ادعای کاخ سفید: نیروهای آمریکایی برای جنگ به اوکراین نمی روند

سخنگوی کاخ سفید در پی اعلام پنتاگون مبنی برتصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای اعزام حدود ۳ هزار نیروی آمریکایی به شرق اروپا ادعا کرد این نیروها برای جنگ به اوکراین نمی روند.

به گزارش مشرق، پیش از این، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری ادعا کرد تعهد ما به ناتو بر اساس بند ۵ قانون اساسی آمریکا همچنان قاطع است. بر اساس بخشی از این تعهد و به منظور آمادگی برای احتمالات مختلف، آمریکا به زودی نیروهای دیگری را به رومانی، لهستان و آلمان منتقل می کند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد یک هزار سرباز که اکنون در آلمان مستقر هستند، در چند روز آینده به رومانی منتقل خواهند شد و به ۹۰۰ نیروی آمریکایی خواهند پیوست که پیش از این در رومانی مستقر بودند.

سخنگوی پنتاگون افزود: حدود دو هزار نیرو را نیز از آمریکا به اروپا منتقل خواهیم کرد که این نیروها به لهستان و آلمان منتقل خواهند شد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در عین حال تصریح کرد این نیروها علاوه بر ۸ هزار و ۵۰۰ نیروی در حالت آماده باش هستند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در مورد اعزام نیروهای آمریکایی  به اروپا اظهار داشت که این تصمیم را بر اساس هیچ تحولی در ۴۸ ساعت گذشته در نظر نمی گیرم. این اقدام مدتی است که با شرکای ناتو و داخل دولت آمریکا در حال بررسی بوده است.

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا صریح بوده است، مدعی شد اگر روسیه در مسیر افزایش تنش ها باقی بماند، ما موضع نظامی خود را تغییر خواهیم داد.

سخنگوی دولت بایدن تصریح کرد این نیروها برای جنگ به اوکراین نخواهند رفت. تعدادی از متحدان آمریکا از جمله انگلیس، فرانسه، اسپانیا، دانمارک و هلند نیز اعلام کرده اند به جناح شرقی نیرو اعزام خواهند کرد.

سخنگوی کاخ سفید در عین حال ادعا کرد تنها یک متجاوز وجود دارد. آن متجاوز روسیه است. آنها هستند که ده ها هزار نیرو در مرز مستقر کرده اند.

جن ساکی در پاسخ به سوال  خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا دولت آمریکا هنوز ازکلمه "قریب الوقوع" برای توصیف حمله احتمالی روسیه به اوکراین استفاده می کند یا نه گفت: من یک بار از این کلمه استفاده کردم و سپس استفاده از آن را متوقف کردم.

به نوشته تارنمای آتلانتیک؛ دولت بایدن انتقال محموله های سلاح به اوکراین را تشدید کرده و ۸۵۰۰ نیروی آمریکا آماده استفرار در شرق اروپا هستند. دولت بایدن حتی روسیه را به اعمال تحریم های شدید در صورت حمله به اوکراین تهدید کرده و حتی بایدن هشدار داده در صورت وقوع حمله روسیه به اوکراین، پوتین با پیامدهای جدی روبرو می شود.

اما بایدن هرگونه حمله نظامی نیروهای آمریکایی را به طور دفاع مستقیم از اوکراین، رد کرده است. رئیس‌جمهوری امریکا اخیرا گفت: ما قصدی برای استقرار نیروهای آمریکایی در اوکراین نداریم.

تارنمای آتلانتیک نوشت اوکراین یک عضو ناتو نیست بنابراین واشنگتن ملزم به دفاع از اوکراین در صورت حمله به این کشور نمی باشد.

جنگ های طولانی و پرهزینه آمریکا در قرن ۲۱(افغانستان و عراق) به طور غیرقابل انکاری موجب کاهش چشمگیر حمایت‌های عمومی از مداخله های نظامی فرامرزی آمریکا شده است.

به گزارش مشرق، روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است؛ اما مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

کارشناسان معتقدند که کاخ سفید با کمک متحدان اروپایی، به دنبال ضربه زدن به روسیه هستند و مساله اوکراین را بهانه و دستاویز قرار داده اند.

در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، روابط ناتو با روسیه دچار تنش شده است.

روسیه اعلام کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد. مسکو همچنین هشدار داده که اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهایش تهدیدی برای امنیت ملی است و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که نیروها را به دلخواه در قلمرو مستقل خود جابجا کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    نیروهای آمریکایی برای تحریک اوکرای نبرای جنگ با روسیه به اوکراین می روند وگرنه می دانند روسها 48 ساعته در کیف هستند
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    به روزهای آزادسازی کیف نزدیک می شویم باید پوتین دولت مردمی در این کشور بر سر کار بیاورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس