و مدارس ما بردارید، آنها چراغ‌های دانش هستند.

دانشجویان، معلمان و فعالان مدنی با برافراشتن بنرهایی در محکومیت جنایات اشغالگران آمریکایی که ساختمان‌های دانشگاه الفرات و زیرساخت‌های آن را تخریب کرده‌اند و همچنین در محکومیت اقدامات متجاوزانه شبه‌نظامیان قسد که هزاران نفر را از تحصیل محروم کرده‌اند، در این تظاهرات شرکت کردند.

کمیته حزب کمونیست سوریه با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد، هواپیماهای  اشغالگران آمریکایی و ابزارهای آنها جنایت‌های متعددی علیه ملت ما مرتکب شده و دانشگاه الفرات و دانشکده‌های مهندسی و اقتصاد و همچنین موسسات ناظران فنی، موسسه فنی مهندسی و ... را تخریب کرده‌اند و برخی از این ساختمان‌ها نیز توسط بولدوزرها ویران شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است، آنچه که اخیراً در شهر الحسکه رخ داد شاهدی آشکار و دقیق از جنایات امپریالیستی و صهیونیستی به بهانه تعقیب عناصر باقی مانده داعش در این شهر بود.

حزب کمونیست سوریه همچنین تاکید کرد، مدارس و دانشگاه‌ها و بناهای علمی متعلق به مردم استان الحسکه به ویژه فرزندان زحمت کش این استان است.  

«فواز الدبس» عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست سوریه نیز به نوبه خود در گفتگو با خبرنگار سانا اعلام کرد، تظاهرات امروز ما برای محکوم کردن تجاوزات دشمن اشغالگر آمریکایی و مزدوران آن  به خاطر همه جنایت‌هایی است که در منطقه الجزیره سوریه مرتکب می‌شوند. آخرین مورد جنایات اشغالگران آمریکایی در این منطقه تخریب بناهای علمی در دانشگاه الفرات بود که جنایت جنگی محسوب می‌شود.   ما به اشغالگران آمریکایی پیام می‌دهیم که حضور شما را در کشور  خود نمی‌پذیریم. شما ادعا می‌کنید که در حال مبارزه با تروریسم هستید در حالی که خودتان رهبران تروریسم بین المللی به شمار می‌روید.

دکتر «جمال عبدالله» مدیر  دانشگاه الفرات در استان الحسکه نیز در این زمینه اعلام کرد که شرکت کنندگان در این تظاهرات اعتراض خود را نسبت به هدف قرار دادن سیستماتیک بخش آموزشی این استان ابراز و آن را محکوم می‌کنند.   اشغالگران آمریکایی و مزدوران آنها از سالها قبل به تخریب بخش آموزش و دانشگاه‌ها  و زیرساخت‌های آن ادامه می‌دهند و  هدف از برگزاری این تظاهرات این است که می‌خواهیم کنار هم باشیم تا این پیام را به تمام جهان برسانیم و همه بدانند که اشغالگران آمریکایی جنایتکار جنگی هستند و باید از سرزمین ما اخراج شوند.

آمریکا با اشغال مناطق شرق و شمال شرق سوریه بیش از ۲۸ پایگاه نظامی احداث کرده است. شبه نظامیان قسد به ابزار آمریکا در این مناطق تبدیل شده‌اند. هدف اصلی آمریکا از اشغال بخش‌هایی از سوریه علاوه بر غارت نفت و منابع زیر زمینی سوریه تلاش برای حضور دائمی در بخشی از خاک سوریه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس