کد خبر 1333995
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
سلسله حملات ائتلاف سعودی به پایتخت یمن/ هدف قرار گرفتن مراکز رادیو و تلویزیون در صنعاء

ائتلاف سعودی در تازه‌ترین جنایت خود در پایتخت یمن، مراکز رادیو و تلویزیون و مناطقی از جنوب صنعاء را بمباران کرده است.

به گزارش مشرق، جنگنده‌های بمب‌افکن از دقایق اولیه بامداد امروز (سه‌شنبه) حملات خود به صنعاء را آغاز کرده است.

شبکه المسیره گزارش داد که در این حمله هوایی متجاوزان، منطقه «جربان» شهرستان سنحان واقع در جنوب پایتخت یمن بمباران شده است.

ائتلاف سعودی-اماراتی همچنین مرکز رادیو و تلویزیون منطقه «الحصبه» واقع در مرکز شهرک‌های مسکونی را هدف چهار حمله هوایی خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

اسرائیل، نماینده آمریکا برای تطمیع کشورهای منطقه است

جنگنده‌های بمب‌افکن سعودی بامداد سه شنبه اطراف ساختمان رادیو و تلویزیون شهرستان «الثوره» استان صنعاء را هدف قرار دادند.

تجاوزات ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی-اماراتی علیه یمن از دو هفته پیش تاکنون در پی حملات موشکی و پهپادی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به عمق خاک ابوظبی، شدت پیدا کرده است و وقت و بی‌وقت ادامه دارد.

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی طی روزهای اخیر سه عملیات موسوم به «طوفان یمن» را در عمق خاک امارات انجام داده است که هر سه بار اهداف مهم امارات در ابوظبی هدف حملات پهپادی و موشکی یمن قرار گرفته است.

سخنگوی ارتش یمن روز دوشنبه در جزئیات سومین عملیات تلافی‌جویانه ارتش یمن به امارات اعلام کرد که در این عملیات اهداف مهم و منحصر به فردی در امارت ابوظبی را با موشک‌های بالستیک «ذوالفقار» و اهداف حساس مهم در امارات دبی را با پهپادهای «صماد ۳» هدف قرار داده است.

از نکات مهم عملیات ارتش یمن علیه امارات همزمانی این حمله با سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اسرائیل به امارات است. او دیروز بعد از ظهر وارد امارات شد و با محمد بن زاید، ولی عهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیش از این، وبگاه «الخبر الیمنی» روز یکشنبه به نقل از منابعی در بخش «اطلاعات نظامی» دولت صنعاء از طرح حمله بی سابقه و ویرانگر به امارات متحده عربی و هدف‌گیری ۵۰ نقطه حساس در این کشور خبر داده بود.

طبق این گزارش، قرار است در عملیاتی به نام «سیل العرم» با نزدیک به ۳۰۰ پهپاد و ۵۰ موشک بالستیک و ۴۶ موشک کروز، شریان‌های حیاتی اقتصادی امارات متحده عربی، در هم کوبیده شود.

وبگاه الخبر الیمنی نوشت که مقامات سیاسی و نظامی عالی‌رتبه در صنعاء این طرح را تصویب کرده و این طرح از حالت «جنگ روانی» خارج شده و به زودی به اجرا در خواهد آمد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 0
    نبود پدافند های هوایی باعث جولان جنگنده‌های ائتلاف سعودی وبمباران درصنعا ودیگر شهرهای يمن شده‌
  • علیرضا IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    مسولان عزیز در محور مقاومت بچه کوچک هم الان فهمیده اگر کسی دنبال خاتمه جنگ در یمن هست باید بچه های هم تبارمون چهار تا جنگنده سعودی رو بیارن پایین و این کار هم احتیاج به یک سامانه ساده هوایی داره اونوقت بن سلمان و بن زاید ظرف دو روز میرسن خدمت جهت دستبوسی و عرض ارادت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس