کد خبر 1341324
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹
انگلیس سفارت خود در کی‌یف را تعطیل کرد

وزارت خارجه انگلیس خبر داد که سفارت خود در پایتخت اوکراین را تعطیل کرده و تمامی فعالیت‌های سفارت به شهری در غرب اوکراین منتقل شده است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه انگلیس روز جمعه خبر دد که سفارت خود را در کی‌یف پایتخت اوکراین به صورت موقت تعطیل کرده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه انگلیس، فعالیت‌های سفارت انگلیس در اوکراین به شهر لویو، در غرب اوکراین و نزدیک مرز لهستان منتقل شده است. 

هفته گذشته نیز وزارت خارجه آمریکا خبر داد که سفارت خود در کی‌یف، پایتخت اوکراین را تعطیل کرده و تمامی فعالیت‌های دیپلماتیک سفارت آمریکا به شهر «لویو» در غرب اوکراین (نزدیک لهستان) منتقل کرده است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره تعطیلی سفارت این کشور در کی‌یف گفت: «به صورت موقت فعالیت‌های سفارت آمریکا در کی‌یف را به دلیل افزایش حضور نظامی روسیه (در مرز اوکراین) را متوقف کردیم».

وی ادامه داد: «تیم محدودی در نزدیکی شهری در لهستان برای انجام فعالیت‌های دیپلماتیک حضور خواهند داشت».

نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز شامگاه دوشنبه خبر داد که وزارت خارجه این کشور دستور داده تا تمامی رایانه‌ها در سفارت آمریکا در کی‌یف نابود شوند.

روسیه بارها هشدار داده نظامیان اوکراینی با زیر پا گذاشتن توافق مینسک، نواحی خودمختار روس زبان «دونباس» واقع در شرق اوکراین را هدف قرار می‌دهند.

غربی‌ها بدون توجه به این هشدارها، روسیه را به استقرار نیرو در مرزهای اوکراین و آماده شدن برای «حمله قریب‌الوقوع» به این کشور متهم کرده‌ و شمار بالایی از نیرو و تجهیزات نظامی را به شرق اروپا ارسال کرده‌اند.

 همزمان با ادعای مجدد غربی‌ها درباره زمان حمله احتمالی روسیه به اوکراین، درگیری‌ها بین نظامیان اوکراینی و جدایی‌طلبان شرق این کشور نیز در حال افزایش است.

رسانه‌های محلی امروز (جمعه) گزارش دادند ارتش اوکراین و نیروهای دولت‌های خودخوانده «لوهانسک» و «دونتسک» به تبادل آتش و گلوله باران یکدیگر پرداختند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» فقط در روز جمعه ۶۰ بار نقض توافق آتش‌بس بین اوکراین و مناطق شرق این کشور ثبت شده که همین امر باعث تشدید تنش‌ها شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    دم پوتین گرم. خوب ریخته بهم غربی‌های خبیث‌رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس