کد خبر 1434822
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
پاکستان از توافق برای تعمیق تجارت با ایران خبر داد

رادیو دولتی پاکستان اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در اجلاس اخیر کمیسیون مشترک مرزی بر تعمیق تجارت مشترک، تقویت امنیت مرزها و اعطای تسهیلات متقابل برای بازرگانان توافق کردند.

به گزارش مشرق، تارنمای رادیو دولتی پاکستان با اشاره به پایان بیست و چهارمین نشست کمیسیون مشترک مرزی به میزبانی شهر «زاهدان» گزارش داد که دو کشور تصمیمات مهمی برای ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف اتخاذ کردند.  

براساس این‌ گزارش، در اجلاس کمیسیون مشترک مرزی "علیرضا مرحمتی" معاون امنیتی و انتظامی استاندارد سیستان و بلوچستان ریاست هیات ایرانی و "عبدالعزیز عقیلی" دبیرکل دولت ایالت بلوچستان ریاست هیات پاکستانی را برعهده داشتند.  

کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان تصمیمات مهمی در زمینه امنیت مرزها، مقابله با قاچاق انسان و پیشگیری از قاچاق مواد مخدر، ارتقای همکاری های متقابل برای برقراری صلح  در دو سوی مرز اتخاذ کرده است.

روسای هیات‌های ایران و پاکستان همچنین با اعطای تسهیلات به تجار دو کشور با هدف افزایش فعالیت های تجاری، تبادل هیات‌های ورزشی و فرهنگی، آموزشی و سایر موضوعات مرتبط موافقت کردند.

رادیو دولتی پاکستان اعلام کرد: در نشست ۲ روزه کمیسیون مشترک مرزی، مسوولان ایران و پاکستان پیشنهادهای مختلفی را در خصوص تقویت تجارت دوجانبه میان و راه‌های پیش رو ارائه کردند.

مناسبات دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه‌های اقتصادی، بازرگانی، تجاری و مرزی طی سال‌های اخیر با پیشرفت چشمگیری همراه بوده است. ۲ کشور همسایه طی ۲ سال اخیر اقدام به بازگشایی ۲ گذرگاه جدید مرزی کردند و تعداد مرزهای رسمی آنان به ۳ رسید که یکی از اهداف آن کمک به تسهیل تجارت و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر برای بهبود زندگی مرزنشینان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس