باید دنیا را از حماقت و جهل سیاستمداران انگلیس نجات داد

مقام‌های مسکو، گاف‌ها و رسوایی‌های اخیر سیاست‌مداران انگلیسی را دستمایه کنایه‌های خود علیه آن‌ها قرار دادند.

به گزارش مشرق، مقام‌های روسیه روز چهارشنبه، گاف‌ها و رسوایی‌های اخیر دولت انگلیس هم زمان با تلاش آن‌ها برای جوسازی پیرامون تنش در اوکراین را به سخره گرفتند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به گاف «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس واکنش نشان داد. تراس گفته بود «انگلیس در حال ارسال تجهیزات به متحدان خود در حوزه بالتیک در سرتاسر دریای سیاه است». این در حالی است که دریای بالتیک و دریای سیاه در دو سمت متفاوت اروپا قرار دارند.

زاخاروا در واکنش به این گاف لیز تراس در بیانیه‌ای نوشت: «خانم تراس دانش شما از تاریخ، پیش دانشتان از جغرافی هیچ نیست. اگر قرار باشد کسی را از چیزی نجات داد، باید جهان را از حماقت و نادانی سیاست‌مداران انگلیس نجات داد».

از سوی دیگر رویترز نوشت، در پی لغو تماس تلفنی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه که قرار بود روز سه‌شنبه انجام شود، کاخ کرملین رسوایی‌های اخیر دولت انگلیس را دستمایه کنایه خود قرار داد.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در جمع خبرنگاران گفت، دولت روسیه هیچ تماسی  با جانسون را اعلام نکرده بود اما «با عقل جور در می‌آید که با هرکسی صحبت شود. روسیه و رئیس جمهور پوتین از برقراری ارتباط با هرکسی استقبال می‌کند. او حتی آماده توضیح دادن به کسی است که به کل گیج می‌زند».

جانسون که روز سه‌شنبه را در پایتخت اوکراین به سر برده بود، روز چهارشنبه در جلسه پارلمان حاضر شد تا درباره مهمانی‌های دولت انگلیس در زمان اوج شیوع ویروس کرونا در این کشور توضیح دهد.

امروز روزنامه «گاردین» نوشت، مهمانی‌ها و میگساری‌های مقامات دولت انگلیس در سال گذشته و در بحبوحه اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در این کشور اکنون توسط  پلیس این کشور نیز در حال بررسی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • NL ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس