توافق لندن و مسکو بر سر راه حل صلح آمیز برای مساله اوکراین

دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که لندن و مسکو بر لزوم راه حل صلح آمیز برای مساله اوکراین با یکدیگر توافق کردند.

به گزارش مشرق از تارنمای شبکه اسکای نیوز، دفتر نخست وزیر انگلیس ضمن اعلام اینکه بوریس جانسون نخست وزیر این کشور و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه بعدازظهر امروز (چهارشنبه) یک تماس تلفنی با یکدیگر داشتند، افزود که جانسون بر لزوم یافتن راهی که "حق دفاع از خود و تمامیت ارضی اوکراین" را محترم می شمارد، تاکید کرد.

جانسون در تماس تلفنی با پوتین نگرانی عمیق خود نسبت به اقدام خصمانه فعلی روسیه در مرز با اوکراین را ابراز داشت. نخست وزیر انگلیس گفت که هر گونه حمله روسیه به خاک اوکراین یک اشتباه محاسباتی فجیع است.

در این تماس تلفنی رهبران روسیه و انگلیس متفق القول باور داشتند که تشدید تنش به نفع هیچ کسی نیست.

کاخ کرملین به نوبه خود اعلام کرد که پوتین به خرابکاری مزمن کی یف در توافقات مینسک اشاره کرده است.

در ادامه بیانیه کاخ کرملین آمده است: به عدم تمایل ناتو برای پاسخگویی مناسب به نگرانی‌های مستدل روسیه اشاره شد، در حالی که این ائتلاف پشت سیاست به اصطلاح درهای باز ناتو پنهان می‌شود.

گفتگوی سران انگلیس و روسیه در حالی است که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا اعزام هزاران نیروی دیگر آمریکایی به لهستان و آلمان در روزهای آینده را تایید کرده است.

دیروز جانسون با ادعای اینکه روسیه از هر گونه اقدام نظامی علیه اوکراین عقب نشنی کند، بیان کرد که انگلیس شانه به شانه اوکراین می ایستد.

روسیه اعلام کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد. مسکو همچنین هشدار داده که اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهایش تهدیدی برای امنیت ملی است و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که نیروها را به دلخواه در قلمرو مستقل خود جابجا کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    روسیه از طریق عراق یمن و سوریه می تواند امریکا را شکست دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس