کد خبر 1370943
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
دفع حملات داعش به دیالی از سوی حشد شعبی عراق

نیروهای حشد شعبی عراق امروزجمعه از خنثی سازی حمله گروه تروریستی داعش در منطقه امام ویس در استان دیالی در شرق این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، نیروهای حشد شعبی عراق امروزجمعه از خنثی سازی حمله گروه تروریستی داعش در منطقه امام ویس در استان دیالی در شرق این کشور خبر دادند.

بر اساس این گزارش، منابع عراقی اعلام کردند که نیروهای بسیج مردمی عراق توانستند یک حمله دیگر داعش در منطقه ذیبه در استان دیاله را خنثی کنند.

همچنین منابع عراقی اعلام کردند که نیروهای پیشمرگه نیز توانستند دو حمله داعش را در شمال کرکوک و غرب اربیل را خنثی کردند.

چند روز قبل هم عدی عبدالهادی از رهبران ائتلاف فتح عراق اعلام کرد که حشد شعبی مانع از شکل گیری نسل سوم داعش شد و افزود: نقش حشد شعبی در تامین امنیت عراق زیاد، مهم و فعال است به ویژه در مناطق آزاد شده که با چالشهای بزرگ در مقابله با تروریسم روبرو بوده است. پس از آزادسازی شهرها از لوث داعش، تحرکاتی در راستای حمایت از داعش از سوی برخی سرویس های اطلاعاتی بین المللی و برخی کشورها برای ایجاد نسل سوم داعش در عراق به منظور تداوم اقدامات جنایتکارانه و بی ثباتی داخلی عراق، رخ داد که حشد شعبی این طرح را ناکام گذاشت. حشد شعبی در تامین امنیت ۱۰ کانون داعشی نقش موثری ایفا کرده است. همچنین حشد شعبی در بازگردانیدن صدها خانواده آواره به روستاهای آزاد شده پس از امن کردن آنها و پایان مشکلات امنیتی در این روستاها، سهیم بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس