وزارت کشور پاکستان:همکاری‌های ضدتروریسم تهران-اسلام‌آباد تقویت می‌شود

وزارت کشور پاکستان در پایان سفر رسمی وزیر کشور ایران اعلام کرد:تهران و اسلام‌آباد ضمن تشکیل کارگروه مشترک برای پیشبرد روابط در بخش‌های مختلف، همکاری‌های ضدتروریسم میان دو کشور همسایه را تقویت می‌کنند.

به گزارش مشرق، روابط عمومی وزارت کشور پاکستان عصر دوشنبه و پس از پایان سفر «احمد وحیدی» وزیر کشور و هیات ۹ نفره کشورمان به اسلام‌آباد بیانیه دیدار وزیران کشور و مذاکرات در سطح هیات‌ها را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: وزیران کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان موضوعات مهمی از جمله وضعیت امنیتی در منطقه و امکان تشدید بحران انسانی در افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طرفین ضمن تاکید بر تسریع عملیات طرح حصارکشی مرزهای مشترک درباره راهکارهای موثر برای جلوگیری از قاچاق انسان و مبارزه با قاچاق موادمخدر تبادل نظر کردند.

احمد وحیدی و شیخ رشید احمد موضوع مبادله محکومین، زندانیان و همچنین تسهیل رفت و آمد زائران پاکستانی به شهرهای مذهبی ایران را نیز مورد بررسی قرار دادند.

در بیانیه وزارت کشور پاکستان آمده است: وزیر کشور ایران حملات اخیر تروریستی در پاکستان را قویاً محکوم و با ابراز تاسف از تشدید حوادث تروریستی بر لزوم تقویت همکاری‌های نزدیک برای ریشه کنی پدیده شوم تروریسم تاکید کرد. وحیدی گفت که عوامل و گروه‌های دخیل در اعمال شنیع تروریسم دشمن بشریت هستند.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان هرگز اجازه عرض اندام به عناصر تروریستی و یا استفاده از قلمروی یکدیگر توسط این عناصر را نمی‌دهند و ضمن برای تقویت همکاری‌های ضدتروریسم کارگروه مشترکی را برای پیشبرد روابط در زمینه‌های مختلف تشکیل می‌دهند.

وزارت کشور پاکستان اعلام کرد: طرفین توافق کردند که تعداد پایانه‌های جدید مرزی افزایش و بازارچه‌های مشترک مرزی نیز احداث شود.

شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان در جریان مذاکرات با همتای ایرانی خود و هیات‌های دو کشور، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم کشمیر قدردانی کرد.

وی درباره اوضاع افغانستان هشدار داد که کمبود شدید منابع مالی ممکن است وضعیت داخلی و بحران انسانی در این کشور را شدت ببخشد از اینرو جامعه جهانی باید براساس حس نوع دوستی به کمک مردم افغانستان بشتابد.

شیخ رشید تاکید کرد که اسلام‌آباد به نقش مثبت خود برای رفاه مردم افغانستان و تثبیت صلح و ثبات در منطقه ادامه خواهد داد.

گفتنی است، وزیر کشور و اعضای هیات ایرانی عصر امروز و پس از دیدار با مقام‌های بلندپایه سیاسی و نظامی پاکستان، اسلام‌آباد را به مقصد تهران ترک کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس