بایدن نمایه

«تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه که به فلسطین اشغالی سفر کرده است، مدعی شد جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در برابر ایران، حزب‌الله لبنان و حماس ضعف نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، قانونگذار جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در سنای آمریکا که به فلسطین اشغالی رفته است، مواضع رئیس‌جمهور دموکرات کشورش در قبال ایران و گروه‌های مقاومت لبنان و فلسطین را «ضعیف» خوانده است.

حمایت‌های همه جانبه مقام‌های آمریکایی از رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۲ روزه اخیر غزه همچنان ادامه دارد و سه سناتور جمهوری‌خواه ضمن سفر به فلسطین اشغالی بر لزوم حمایت هر چه گسترده تر واشنگتن از تل‌آویو تاکید کردند.

بیشتر بخوانید:

بلینکن خواستار توانایی بیشتر ناتو در برابر چین و روسیه شد

«لیندسی گراهام»، ویو آ«لیندسی گراهام»، «تد کروز» و «بیل هاگرتی» سه سناتور ارشد جمهوریخواه در سفر به فلسطین اشغالی با مقام‌های ارشد صهیونیست شامل نخست‌وزیر و وزیر جنگ ملاقات کردند. 

لیندسی گراهام در سفر به فلسطین اشغالی با بنیامین نتانیاهو دیدار کرد و ملاقات دوجانبه با بنی گانتز توسط تد کروز و بیل هاگرتی انجام شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، تد کروز در بخشی از این سفر به منظور اعلام جانبداری خود از رژیم صهیونیستی به شهر اشغالی «اشکلون» واقع در نزدیکی نوار غزه رفت و از سامانه «گنبد آهنین» این رژیم بازدید کرد.

این سناتور ایالت تگزاس در کنگره آمریکا در این بازدید از ویرانی‌های ناشی از حملات راکتی و موشکی مقاومت فلسطین در جریان جنگ ۱۲ روزه دیدن کرد و بدون اشاره به حملات وحشیانه و کور صهیونیست‌ها به فلسطینیان، علیه حماس درباره حمله به «غیرنظامیان اسرائیلی» اتهام زنی کرد.

او که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ رقیب اصلی دونالد ترامپ در مبارزات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه بود، در اشکلون اشغالی علیه جو بایدن رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا موضعگیری و او را متهم به ضعف در برابر ایران و گروه‌های مقاومت کرد.

تد کروز مدعی شد: «هر چه قدر جو بایدن بیشتر (از قبل) در برابر حماس یا حزب‌الله یا ایران ضعف نشان دهد، شما بیشتر شاهد تشدید حملات تروریستی خواهید بود. مماشات کردن با تروریست‌ها، صلح ایجاد نمی‌کند».

اظهارات این سناتور آمریکایی در حالی مطرح شده که جو بایدن در جریان جنگ ۱۲ روزه غزه پنج بار با نتانیاهو گفت‌وگو کرد و مقام‌های دولت او بارها از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

از زمان روی کار آمدن بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، تد کروز و برخی دیگر سناتورهای جمهوری‌خواه بارها به دولت او درباره بازگشت به برجام هشدار داده و در گفتن اظهارات ضد ایرانی و اعلام حمایت از رژیم صهیونیستی با هم مسابقه گذاشته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس