کد خبر 1338919
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
اسکادارانی از «جنگنده‌های اف-22» آمریکا در امارات مستقر می‌شوند

نیروی هوایی آمریکا قصد دارد جهت کمک به تقویت حریم هوایی امارات، شماری جنگنده‌ «اف-۲۲» خود را در این کشور مستقر کند.

به گزارش مشرق، رئیس تروریست‌های سنتکام از اعزام شماری جنگنده «اف-۲۲» آمریکا به امارات متحده عربی خبر داده است.

به نوشته وبگاه «ارفورس مگزین» ژنرال «کنث مک‌کنزی» رئیس سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در منطقه) گفت که نیروی هوایی ایالات متحده یک اسکادران از جنگنده‌های اف-۲۲ خود را به امارات متحده عربی می‌فرستد.

جنگنده اف-۲۲ وظیفه کمک به امارات متحده عربی را در پاسخ به حملات پهپادی و موشکی اخیر نیروهای یمن خواهد داشت.

مک‌کنزی گفت: «ما یک اسکادران از جنگنده‌های اف-۲۲، که بهترین جنگنده برتری هوایی در جهان است را به امارات اعزام می‌کنیم و آنها با شرکای اماراتی خود برای دفاع از کشور امارات متحده عربی همکاری خواهند کرد.»

فرمانده سنتکام اظهار داشت که آمریکا، امارات و سایر شرکای منطقه‌ای و جهانی به منظور ایجاد راه‌حل‌های مؤثرتر برای توقف حملات پهپادی علیه امارات تلاش می‌کنند.

به‌رغم آنکه موشک‌ها و پهپادهای یمنی در عملیات‌های اخیر به امارات با اهداف برخورد داشته‌اند، کنت‌مکنزی مدعی شد که سامانه پدافند هوایی «تاد» در عملیات‌های پیشین عملکرد موفقی داشته‌اند. وی همچنین مدعی امن بودن امارات متحده عربی شد.

شامگاه سه شنبه گذشته روزنامه‌نگارانی که برای پوشش جام باشگاه‌های جهان، در ابوظبی حضور دارند، از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در ساختمانی در ابوظبی خبر دادند و ویدئوی این انفجار نیز در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت.

حملات پهپادی و موشکی یک ماه اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی و دبی، موجب شده تا هرگونه انفجار و آتش‌سوزی در شهرهای امارات، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند. هرچند مقامات اماراتی سانسور شدیدی در مخابره حقایق این حوادث اعمال می‌کنند.

به دنبال انفجار اخیر در شهر ابوظبی، سفارت آمریکا در این شهر  روز چهارشنبه در بیانیه‌ای درباره گزارش‌هایی درباره حمله احتمالی موشکی و پهپادی در ابوظبی هشدار داد و از اتباع خود خواستار رعایت تدابیر لازم شد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس