امیرعبداللهیان نمایه

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس محتوای نشست نمایندگان با وزیر امور خارجه را شرح داد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی از آخرین وضعیت روند مذاکرات هسته‌ای و مسائل مورد تأکید ایران در مذاکرات گزارش داد.

آقای حسین امیرعبداللهیان گفت که برخی از طرف‌های مذاکره کننده برای ارائه تضمین‌ها ابتدا مقاومت می‌کردند، اما  تأکیدهای هیئت ایرانی باعث شده طرف‌های مقابل برای ارائه تضمین مقاومت کمتری از خودشان نشان بدهند.

بیشتر بخوانید:

واشنگتن: رسیدن به توافق در وین در دسترس است

به گفته وزیر امور خارجه، جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین در پی تضمین حقوقی، سیاسی، اقتصادی و ذاتی از طرف مقابل است و طرف ایرانی تا دریافت تضمین‌های مؤثر این روند را ادامه می‌دهد.

آقای امیرعبداللهیان تأکید کرده تضمین‌ها باید گشایش‌های اقتصادی برای جمهوری اسلامی ایران و به ویژه شرکت‌های ایرانی داشته باشد.

وزیر امور خارجه گفت رفع تحریم اشخاص، شرکت‌های ایرانی، تاجران ایرانی از مهمترین خواسته‌های هیئت ایرانی در مذاکرات است.

در این نشست غیرعلنی، رئیس مجلس و نمایندگان از مذاکره و توافق‌های انجام شده در چارچوب منافع ملی، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و سیاست‌های کلی نظام حمایت کردند.

به گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، نمایندگان خواستار «همخوانی تعهدات ایران با تعهدات طرف مقابل» شده‌اند و «ضمانت اجرایی باید به صورت گام به گام اجرا شود.»

موسوی گفت مجلس بر گشایش اقتصادی پس از هر نوع مذاکره و توافق تأکید دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه در نشست غیرعلنی امروز مجلس گزارش مفصلی را از روند مذاکرات هسته‌ای به نمایندگان ارائه کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ضمن اعلام این خبرگفت: وزیر امورخارجه در این نشست اظهار داشت که ما مذاکرات را در چهارچوب تعیین‌شده و با رعایت خطوط قرمز پیش می‌بریم و به دنبال یک توافق عزتمندانه و موفق هستیم.

علیرضا بیگی افزود: جدا از اینکه برجام توافق خوبی بوده یا خیر، ما مذاکرات را در چارچوب برجام پیش می‌بریم و حال که ما تعهداتمان در برجام را اجرا کرده‌ایم، به دنبال کسب منافع‌مان از این توافق هستیم.

این نماینده مجلس گفت: آقای امیرعبداللهیان همچنین خاطرنشان کرد که گرچه سیاست جمهوری اسلامی حرکت در مسیر بی‌اثر کردن تحریم‌هاست، اما ما با درک این موضوع و برای بهره‌مندی از حقوق‌مان در برجام، لغو تحریم‌ها را در مذاکرات دنبال می‌کنیم. 

وی ادامه داد: وزیر امورخارجه اظهار داشت که در مذاکرات طرف مقابل به دنبال تسلیم کردن جمهوری اسلامی ایران است و در بحث لغو تحریم‌ها، اروپایی‌ها به ما می‌گویند که این موضوع مشکل شماست، بروید و با آمریکایی‌ها مشکل‌تان را حل کنید.

 نماینده مردم تبریز افزود: مجلس پیگیری‌های لازم را خواهد داشت تا قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در جریان مذاکرات اجرایی و مذاکرات مطابق این قانون پیگیری و دنبال شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 1
    گام به گام؟؟ زمان روحانی که میگفتین چیزی بنام گام به گام نداریم، اول لغو تحریم‌ها، بعد راستی آزمایی، اگه اوکی بود اونوقت ما هم ..... شما که میگفتین نمیشه به تضمین آمریکای جنایتکار اعتماد کرد الان دنبال تضمین از همون آمریکا هستین؟؟؟
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      2 0
      بار دیگر به هیچ وجه نباید زیر بار پروتکل الحاقی برویم حتی اگر تحریمها را برندارند.با خنثی سازی تحریم دلیلی ندارد زیر بار خفت بار پروتکل الحاقی برویم.برای غربیهای زیاده خواه همان پادمان کافیست.
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    برجام امضا شود نشان بدیست
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      0 0
      بار دیگر به هیچ وجه نباید زیر بار پروتکل الحاقی برویم حتی اگر تحریمها را برندارند.با خنثی سازی تحریم دلیلی ندارد زیر بار خفت بار پروتکل الحاقی برویم.برای غربیهای زیاده خواه همان پادمان کافیست.اجرای پروتکل الحاقی برای پرستیژ ابرقدرتیمان و جان دانشمندانمان خطرناک است.
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • DE ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 0
    ایران در مذاکرات وین تضمین مؤثر می‌خواهد/ قربونت سید زودتر میگفتی بابا امریکا نمیدونسته تا حالا وگرنه همون چند سال پیش تضمین میداد.
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      0 0
      آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر برچسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند؛ یعنی ساختار تحریم‌ها در تمام لایه‌های هسته‌ای، موشکی، پهپادی، منطقه‌ای و حقوق بشری و غیره باید برچیده شود. آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ی‌ تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده‌اند، بپردازند. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید با جریمه‌ی تأخیر آن، وصول گردد. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی‌مدت قرار گیرد و تا زمانی که راستی‌آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته شود و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن، توسعه یابد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس