کد خبر 1336383
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
اعتراض هلندی‌ها به بازگشت محدودیت‌های کرونایی

شماری از شهروندان هلند روز یکشنبه برای اعتراض به تصمیم دولت برای بازگرداندن محدودیت ها برای مهار همه گیری، الزامی شدن گواهینامه واکسن و اجباری شدن دریافت واکسن کرونا، تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، مقام های هلند ماه گذشته (ژانویه) با کاهش برخی محدودیت ها، مجوز بازگشایی فروشگاه های کالاهای غیرضروری، غذاخوری های همگانی، سالن های سینما و تئاتر و موزه ها را صادر کردند. هر چند بازدیدکنندگان از این مکان های همگانی ملزم به ارایه گواهینامه واکسیناسیون، گواهی بهبود از بیماری کووید یا آزمایش منفی کرونا بودند.

مقام های این کشور در دسامبر سال گذشته (۲۰۲۱) با توجه به اوج گیری اومیکرون، ازسرگیری محدودیت ها و مقررات قرنطینه را اعلان کردند، اما بعدا برخی از این محدودیت ها برای مهار همه گیری به تدریج لغو شد.

سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته اعلام کرد: اروپا در مبارزه با کرونا وارد وضعیت مشابه «آتش بس» شده که تنها در صورت ادامه یافتن کارزار واکسیناسیون و نظارت دقیق بر سویه‌های جدید این ویروس، ادامه خواهد یافت. کشورهای اروپایی همگام با تلاش برای تشویق افراد بیشتری به تزریق واکسن و حتی در مواردی وادار کردن اجباری آنان، از ابتدای ماه فوریه (۱۲ بهمن) به کاستن از تدابیر سختگیرانه و محدودیت‌های پیشگیرانه اقدام کرده اند.

۵۲ کشور زیرپوشش بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت قرار می گیرند که تعدادی از آنها در منطقه آسیای میانه قرار دارند. هرچند نرخ ابتلا در این کشورها به شدت در حال افزایش است، اما وضعیت هشداردهنده در آنها حاکم نیست. تنها در هفته گذشته نزدیک به ۱۲ میلیون مورد ابتلای جدید به کووید-۱۹ در این منطقه به ثبت رسیده است که در ۲ سال گذشته و از آغاز همه‌گیری افزایش قابل توجهی داشته است.  

پس از انگلیس و دانمارک، فرانسه، نروژ و سپس فنلاند و سوئد تدابیر پیشگیرانه خود را کاهش داده اند.  

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان در استان هوبی چین شناسایی شد. این بیماری بتدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد. به تازگی سویه جدیدی از این ویروس در جهان شایع شده که مسری‌تر از سویه‌های قبلی است و سازمان جهانی بهداشت واژه یونانی اُمیکرون را برای آن برگزید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس