انگلیس: تحریم‌ها علیه روسیه تا ۱۰ روز دیگر آماده می‌شوند - کراپ‌شده

وزیر امور خارجه انگلیس خبر داد که تحریم‌های این کشور علیه روسیه تا ۱۰ روز دیگر آماده خواهند شد.

به گزارش مشرق، لندن شامگاه دوشنبه گفت که تحریم‌ها علیه روسیه تا ۱۰ فوریه سال جاری میلادی آماده خواهند شد.

وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تا کنون، انگلیس تنها قادر بوده به تحریم کسانی بپردازد که به بی ثبات کردن اوکراین پرداخته‌اند. این رویکرد جدید به معنای طیف گسترده‌ای از افراد و شرکت‌هایی است که می‌توانند تحت تحریم قرار بگیرند و این افراد و شرکت‌ها برای کرملین از اهمیت برخوردار هستند».

دولت انگلیس در هفته‌های اخیر مدعی شده است که مسکو در حال برنامه‌ریزی حمله به اوکراین است و حتی در صدد است یک فرد حامی روس را در اوکراین به قدرت برساند.

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه تصریح کرد که دولت این کشور حجم تحریم‌ها علیه روسیه را طی چند روز آینده تشدید خواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «اسکای نیوز» گفت: «قانون به ما این اجازه را می‌دهد که طیف گسترده‌تری از اهداف را مورد هدف قرار دهیم بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند فکر کند که در مقابل تحریم‌ها مصون است».

وزیر خارجه انگلیس در ادامه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را هدف اتهام‌زنی‌های خود قرار داد و گفت: «هیچ جایی برای الیگارشی‌های پوتین و شرکت‌های روسی که در حمایت از دولت روسیه دخیل هستند» وجود نخواهد داشت.

مقام‌های انگلیسی در حال بررسی گزینه قطع دسترسی روسیه به سامانه بین بانکی سوئیفت و اعمال تحریم‌ علیه خط لوله «نورد استریم ۲» در بحبوحه تشدید تنش‌ها در مرز روسیه و اوکراین هستند.

تنش ها بین مسکو و لندن در چند هفته گذشته افزایش یافته است و وزارت خارجه بریتانیا مدعی شده است که روسیه در حال برنامه ریزی برای «تشکیل یک دولت دست نشانده در کی‌یف» است و لندن حتی «یوهان مورایف» نماینده سابق اوکراین را به عنوان رهبر بالقوه دولت «طرفدار روسیه» نامید و این در حالی است که او از سال ۲۰۱۸ تحت تحریم‌های روسیه بوده است.

حجم اتهام‌زنی‌های غرب و تلاش آن‌ها برای اعمال فشار به روسه تا آنجایی بوده است که وزارت خارجه روسیه تأکید کرده است که گمانه زنی‌ها درباره «تجاوز روسیه» بهانه ای برای استقرار نیروهای ناتو بیشتر در نزدیکی خاک این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس