خالد مشعل: خروج آمریکا از منطقه به سود مسئله فلسطین است - کراپ‌شده

رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین با اشاره به اینکه حمایت‌های تهران از فلسطین مشروط نیست، گفت که رژیم صهیونیستی دیگر ابزار کارآمد آمریکا در منطقه نیست.

به گزارش مشرق، «خالد مشعل» رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین تأکید کرد که نباید برای حل مسئله فلسطین، منتظر تغییرات در عرصه بین‌الملل ماند و این مسئله، اشتباه است.

خبرگزاری شهاب به نقل از مشعل گزارش داد: «ما کسی هستیم که سرنوشت خود را می‌سازیم و حال حاضر و آینده خود را رقم می‌زنیم. اختلافات عربی-عربی و عربی-اسلامی نیز موجب رنجیدن ماست».

وی با بیان اینکه گنجاندن رژیم صهیونیستی در ائتلافهای منطقه‌ای، دردآور است، گفت: «خروج آمریکا از منطقه و مشغول شدن این کشور به چین و روسیه فرصتها را برای کشورهای منطقه بیشتر می‌کند تا به دور از دنباله‌روی، ایفای نقش کنند».

این مسئول حماس با تأکید بر اینکه خروج آمریکا از منطقه به سود مسئله فلسطین است، خاطر نشان کرد: «اسرائیل دیگر ابزار کارآمد آمریکا در منطقه نیست... مشروعیت بین المللی اسرائیل، رو به کاهش است و تحریم آن در کشورهای مختلف جهان، رو به افزایش است».

مشعل با اشاره به اینکه توافق اسلو یک توهم است، ادامه داد: «عملیاتهای مقاومت طی سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، دو چندان شده است. ما با قدرت در راستای ارتقای مقاومت با استفاده از تاکتیکها و ابزارهای مختلف تلاش می‌کنیم».

وی با تأکید بر متحد شدن جبهه داخلی فلسطین، تصریح کرد: «ملتهای منطقه همچنان مخالف عادی‌سازی روابط (آشکارسازی روابط) هستند. آخرین نمونه این مخالفت نیز این بود که محمد العوضی بازیکن کویتی حاضر به مسابقه با بازیکن اسرائیلی نشد».

رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین با بیان اینکه روابط حماس با جمهوری اسلامی ایران به اوایل دهه نود میلادی بازمی‌گردد، گفت که ایران نسبت به سایر کشورهای حامی فلسطین، متمایز است و حمایتهای این کشور نیز مشروط نیست.

مشعل پیش از این خواستار هم‌افزایی تلاش امت اسلامی برای کمک به مسئله فلسطین و حمایت از ملت آن شد. وی تأکید کرد: «وضعیتی که اکنون در آن هستیم، در ضمن مرحله آماده‌سازی برای جنگ آزادسازی فراگیر قرار دارد و فلسطین، عنوان درگیری بین حق و باطل و قطب‌نمای امت اسلام است که باید همه توجه‌ها معطوف آن شود».

مشعل گفت که حماس همچنان به مقاومت پایبند است تا وجب به وجب خاک فلسطین آزاد، و مقدسات امت اسلام در این سرزمین مبارک باز پس گرفته شود.

رئیس حماس در خارج خاطر نشان کرد: «آنچه به زور گرفته شده جز به زور گرفته نمی‌شود... شتاب برخی از رژیم‌ها برای عادی‌سازی با اسرائیل اشغالگر و آن را دوست و شریک صلح قلمداد کردن، محکوم است».

مشعل تأکید کرد، تمامی طرحهای رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس اشغالی و سرزمین فلسطین، باطل است و در واقعیت مالکیت آن و هویت عربی-اسلامی هیچ تغییری ایجاد خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عدی IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    از کرامات شیخ!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس