کد خبر 1356240
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
تداوم آتش افروزی ائتلاف سعودی با حملات هوایی به یمن

منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته با وجود اعلام آتش‌بس یک طرفه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مناطقی از خاک این کشور را بمباران کردند.

به گزارش مشرق، جگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی شهرستان خب و الشعف واقع در استان جوف را در سه نوبت بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنین شهرستان قطابر واقع در استان صعده و شهرستان وادی در استان مأرب را هدف قرار دادند.

همچنین بر اساس اعلام منابع نظامی یمن، نیروهای ائتلاف سعودی ۱۸۵ بار طی ۲۴ ساعت گذشته آتش بس ادعایی در استان الحدیده را نقض کردند.

این حملات در حالی صورت گرفته که پیش تر مهدی مشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود به مدت سه روز همه حملات موشکی و پهپادی به عربستان را به طور یکجانبه متوقف می‌کنیم.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

با وجود گذشت هفت سال از آغاز این تجاوزگری همه جانبه، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ضمن دفاع از ملت خود، توانسته‌اند ضربات سنگینی به ائتلاف متجاوز و وابستگان آنها وارد کنند و اهداف متجاوزان سعودی و اماراتی را در عمق خاک این دو کشور هدف حملات خود قرار دهند و با وجود محاصره کامل، توان تسلیحاتی بویژه موشکی و پهپادی خود را با تکیه بر توان داخلی گسترش دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    دیگه چیزی که عوض داره که گله نداره
  • مهدی(پیام منتشر نشود) IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 1
    فعلا باید منتظر جرقه در یمن و شهادت عبدالملک حوثی و... باشیم! سید خراسانی و یمانی هنوز بدنیا نیامدند و جرقه ربطی به خروج ایشان ندارد! برخی در داخل، رهبرانقلاب را به اشتباه سیدخراسانی و در یمن هم عبدالملک حوثی را سید یمانی تصور میکنند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس