کد خبر 1338065
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
انگلیس نمایه

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که لندن در صدد ارسال ناوشکن و کشتی‌های گشت‌زنی به شرق مدیترانه و دریای سیاه است.

به گزارش مشرق، پس از آنکه  انگلیس یک هزار نظامی را برای کمک به اوکراین آماده‌باش قرار داد، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس امروز (پنجشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد که بریتانیا در صدد ارسال ناوشکن و قایق‌های گشت‌زنی به مدیترانه و دریای سیاه است تا امنیت ناتو را تضمین کند.

بیشتر بخوانید:

برخورد زیردریایی اتمی روسیه و ناو انگلیسی در شمال اقیانوس اطلس

بنا بر گزارش خبرگزاری ریانووستی روسیه، جانسون در توجیه اقدام خود برای ارسال کشتی و قایق گشت‌زنی به مدیترانه و دریای سیاه گفت که اروپا با بدترین بحران امنیتی چند دهه روبرو است و توضیح داد: «در لهستان، ما ۳۵۰ نظامی دیگر از گردان چهل و پنجم نیروهای ویژه اضافه کرده‌ایم. امنیت هوایی در رومانی را نیز تأمین کرده‌ایم و در حال افزایش شمار جنگنده‌های تایفون برای استقرار در قبرس هستیم و قصد داریم کشتی‌هایی را به شرق مدیترانه و دریای سیاه بفرستیم که شامل کشتی‌های گشت‌زنی و ۴۵ ناوشکن می‌شود».

دفتر جانسون پیش از این اعلام کرده بود که پیشنهاد لندن برای تقویت امنیت ناتو شامل افزایش تعداد نظامیان انگلیسی در استونی در حمایت از حضور گسترده ناتو، استقرار تعداد زیادی هواپیمای نیروی هوایی سلطنتی انگلیس برای ایجاد اسکادرانی در جنوب اروپا و ارسال ناوشکن تایپ ۴۵ و ترنت نیروی دریایی سلطنتی انگلیس به شرق مدیترانه می‌شود.

این اقدامات انگلیس در شرایطی صورت می‌گیرد که پیش از دیدار «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس با رهبران ناتو و لهستان در روز پنجشنبه، لندن به یک هزار نظامی دستور داد تا در صورت بروز بحران انسانی ناشی از هرگونه تجاوز روسیه به اوکراین، در حالت آماده‌باش باشند.

پیش از این نیز ارتش آمریکا یک گروه بزرگ از نظامیان خود را که در آلمان مستقر بودند، برای تقویت جناح شرقی ناتو و حمایت از اوکراین در برابر روسیه، به رومانی منتقل کرد.

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس