کد خبر 1364482
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
دمشق: آمریکا در رقه، جنایت جنگی مرتکب شده است

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد، گزارشهای رسمی آمریکا درباره رقه و بررسی ابعاد فاجعه در آن، دروغ است و سازمان ملل باید به پروند نابودی این شهر و کشتار هزاران نفر از ساکنان آن، رسیدگی کند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه شامگاه امروز دوشنبه درباره جنایات جنگی که ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در رقه واقع در شمال سوریه مرتکب شد، به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، نامه فرستاد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل بیانیه این نهاد سوری گزارش داد، ائتلاف آمریکا، شهر رقه را نابود کرد و هزاران بی‌گناه را به قتل رساند، ولی با این وجود، این مسئله از نظر بین‌المللی مورد توجه قرار نگرفته است.

در این بیانیه آمده است، اقدامات ائتلاف در رقه، یکی از فجیعترین جنایاتی است که جامعه بین‌الملل آگاهی کاملی از آن نداشت، ولی زمان آن رسیده است که این مسئله انسانی، حقوقی و سیاسی، روشن شود.

بر اساس این بیانیه، حجم خسارات در زیرساختها و مراکز دولتی و شخصی و تعداد قربانیان در رقه، «عین العرب» و «الباغوز» نشان می‌دهد که آمریکا و همپیمانانش، علیه بشریت جنایت جنگی مرتکب شده‌اند.

این نهاد سوری خاطر نشان کرد، گزارشهای رسمی آمریکا درباره رقه و بررسی ابعاد فاجعه در آن، دروغ است و سازمان ملل باید به پروند نابودی رقه و کشتار هزاران نفر از ساکنان آن، رسیدگی کند.

وزارت خارجه سوریه در پایان تأکید کرد، دمشق به طرح این مسئله و رخدادهای رقه و الباغوز ادامه خواهد داد و کشورهایی که در این ائتلاف نیز مشارکت داشتند، از نظر سیاسی، حقوقی و اخلاقی، مسئول این جنایات هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    سوریه هم یاد گرفت مثل یمن از بحران اوکرای نماهی گیری کند باید شدیتر از این به امریکا سوریه گیر بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس