آمریکا برای تضمین امنیت گازی اروپا، به ژاپن متوسل شد

منابع آگاه دولت ژاپن گفته اند که واشنگتن از توکیو در باره آمادگی برای ارسال بخشی از گاز طبیعی مایع شده وارداتی خود به اروپا در صورت اختلال احتمالی در جریان گاز روسیه در پی بحران اوکراین،پرسش کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز؛ کوایچی هاگی اودا وزیر صنعت ژاپن گفته که کشورش  به عنوان یکی از وارد کنندگان عمده ال ان جی راه های کمک احتمالی به جامعه بین المللی را در صورت مختل شدن عرضه گاز روسیه به اروپا، بررسی می کند.

تنش های اخیر روسیه و ناتو از آنجا آغاز شد که وزارت امور خارجه روسیه اخیرا فهرستی از خواسته‌های خود به آمریکا و ناتو را ارائه کرد که شامل درخواست برای عضو نشدن اوکراین در ناتو و کاهش شمار نیروهای نظامی این سازمان نظامی در شرق اروپا، می شود. مسکو همچنین از آمریکا خواسته که هیچ پایگاه نظامی در کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق، احداث نکند.

استقرار گسترده نیروهای نظامی روسیه در مرزهای اوکراین به این تنش‌ها دامن زده است.

پنتاگون،   ۱۵ بهمن ماه اعلام کرد هزار سرباز آمریکایی از آلمان به رومانی اعزام خواهد شد و حدود هزار و ۷۰۰ نظامی نیز عمدتا از لشکر ۸۲ هوابرد، از فورت براگ کارولینای شمالی، به لهستان اعزام می شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    عجب احمق هاى درجه يكى ! خب بى شعورها ! چرا به ايران التماس نميكنيد ؟! البته خود اروپائى ها نه چون از نظر قانون مدنى ايران معامله با صغار نافذ نيست ، كافيه قيم و بزرگ شون امريكا دست نياز و خواهش به ظرف ايران دراز كنه اگر ايران بى جواب گذاشت اون موقع دوره بيفتند از اين كشور به … ! خب بينواها چرا با ايران بزرگ معامله نميكنيد ؟! كافيه با زبون آدميزاد و محترمانه از ايران درخواست كنيد حتماً به شما غربى هاى ابله گاز خواهد فروخت ، اينقدر خريت نكنيد و بفهميد ايران بيشترين منابع گازى دنيا را دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس