کد خبر 1333213
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
عملیات حشد شعبی علیه داعش و جزئیات عملیات موفق در دیالی عراق

منابع عراقی از عملیات حشد شعبی علیه هسته‌های داعش در صلاح الدین خبر دادند و به جزئیات عملیات موفق در دیالی در شرق این کشور هم پرداختند.

به گزارش مشرق، سازمان حشد شعبی عراق از آغاز عملیات علیه باقیمانده داعشی‌ها در استان صلاح الدین خبر داد.

در بیانیه سازمان حشد شعبی عراق آمده است: نیروهای تیپ نهم حشد شعبی وابسته به فرماندهی عملیات کرکوک و شرق دجله حشد شعبی، عملیاتی امنیتی را در صلاح الدین آغاز کردند.

بیشتر بخوانید:

آغاز عملیات بزرگ حشدالشعبی در شرق عراق

سازمان حشد شعبی عراق بیان کرد: این عملیات با هدف تامین امنیت برخی مناطق واقع در استان صلاح الدین انجام می‌شود.

در این بیانیه آمده است: این عملیات با هدف رصد تحرکات تروریست‌هایی انجام می‌شود که هرازگاهی به نیروهای امنیتی و شهروندان حمله می‌کند.

جزئیات عملیات نیروهای عراقی در دیالی

«یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز یکشنبه جزئیات عملیات نیروهای امنیتی عراق در منطقه «العظیم» در دیالی را اعلام کرد.

وی در گفت وگویی با «السومریة نیوز» گفت: در این عملیات، نیروی هوایی عراق براساس داده های اطلاعاتی دقیق از سوی دستگاه امنیت ملی عراق و واحد حملات در فرماندهی ستاد عملیات مشترک، گروه تروریستی عامل حمله بزدلانه به نیروهای ما در منطقه العظیم دیالی پس از پیگیری ۲۴ ساعته، هدف قرار گرفت.

رسول افزود: پس از رصد این واحد تروریستی در ۳ حمله هوایی، ۹ تروریست این گروه به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی عراقی گفت که سه تروریست لبنانی نیز که برای اقدامات تروریستی به عراق آمده بودند در این حملات کشته شدند.

پیش از این و در روز گذشته واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از به هلاکت رسیدن گروه تروریستی عامل کشتن نیروهای ارتش عراق در منطقه «العظیم» دیالی خبر داده بود.

این گروه تروریستی در حمله به یک مرکز ارتش عراق در منطقه العظیم دیالی، ۱۱ نفر از نیروهای ارتش عراق را کشته بود.

منطقه «العظیم» در ۶۰ کیلومتری شمال «بعقوبه» مرکز استان دیالی عراق به دلیل شکاف امنیتی بین مناطق بین دو استان دیالی و صلاح الدین در معرض حملات داعش قرار دارد.

نیروهای امنیتی عراق همواره برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر این کشور ادامه می‌دهند.

عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷، پس از حدود سه سال ونیم درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

عناصر باقی مانده ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا و الانبار فعالیت دارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس