ایران روسیه چین

یک سناتور آمریکایی گفت: ایران فوری‌ترین و بزرگترین تهدید برای آمریکاست، حتی خطرناک‌تر از روسیه و چین.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در اخبار ویژه خود نوشت:

لیندسی گراهام، پس از دیدار با نفتالی بنت نخست‌وزیر اسرائیل گفت: بحران روسیه-اوکراین مهم است، اما ایران خطری بزرگ‌تر است.

بیشتر بخوانید:

موضوعی که آمریکایی‌ها را به شدت زجر می‌دهد

سناتور گراهام با اشاره به مذاکرات جاری در وین میان ایران و قدرت‌های جهانی برای احیای برجام و بازگشت دولت واشنگتن به این توافق گفت: از مطالبی که درباره توافق جدید در وین به اطلاع من رسیده، چنین برمی‌آید که شرایط بسیار نگران‌کننده است.

او همچنین افزود در بازگشت به واشنگتن قصد دارد روی یک «توافق دو حزبی» کار کند تا مانع از یک درگیری خطرناک برای منطقه و جهان شود.

بیشتر بخوانید:

چرا روسیه و چین، ایران را تقویت می‌کنند؟

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران، مهار برنامۀ اتمی ایران را فوری‌ترین مسئلۀ جهان و جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین خطر جهانی خواند و گفت در قیاس با ایران، روسیه و چین بازیگران معقولی هستند، حتی اگر رفتار خشنی داشته باشند، در حالی که اصلی ترین انگیزه و محرک نظام مذهبی ایران دین است که با اتکا به آن رهبران جمهوری اسلامی قصد دارند جهان را به تبعیت از ارادۀ خود وادارند. جمهوری اسلامی ایران در پی برتری طلبی دینی است.

لیندسی گراهام، مفاد توافقی را که دولت بایدن مایل است با جمهوری اسلامی ایران امضا کند، بسیار نگران‌کننده دانست و گفت: «من نمی‌دانم چطور می‌توان به بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان اجازه داد که برنامۀ پیشرفتۀ غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد.» سناتور جمهوری‌خواه در جای دیگری از سخنانش از یک توافق دفاعی مقطعی میان اسرائیل و آمریکا نیز دفاع کرد و گفت: هدف این توافق دفاعی ارسال این پیام به حکومت ایران است که نابودی دولت اسرائیل به منزلۀ اعلام جنگ به ایالات متحده آمریکا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    1 0
    تهدید برای اسرائیل شماها هم اسرائیل براتون مهم تر از امریکا
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 2
    این دقیقا چیزی هست که روسیه و چین می خواهند به دنیا القا کنند
    • سید IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      0 0
      پیامی از واشنگتن دی سی !!!!!
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    4 0
    اخرالزمان و در افتادن با شیعیان همینه به امید خدا همونطور که تو قران وعده داده شده این مکر شما به خودتون برمیگرده و همچنین کشورهایی که مکر میکنند علیه ایران ( پایگاه شیعیان جهان) چه برای نفوذ و چه هجمه های قومی قبیله ایی
  • سید IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    5 0
    بهتر است یانکی ها روی این موضوع تفکر کنند که حمله به ایران به منزله نابودی اسرائیل است و آمریکا هم با آن اوضاع داخلیش بهتر است کلاه خودش را بگیرد تا باد نبرد!!!
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    2 0
    امام خامنه‌ای فرمودند: «سیاست کشور را ما اعلام کردیم و به مسئولین هم گفته‌ایم؛ هم از نزدیک گفتیم، هم با نوشته گفتیم، هم در جلسات گفتیم، هم در صحبت عمومی گفتیم؛ سیاست کشور معلوم است که چه کار باید بکنند. خب حالا تشخیص‌ مسئولین ما این است که برویم مذاکره کنیم تا همین سیاست را اِعمال کنیم؛ ما بحثی در این زمینه نداریم، منتها باید مراقبت بشود که مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این را هم توجّه داشته باشید اینکه آمریکایی‌ها دائم اسم مذاکره را می‌آورند و مذاکره‌ی مستقیم با ایران را ما حاضریم و مانند این حرف‌ها، این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقّی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند! اصلاً کار او این جوری است، وَالّا اینکه حالا یک حرف حقّی را بشنوند، تصدیق کنند، قبول کنند، این جوری نیست؛ کما اینکه همین آقایان اروپایی‌ها هم در بعضی از جلسات خصوصی که گزارشش را مسئولین ما، مأمورینِ ما به ما می‌دهند، اقرار می‌کنند که حق با ایران است. ما گفتیم که باید اوّل تحریم‌ها برداشته بشود، چون ما خاطرجمع نیستیم به اینکه آن‌ها وعده بدهند که تا حالا ده‌ها بار به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند و ضدّ وعده عمل کرده‌اند، و حالا هم همین کار را خواهند کرد، لذا بایستی آن‌ها کاری را که ما می‌گوییم اوّل انجام بدهند تا ما خاطرجمع بشویم که انجام گرفت، بعد ما آنچه تکلیفمان است انجام خواهیم داد. این مذاکره‌کنندگان اروپایی گاهی در جلسات خصوصی تصدیق می‌کنند که همین سیاست، درست است و حق با ایران است امّا در مقام تصمیم‌گیری خب تابع آن‌ها هستند و خودشان واقعاً هیچ استقلالی ندارند. آمریکا هم زورگو و تحمیل‌کننده است و مسئله‌اش این است؛ بنابراین پیشنهادهایی هم که میکنند، غالباً پیشنهادهای متکبّرانه و تحقیرآمیزی است که حتّی قابل نگاه کردن نیست.»
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    2 0
    باید به طرف‌های غربی اعلام کنیم که مذاکرات فرسایشی و تمام تعهدات هسته‌ای برجامی را تا زمان لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حال تعلیق در خواهیم آورد و چنانچه تا شش ماه دیگر این سیاست قطعی نظام محقق نشود از برجام خارج خواهیم شد و صرفاً به مقاوم‌سازی اقتصاد و خنثی‌سازی و بی‌اثرسازی تحریم‌ها و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با بالاترین سطح و سرعت ممکن خواهیم پرداخت.
  • FR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    اسراییل گندیده خودش داره از درخت میفته ....برای همین نیازی به اعلان جنگ به آمریکا نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس