کد خبر 1333700
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
یحیی سریع

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز در کنفرانس خبری جزئیات عملیات «اعصار الیمن ۳» در قلب ابوظبی و دبی را فاش کرد.

به گزارش مشرق، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، لحظاتی پیش با حضور در یک کنفرانس خبری جزئیات عملیات «اعصار الیمن ۳» علیه ابوظبی را ارائه کرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیره» یمن، وی افزود که در مرحله سوم عملیات اعصار الیمن، عمق کشور امارات هدف قرار گرفت و طی آن چندین موشک بالستیک ذوالفقار به اهداف مهمی در امارت ابوظبی اصابت کرد و با چندین فروند پهپاد «صماد ۳» به اهداف حساس در امارت دبی حمله شد.

وی افزود: «کشور کوچک دشمن اماراتی تا زمانی که به عنوان ابزار دشمن اسرائیلی در ابوظبی و دبی به تجاوز به مردم و کشور ما ادامه دهد، ناامن خواهد ماند. نیروهای مسلح یمن بار دیگر  به شهروندان، ساکنان و شرکت‌ها برای دوری از مقرها و تأسیسات حیاتی، به دلیل آسیب‌پذیری در برابر هدف‌گیری در دوره آتی هشدار می‌دهد». 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه تاکید کرد: «ما در برابر محاصره خفه‌کننده و افزایش جنایات علیه ملت بزرگ خود، دست‌بسته نخواهیم ماند و به حق خود در دفاع مشروع از یمن تا زمان توقف حملات و رفع محاصره ادامه خواهیم داد و خداوند را بر این حرف خود گواه می‌گیریم».

دانلود

وزارت دفاع امارات، شب گذشته از سرنگونی تنها یک موشک بالستیک انصارالله یمن خبر داده بود و مدعی شده بود که این حمله خسارتی در پی نداشته و بقایای موشک بالستیک خارج از مناطق مسکونی سقوط کرده است.

حمله نیروهای مسلح یمن به عمق خاک ابوظبی و دبی، با سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به امارات همزمان شده است. وی دیروزطی سفری رسمی و دو روزه وارد ابوظبی شد و با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی دیدار کرد.

وبگاه «یدیعوت آحارونوت» نیز شب گذشته پس از انتشار خبر عملیات جدید انصارالله یمن علیه ابوظبی، نوشت: «اطلاعات اسرائیل از هرتزوگ خواسته که فوراً امارات را ترک کند». پیش از این، سخنگوی رئیس رژیم صهیونیستی گفته بود که او سفرش را طبق برنامه‌ریزی ادامه خواهد داد.

روز گذشته، وبگاه «الخبر الیمنی» به نقل از منابعی در بخش «اطلاعات نظامی» دولت صنعاء از طرح حمله بی سابقه و ویرانگر به امارات متحده عربی و هدف‌گیری ۵۰ نقطه حساس در این کشور خبر داد.

در این گزارش آمده است که قرار است در عملیاتی به نام «سیل العرم» با نزدیک به ۳۰۰ پهپاد و ۵۰ موشک بالستیک و ۴۶ موشک کروز، شریان‌های حیاتی اقتصادی امارات متحده عربی، در هم کوبیده شود. (سیل العرم اشاره به سیل بزرگی است که به عنوان عذاب الهی بر قوم سبأ در یمن نازل شد. ماجرای این عذاب الهی در آیه ۱۶ سوره مبارکه سبأ آمده است.)

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 67
    قدرت امارات و عربستان زیاده. یمنیها نباید به اونا در بیوفتن.
    • رضا IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      12 0
      نخير عزيزم قدرت شون زياد نيست تنها فرقى كه با يمن دارند اينه كه همه شياطين و حرامزادگان عالم پشت شونند !
    • علی IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      1 0
      ان شاالله کشور کوچک امارات سر عقل بیاد زودتر
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      3 1
      کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره به اذن الله
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      9 0
      یمنی ها در نیفتادن، اونها ۸ ساله خاک یمن را به توبره کشیدن. خواهی دید که امارات بزودی دست و پاشو از یمن جمع میکنه و عربستان به تسخیر یمنی ها در میاد
    • احد IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      1 0
      خوب ایران هم ضعیف بود و با هشتاد تا کشور جنگیدیم ،مردونه ایستادگی کردیم و دشمنان رو به غلط کردن انداختیم . حتما یمن پیروز میشود چون حق است
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    مشتاق دیدن سیل العدم هستم ان شا الله
    • CA ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      1 0
      پاسخ تدریجی و روزمره و بی هوا بهتره و هر وقت دوباره به یمن حمله هوایی کردن موقتا تشدید بشه. اقتصاد امارات از هواپیماییش تا توریسم و ... نمیتونه با ناامنی ایجاد کردن در یمن تو امنیت بمونه و امنیت چشم اسفندیارش هست.
  • مجتبی IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    9 0
    4تا موشک جون دار بزنن تو دبی از جمیرا تا فرودگاه دبی صف فرار تشکیل میشه
  • اسی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 0
    ابوظبی داره درآتیش می سوزه کلا شرکت های خارجی از ابوظبی خارج شدن
  • حسن ازتبریز IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 4
    باسلام واحترام دوستان جنگ یمن از بنا اشتباه است ونهایت آن هیچ پیروزی ندارد وبه ضرر تمام مسلمانان است این جنگ خانمان سوز بایدبدون نتیجه وبی درنگ تمام شود
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      1 0
      این رو به امارات و عربستان سقوطی بگو
    • کنعانی IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      1 0
      جنگ یمن تا همینجا هم تماما پیروزی بوده این برادران یمنی الان اماده ظهور هستن هیچ چیزی مثل این جنگ امادشون نمیکرد دقیقا مثل هشت سال جنگ ما یا جنگ عراق که نتیجه شد حشد یا جنگ لبنان که نتیجه شده حزب الله ولی داغی که یمنی ها دارن میبینن و دیدن هم نمیشه انکار کرد واقعا کودکان در شرایط بدی زندگی میکنن و این بخش از مشکل گردن کم کاری ماست که نتونستیم یا اولویتمون نبود که کمک غذایی و .... بهشون برسونیم
    • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      0 1
      جنگ بدترین چیز در عالم هستی است ولی دفاع از ظالم نزد خداوند ارزشش از همه چیز بالاتره
  • NL ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    4 1
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • فرزاد IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 0
    ای انصارالهی امارات صهیونیستی را باخاک یکسان کنید واین کشورک را به عصرحجر تبدیلش کنید .تمان مراکز وتاسیسات منفتی مخابراتی فرودگاهی برجهای دوقلو خلیفه ونمایشگاه اکسپو وزارت اطلاعات و دفاع وصداوسیما پادگانهای نظامی تاسیسات آب برق گاز وکلیه زیربناهای اقتصادی ونظامی و....را بلادرنگ باخاک یکسان کنید سرسوزنی شک وتردید بخودتان راه ندهید شما پیروزید وبلطف خداوند حکیم پیروزی نزدیک است .
  • مصطفی IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 0
    ایران باید به امارات ۴ گل بزند تا بفهمد در زمین فوتبال هم ما انتقام خواهیم گرفت
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 0
    ارتش قانونی یمن باید اقدامات قاطعانه ومحکم بر علیه ائتلاف عربی اتخاذ کند شریان اقتصادی آنان را نابود کند وشبه نظامیان منصور هادی نیز باید ادب شود
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 1
    يه موشك بالستيك زدند كه انهم در اسمان با ضد موشك متلاشى شده يه جورى ميگيد انگار دوبى رو تركوندن
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    چرا هیچ فیلمی از ابوظبی دبی نمیاد که متقاعد بشیم موشک پهباد یمنی به هدف خورده....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس