دولت بایدن بدنبال قطع ارتباط مالی مقامات روس با اروپا و آمریکاست

معاون وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد که اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین حمله کند، ارتباط مالی مقامات روسی در کشورهای غربی را قطع خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از هیل، «والی آدیمو»، معاون وزیر خزانه داری آمریکا روز یکشنبه گفت که اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین حمله کند، دولت بایدن نخبگان سیاسی روسیه را با تحریم‌ها مجازات خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

رایزنی های مکرون با بایدن پیش از سفر به روسیه و اوکراین

آدیمو در جریان حضور در شبکه سی‌بی‌اس به «مارگارت برنان»، مجری برنامه گفت که «تحریم‌ها مقامات روسی را از بازارهایی که بیشتر به آنها اهمیت می‌دهند قطع می‌کند.»

آدیمو گفت: مقامات روسی که ما آنها را از سیستم مالی جهانی جدا خواهیم کرد، پول خود را در چین نمی‌گذارند. آنها پول خود را در اروپا و ایالات متحده سرمایه گذاری کرده اند و آن کسانی که به پوتین در اتخاذ تصمیم‌ها کمک می‌کنند، ما ارتباط آنها و خانواده‌هایشان را از سیستم مالی جهانی به گونه‌ای قطع می‌کنیم که توانایی آن‌ها را برای انجام تجارت به روش‌هایی که در گذشته انجام می‌دادند محدود می‌کند..

آدیمو همچنین گفت که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، او مطمئن است که خط لوله جنجالی نورد استریم دو هرگز عملیاتی نخواهد شد.

اظهارات آدیمو همزمان با تشدید تنش‌های در شرق اروپا و میان روسیه و کشورهای غربی عنوان می‌شود. پنتاگون نیز روز چهارشنبه اعلام کرده بود که بیش از ۳۰۰۰ سرباز را برای تقویت متحدان خود در اروپای شرقی مستقر می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس