ارتش افغانستان خئودرو نظامی

وزیر کشور پاکستان گفت، ارتش این کشور از تجهیزات بر جای مانده نیروهای ناتو در افغانستان استفاده می‌کند. این اظهارات در حالی مطرح شده که دولت طالبان افغانستان چنین اظهاراتی را رد کرده است.

به گزارش مشرق، شیخ راشد احمد، وزیر کشور پاکستان به شبکه خبری جئو گفت، تجهیزات مدرن باقی مانده از سوی نیروهای ناتو در افغانستان قرار است علیه تحریک طالبان پاکستان و سایر گروه‌های شبه نظامی در پاکستان مورد استفاده قرار بگیرند.

وی ادامه داد: ارتش پاکستان از تجهیزات نظامی استفاده می‌کند که نیروهای ناتو بر جای گذاشته‌اند. به باور من، طالبان افغانستان تمام تلاش خود را به کار برد تا طالبان پاکستان را متقاعد کند اما این اتفاق نیفتاد. آنها اکنون در ولایت‌های کنر، ننگرهار، نورستان، پکتیا و خست هستند که هم مرز با "دورند" است و می‌توانند علیه پاکستان دست به حمله بزنند. حملات آنها شدت یافته است.

اما طالبان افغانستان حضور گروه شبه نظامی تحریک طالبان پاکستان را در خاک افغانستان رد کرد و بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان افغانستان گفت: ما مطمئنیم و قول می‌دهیم که هیچ تهدیدی از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری وجود ندارد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که اسلام آباد خود به این مساله متهم است که جایگاهی امن برای "گروه‌های تروریستی" ایجاد کرده است.

اظهارات وزیر کشور پاکستان همچنین پس از شکست گفت‌وگو بین تحریک طالبان پاکستان و دولت اسلام آباد برای دستیابی به راه حل و همچنین وقوع چند حمله در بخش‌های مختلف این کشور مطرح شد.

گروه بین المللی بحران نیز گفته که اسلام آباد به دنبال منفعت بردن از جنگ ۲۰ ساله افغانستان است.

همچنین یک خبرنگار پاکستانی گفته است: این تسلیحات از افغانستان به صورت قاچاق وارد پاکستان می‌شوند. شنیدم که افرادی در این تجارت سلاح در خیبرپختون خوا دست دارند و آنها خودشان این را پذیرفتند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس