پنتاگون از آماده باش شمار بیشتری از نظامیان آمریکایی خبر داد

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که علاوه بر ۸ هزار و ۵۰۰ نظامی که از قبل در حالت آماده باش هستند، نظامیان دیگری نیز جهت استقرار احتمالی در شرق اروپا، در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که نظامیان اضافی ایالات متحده در جهت آمادگی برای احتمال استقرار در شرق اروپا در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید:

پنتاگون: نمی‌دانیم پوتین چه تصمیمی در سر دارد

وی تصریح کرد که این نیروها جدای از ۸ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی آماده حمایت از نیروهای واکنش ناتو هستند و بخشی از آن محسوب نمی‌شوند.

کربی در این باره گفت: وقتی صحبت از توافقات یا ترتیبات دوجانبه با متحدان ناتو به میان می‌آید، اگر آنها به قابلیت‌های اضافی نیاز دارند و خواهان این مسئله هستند، آنگاه ما آن را به‌صورت جداگانه با هر کشوری برنامه ریزی می‌کنیم تا مطمئن شویم که این نیاز را به بهترین نحوی که می‌خواهند برآورده می‌کنیم.

سخنگوی پنتاگون ضمن اشاره به اینکه نیروهای یاد شده که به تازگی در ایالات متحده در حالت آماده باش قرار گرفته اند، بخشی از نیروهای واکنش ناتو نیستند، گفت که آنها برای اعزام به هر کشوری که درخواست کمک امنیتی خاص داشته باشد، در دسترس خواهند بود.

وی افزود که ایالات متحده همچنین می‌تواند تعدادی از نیروهای آمریکایی را که در حال حاضر در اروپا حضور دارند به اروپای شرقی منتقل کند.

پیشتر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که ایالات متحده در آینده نزدیک تعدادی نیروی اضافی به شرق اروپا می‌فرستد.

قبل از آن نیز کربی گفته بود که در پی تشدید تنش‌ها پیرامون اوکراین، ۸ هزار و ۵۰۰ نظامی در داخل و خارج از ایالات متحده در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

کربی افزوده بود که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا شماری از یگان‌های نظامی در داخل ایالات متحده را در راستای آمادگی برای انتقال احتمالی به اروپا در صورت ضرورت، در حالت آماده باش قرار داده است.

اخیراً تنش‌ها درباره اوکراین بین روسیه و غرب بالا گرفته است. آمریکا و ناتو روسیه را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می‌کنند و در این باره از هرگونه اقدامی در راستای تنش زایی مانند ارسال تسلیحات و مشاوران نظامی به اوکراین و کشورهای اطراف روسیه خودداری نمی‌ورزند.

کرملین اما در مقابل با رد این اتهام می‌گوید که این آمریکا و ناتو هستند که با در نظر نگرفتن خطوط قرمز مسکو مانند مسئله عضویت اوکراین در ناتو، مسبب تنش‌ها در شرق اروپا شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس