کد خبر 1329036
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶

با پیشرفت تکنولوژی استفاده از درب‌های اتوماتیک روز به روز بیش‌تر می‌شود. این درب‌ها راحتی زیادی را فراهم کرده‌اند و کاربردهای زیادی دارند. یکی از کاربردهای درهای اتوماتیک، استفاده به عنوان درب ایزوله است. درب ایزوله اتوماتیک در مکان‌های زیادی کاربرد دارد. انواع مختلفی از درب اتوماتیک و در ایزوله نیز در بازار موجود است. در این مقاله به بررسی انواع درب اتوماتیک و معرفی درب ایزوله پرداخته شده است.

معرفی درب ایزوله

خرید درب اتوماتیک شیشه ای

درب‌های اتوماتیک بر اساس عوامل زیادی به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شوند. این درب‌ها را می‌توان بر اساس جنس یا نوعشان به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد که در زیر شرح داده شده‌اند.

  • جنس در اتوماتیک

این درها جنس‌های مختلفی دارند. حتماً در فروشگاه‌ها دیده‌اید که از درهای اتوماتیک شیشه‌ای استفاده می‌شود. درب اتوماتیک شیشه‌ای یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین درها در بازار است که کاربردهای زیادی دارند. درهای فلزی اتوماتیک نیز وجود دارد که استفاده‌های مختلفی از آن‌ها به عنوان درب پارکینگ یا درب سوله می‌شود. برای خرید درب اتوماتیک شیشه ای می‌توانید به سایت بتیس مراجعه نمایید.

  • نوع درب اتوماتیک

از انواع مختلف این درها می‌توان به درب اتوماتیک لولایی، کرکره‌ای و کشویی اشاره کرد. درهای اتوماتیک لولایی مانند درهای عادی باز شده و کاربردهای زیادی مانند در پارکینگ دارند. درهای کرکره‌ای را احتمالاً در مغازه‌های مختلفی دیده‌اید. این درها شکلی مانند کرکره دارند و رو به بالا و پایین حرکت می‌کنند. درهای کشویی نیز در فروشگاه‌ها و مراکز مختلف استفاده می‌شود که با استفاده از سنسوری که دارند، باز و بسته می‌شوند.

کاربردهای درب اتوماتیک

این درها کاربردهای زیادی دارند و با گذشت زمان نیز استفاده از آن‌ها مرتباً بیش‌تر می‌شود. استفاده از این درها به قدری زیادتر شده است که امروزه اکثر درها به صورت اتوماتیک بوده و با کنترل یا سنسور حرکت می‌کنند. این درها راحتی زیادی برای انسان فراهم کرده‌اند. از انواع درب اتوماتیک به عنوان در فروشگاه، در مراکز مختلف، در پارکینگ، در آسانسور و در انبارها استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین انواع این درها که کاربردهای زیادی نیز دارد، درب ایزوله است. این نوع درب که اکثرا در مراکز بهداشتی استفاده می‌شود، ویژگی‌های متفاوتی نسبت به درهای دیگر دارد. در ادامه این مقاله به معرفی درب ایزوله و ویژگی‌های آن پرداخته شده است.

درب ایزوله چیست؟

درب ایزوله نوعی از درهای اتوماتیک است که در مکان‌های خاصی استفاده می‌شود. این درب‌ها به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند و روش ساخت متفاوتشان، یک مکان را کاملاً از محیط بیرون ایزوله می‌کنند. در نتیجه میکروب‌ها و مواد مختلفی که در مکان‌های عادی وجود دارد، در این مکان‌ها یافت نمی‌شود. ساخت این درها، متفاوت از ساخت درهای عادی است و تجهیزات مختلفی در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. این نوع درب دارای هیچ روزنه‌ای برای عبور و نفوذ ماده‌های مختلف نیست و کاملاً فشرده شده است. همچنین روی این درها روکشی مات کشیده می‌شود که علاوه بر جلوگیری از ورود نور به محل ایزوله، حشرات و باکتری‌های مختلف را نیز دفع می‌کند. این روکش به عنوان یک مانع در برابر نفوذ مواد عمل می‌کند.

جنس درب ایزوله

جنس این نوع درب نیز با توجه به کاربرد آن تعیین می‌شود. از پرکاربردترین درها برای ایزوله کردن، درهای شیشه‌ای هستند. این درها کاربرد زیادی در مراکز بهداشتی دارند. فلز از مواد دیگری است که برای ساخت درب ایزوله از آن استفاده می‌شود. درهای فلزی علاوه بر ایزوله کردن محیط، کاربرد دفاعی نیز دارند. این درها استحکام بالایی دارند و در برابر نفوذ اشیای خارجی و ضربه نیز مقاوم هستند.

معرفی درب ایزوله

کاربرد درب ایزوله

درهای ایزوله کاربردهای زیادی دارند و در انواع مختلفی از مکان‌ها از این درها استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین کاربردهای در ایزوله، استفاده از آن برای ایزوله کردن مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها است. در مراکز بهداشتی، مهم است که میکروب‌ها و باکتری‌ها نابود شوند و از ورود مجدد آن‌ها به محیط جلوگیری شود. برای این کار از درهای ایزوله استفاده می‌شود. در اتاق عمل‌ها که تمام وسایل استرلیزه هستند تا کم‌ترین آلودگی در اطراف بیمار وجود داشته باشد، استفاده از در ایزوله اهمیت بالایی دارد. این درها از ورود آلودگی به اتاق عمل جلوگیری می‌کنند و محیط را استرلیزه نگه می‌دارند. در ایزوله‌ای که در این مکان‌ها استفاده می‌شود، معمولاً از جنس شیشه است. در شیشه‌ای به دلیل سبک بودن، راحت‌تر و سریع‌تر باز می‌شود که کاملاً مناسب محیط‌های بهداشتی است. درهای بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها، معمولاً ایزوله هستند.

یکی دیگر از کاربردهای درهای ایزوله، استفاده از آن‌ها به عنوان در آزمایشگاه و در اتاق‌های نظارت است. به عنوان مثال در کارخانه‌ها که پاکیزگی و بدون آلودگی بودن مواد اهمیت بسیار زیادی دارد، از این درها استفاده می‌شود. در آزمایشگاه‌ها نرسیدن آلودگی خارجی به نمونه‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل از در ایزوله در این محیط‌ها استفاده می‌شود.

در اتاق‌های رادیولوژی و عکس‌برداری که اشعه‌های مختلفی وجود دارد، از درهای ایزوله فلزی استفاده می‌شود. اگر شخصی در این اتاق‌ها زمان زیادی را در مقابل اشعه قرار داشته باشد، سلامتی‌اش در خطری جدی قرار می‌گیرد. به همین دلیل از درهای ایزوله فلزی که جنسی از سرب و فلزهای مختلف دارند استفاده می‌شود. این درها در برابر نفوذ اشعه و انواع آلودگی به محیط مقاوم هستند.

از درب ایزوله به عنوان در گاو صندوق و مکان‌های امنیتی نیز استفاده می‌شود. در مکان‌های امنیتی از در ایزوله‌های فلزی استفاده می‌شود تا علاوه بر ایزوله کردن محیط، از ورود افراد خارجی نیز جلوگیری شود و امنیت محیط برقرار باشد. در برخی از گاوصندوق‌ها، بهداشت محیط نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل استفاده از درب ایزوله در این مکان‌ها کاری کاملا منطقی است.

معرفی درب ایزوله

سایت بتیس

سایت بتیس که متعلق به شرکت طاها است نمایندگی رسمی فروش انواع درب اتوماتیک است. همچنین این شرکت علاوه بر درب اتوماتیک انواع مختلفی از سیستم‌های کنترل و مدیریت را نیز تولید کرده و به فروش می‌رساند. این شرکت که بیش از ۲۰ سال است در این زمینه فعالیت می‌کند، یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه فروش در اتوماتیک و در ایزوله است. برای خرید درب اتوماتیک شیشه ای و درب ایزوله می‌توانید به سایت بتیس مراجعه نمایید و درب دلخواهتان را سفارش دهید. درب‌های تولید شده توسط این شرکت دارای بهترین تجهیزات و بهترین مواد اولیه هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند. همچنین برای این که پاسخ سوالاتتان را به دست آورید، می‌توانید با شماره‌هایی که در سایت بتیس قرار دارند، تماس بگیرید. در این صورت کارشناسان این شرکت به تمام سوالات‌تان پاسخ داده و شما را راهنمایی می‌کنند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس