همزمان با انتقال سفارت آمریکا؛ جاسوسان سیا از کی‌یف به لویو اوکراین منتقل شده‌اند

نیویورک- ایرنا- منابع آمریکایی اعلام کردند که نیروهای سازمان جاسوسی سیا در سفارت آمریکا در کی‌یف این سفارت را ترک کرده و به شهر لویو منتقل شده اند.

به گزارش مشرق، این مقامات آمریکایی روز چهارشنبه به وقت محلی مدعی شدند وظیفه ماموران سیا در اوکراین، کارهای ارتباطی استاندارد و مشارکتی بوده که از زمان دولت باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا جریان داشته است.

شبکه سی ان ان آمریکا ادعا کرد که این اقدام، کار ماموران سیا برای جمع آوری اطلاعات در مورد فعالیت روسیه را مشکل می سازد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل افزایش نیروهای روسیه در مرز با اوکراین واشنگتن در حال انتقال سفارت کشور خود از کی‌یف به لویو در غرب اوکراین است.

به گزارش سی ان ان، وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد من دستور این تمهیدات را تنها به یک دلیل یعنی امنیت کارمندانمان صادر کرده ام و به صورت جدی از شهروندان آمریکایی که هنوز در اوکراین حضور دارند، می خواهم که فوری اوکراین را ترک کنند.

روسیه روز گذشته اعلام کرد که شماری از نیروهایش را همزمان با پایان یافتن رزمایش مدنظرش از مرز با اوکراین به پایگاههای خودشان بازمی‌گرداند. این موضوع از سوی برخی کشورهای مورد استقبال قرار گرفته اما واشنگتن باز هم در مسیرجنگ‌افروزی، اعتقاد دارد که احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود دارد.

اعلام روسیه مبنی بر بازگرداندن بخشی از نیروهایش از مرز با اوکراین به عنوان گامی مثبت در راستای کاهش تنش‌ها، خط بطلانی بر ادعاهای مطرح شده در روزها و هفته های اخیر از جانب آمریکا و متحدان غربی آن در قالب یک جنگ روانی تمام عیار علیه روسیه است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، ادامه رفتار پرتنش، عصبی و مهیج غرب در مورد تهاجم روسیه به اوکراین را حیرت آور می داند.

آمریکا و هم پیمانانش در اروپا و ناتو در روزهای گذشته موج عظیمی از شایعات و ادعاهای بی اساس را مبنی بر اینکه روسیه قصد دارد روز ۱۵ یا ۱۶ فوریه(امروز) به اوکراین حمله کند، به راه انداخته بودند؛ موضوعی که هرگز اتفاق نیفتاد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس