کد خبر 1352975
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
رفع محدودیت‌ها به اوج‌گیری دوباره کرونا انجامید

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد رفع محدودیت‌های اجتماعی، کاهش رعایت بهداشت عمومی و نرخ پایین واکسیناسیون منجر به افزایش آمار جهانی مبتلایان به کووید شده است.

به گزارش مشرق، رویترز امروز (چهارشنبه) گزارش داد که پس از یک ماه کاهش موارد ابتلا به کرونا در سطح جهان، در روزهای اخیر تعداد بیماران دوباره افزایش یافته و چین و برخی از کشورهای آسیایی به اعمال قرنطینه و محدویت های اجتماعی برای کنترل آن روی آورده اند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، زیرسویه بسیار مسری BA.۲ اومیکرون و برداشته شدن محدویت های اجتماعی از یک سو و کاهش رعایت بهداشت عمومی از سوی دیگر در اوجگیری دوباره کرونا دخیل هستند.

تدروس آدانوم رئیس این سازمان به خبرنگاران گفت: با وجود کاهش آزمایش ها شاهد افزایش موارد ابتلا در برخی از کشورها هستیم و این نشان می دهد که آمار ابتلا تنها سهم ناچیزی از واقعیت را منعکس می کند.

مقام های سازمان گفته اند که نرخ پائین واکسیناسیون ناشی از حجم فراوان اطلاعات کذب در برخی از کشورها نیز به رشد دوباره کرونا کمک کرده است.

سازمان جهانی بهداشت زیر سویه BA.۲ را مسری ترین سویه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون می داند و اعلام کرده که شواهدی دال بر شدت بیشتر بیماری ناشی از ابتلا به این سویه دیده نشده و دخالت سویه های دیگر در اوجگیری موج جدید کرونا نیز ثابت نشده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس