ویژه ها

بانیان و عاملان اصلی تحریم و فتنه و سوءمدیریت، از مهاجرت و مشکلات معیشتی گلایه کرده و برای کاهش فرزندآوری نسخه می پیچند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** فائزه هاشمی: در شرایط فعلی فرزندآوری معنا ندارد

«فائزه هاشمی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و از حامیان دولت روحانی و  همچنین از حامیان ترامپ در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «وقتی با این حجم بالای مهاجرت مواجه هستیم، یعنی آدم‌های این کشور از آینده خود و بچه هایشان در ایران ناامید هستند و برای اداره زندگی خود مشکلات عدیده‌ای دارند پس به کشور دیگری می‌روند تا آینده خوبی برای خودشان و فرزندانشان تامین کنند. در چنین شرایطی فرزندآوری معنایی ندارد. با سیاست‌های تحمیلی نمی‌توان فرزندان را زیاد کرد... چین در زمانی که مردمش فقیر بودند، بچه‌دار شدن را ممنوع کرد اما بعد گفتند تک‌فرزندی و جدیدا اجازه داده‌اند که خانواده‌های چینی فرزند دوم بیاورند. چون چین از لحاظ اقتصادی رشد کرده و به کشور مرفه تبدیل شده و می‌شود بچه آورد. باید شرایط فراهم باشد».

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «از موضوعاتی که امروز چوب آن را می‌خوریم، تحریم‌ها هستند. همه کشورها در جبهه آمریکا حضور دارند و به‌خاطر تحریم نشدن، رابطه خودشان را با ایران قطع کرده‌اند. خودمان هم رابطه با بسیاری از کشورها را خراب کردیم و برنامه‌هایی اجرا شد که کشورهای دیگر را در مقابل ایران قرار داد که بابا با این برنامه‌ها و کارها مخالف بود. تصور می‌کنم اگر بابا زنده بود و قدرت تصمیم گیری داشت و یا صدایش شنیده می‌شد، این اتفاقات رخ نمی‌داد. بابا این مشکلات را حل می‌کردند چون قائل به تقویت روابط خارجی کشور و ارتباط با سایر کشورها بود».

فائزه هاشمی: در شرایط فعلی فرزندآوری معنا ندارد/ اذعان به قصور دولت روحانی در مسئله «خانه های خالی»

فائزه هاشمی در مصاحبه مذکور مدعی شده که «از موضوعاتی که امروز چوب آن را می‌خوریم، تحریم‌ها هستند» این در حالی است که خانم فائزه هاشمی و همقطاران وی مسبب اصلی تحریم ها علیه ملت ایران هستند. فائزه هاشمی چندی پیش گفته بود «من یک جایی قبلا هم گفته بودم برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود؛ به خاطر همین فشارهایی که می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد. شاید اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم»!

در یک نمونه دیگر، نیک‌آهنگ کوثر- کاریکاتوریست هتاک و فراری و از دوستان مهدی هاشمی- پیش از این با اشاره به وقایع فتنه ۸۸ فاش کرد «من و مهدی با هم در تماس بوده‌ایم. او زنگ زد، از من خواست راجع به بحث تحریم، کسانی را در آمریکا ببینم. می‌خواست بداند در واشنگتن چه کسانی را می‌شود به تحریم‌های سنگین‌تر تشویق کرد. او با آدم‌های مختلفی درباره تحریم صحبت کرده بود... ۱۳ اکتبر ۲۰۱۰ از دوبی زنگ زد و خواست با مقام‌های وزارت خزانه‌داری ارتباط برقرار کنم. معتقد بود تحریم‌ها برای ضربه به حاکمیت و دولت [احمدی‌نژاد] بسیار موثر هستند». در همین خصوص یک فایل صوتی از مکالمه مهدی هاشمی و نیک آهنگ کوثر نیز منتشر شده است.

روزنامه لس آنجلس تایمز ۲۸مهر ۸۸ از زبان «جان‌ هانا» مقام آمریکایی فاش کرد: «مطمئناً پیامی که از گردهمایی فعالان اپوزیسیون ایران-که درمیان آنها افراد نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند- شنیدم، این بود که تحریم باید اعمال شود و باید هرچه شدیدتر باشد؛ تحریم باید بصورت شوک‌ وارد شود که فلج کند و نه به صورت واکسن». بر همین اساس قطعنامه سنگین ۱۹۲۹ دقیقا در سالگرد فتنه ۸۸ و با هدف کمک به فتنه گران به ملت ایران تحمیل شد.

حالا بانیان و عاملان اصلی تحریم و فتنه و سوءمدیریت، از مهاجرت و مشکلات معیشتی گلایه کرده و برای کاهش فرزندآوری نسخه می پیچند.

** تیم ظریف از درجه بالایی از تجربه و تخصص برخوردار بود

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «به هر حال روشن است که تیم مذاکره‌کننده قبلی از درجه بالایی از تجربه و تخصص برخوردار بود. ده‌ها سال تجربه‌داشتن و به موازات آن از تخصص برخورداربودن عاملی نیست که بتوان آن را به‌راحتی نادیده گرفت... تیم مذاکره‌کننده کنونی در هفته‌های اخیر حاشیه‌هایی داشته است که به گمان من همگی قابل اجتناب بودند و شاید ما زودتر می‌توانستیم به مرحله مذاکرات محتوایی که چند روزی است شروع شده برسیم».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «در مجموع به نظر می‌رسد که چون تیم این‌دفعه یکدست‌تر است و با مجموعه حاکمیت همراه‌تر است و قوای سه‌گانه هم الان این یکدستی را دارند، به نظر من فشار سیاسی و اظهارنظرهای جهت‌دار علیه این تیم خیلی کمتر از تیم قبلی است».

فائزه هاشمی: در شرایط فعلی فرزندآوری معنا ندارد/ اذعان به قصور دولت روحانی در مسئله «خانه های خالی»

هیچکس منکر زحمات تیم مذاکره کننده در مقاطع مختلف و از جمله دوران وزارت ظریف نیست. اما اینکه نقاط ضعف را پنهان و با اغراض قبیله ای و حزبی، به «قهرمان سازی» روی بیاوریم اصلا صحیح نیست.

متاسفانه تیم مذاکره کننده هسته ای در دوران وزارت ظریف، نقاط ضعف جدی داشت و به دلیل نقدناپذیری دولت و وزارت خارجه در آن مقطع، خسارت های زیادی به کشور تحمیل شد.

نمایندگان مجلس پیش از این گفته بودند «فردای روز توافق(تیرماه ۱۳۹۴)، ظریف به مجلس آمد تا گزارش بدهد و اذعان کرد یکی از بزرگترین دستاوردهای ما این است که هیچ جای متن برجام، کلمه «تعلیق» (suspend) برای تحریم ها استفاده نشده و همه جا «لغو» تحریم ها آمده است و همانجا بنده در ۴ جای متن توافقنامه، کلمه «تعلیق/ suspend» را به ایشان نشان دادم که واکنش ظریف اینگونه بود: "عه! من اینجاها را ندیده بودم" ».

«محمد جواد ظریف» در تابستان ۹۴ در نشست بررسی برجام در شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: «به شما اطمینان می‌دهم آمریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود»! اما آمریکا در ۱۸ اردیبهشت ۹۷ بدون هیچ هزینه‌ای از برجام خارج شد.

«علی اکبر صالحی» رئیس سابق انرژی اتمی- شهریور ۹۵- گفت: «در بعد تحریم و مسائل دیگر سیاسی، امریکایی‌ها از شیوه نادرستی استفاده می‌کنند، اگر ما وقتی برجام را تنظیم می‌کردیم دقت بیشتری می‌کردیم این فرصت برای امریکا پیش نمی‌آمد که از این قابلیت تفسیر بودن سوء استفاده کند».

نکته قابل تأمل اینجاست که برجام و ضمائم آن مجموعاً ۱۱۰ صفحه است. از این ۱۱۰ صفحه که مجموعه برجام را تشکیل می‌دهد،   ۱۸ صفحه برجام است و تمام نکات دقیق، ظریف، زمان‌بندی‌های اجرایی در ۹۲ صفحه باقی مانده و به عبارتی همان ضمایم برجام استاما ظریف چندی پیش در گفت‌وگویی ادعا کرده بود که تعلیق در برجام نیامده و او برجام را خوانده است. این بدین معنی است که وی فقط ۱۸ صفحه را خوانده و از ۹۲ صفحه دیگر که اساسی‌ترین مسائل برجام در آن بوده، بی‌خبر بوده است!

رویکرد غلط «رسیدن به هر توافق، بهتر از عدم توافق»، اجرای توافق به‌صورت یکطرفه، عجولانه، نامتوازن و غیرهمزمان در ۲ ماه، نگرفتن تضمین قوی و کافی برای لغو تحریم‌ها، ادامه اجرای تعهدات برجامی علی‌رغم نقض فاحش برجام توسط آمریکا و اروپا از مصادیق قصور و تقصیرهای فاحش تیم مذاکره‌کننده به ریاست ظریف در پرونده برجام است. همچنین اجرای تعهدات علی‌رغم گزارش نادرست آژانس در موضوع PMD، مرجع بودن تفسیر طرف مقابل و مبهم بودن متن برجام، قصور و تقصیر در انتخاب اعضای تیم مذاکره‌کننده و حمایت از جاسوس‌ها، اعتماد بلاوجه به طرف بدعهد و تضمین نامیدن امضای وزیر خارجه آمریکا، پیش‌بینی نکردن خروج طرف مقابل و انکار احتمال خروج آمریکا از توافق و... از جمله قصور و تقصیرهای تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت روحانی و در مقطع حضور ظریف در کسوت وزیر امور خارجه است.

** اذعان به قصور دولت روحانی در مسئله «خانه های خالی»

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «از تیرماه ۱۳۹۴ که ماده ۵۴ قانون مالیات‌های مستقیم با محتوای دریافت مالیات از خانه‌های خالی در شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر جمعیت به تصویب مجلس رسید، وزارت راه و شهرسازی مکلف شد تا ۶‌ماه بعد از ابلاغ قانون، سامانه ملی املاک و اسکان را ایجاد کند و دسترسی سازمان امور مالیاتی به اطلاعات این سامانه برای وصول مالیات از خانه‌های خالی را فراهم آورد. البته این تکلیف وزارت راه حداقل تا ۴سال بعد اجرایی نشد و عاقبت در اواخر سال ۹۸ بود که سامانه شناسایی خانه‌های خالی راه‌اندازی شد».

فائزه هاشمی: در شرایط فعلی فرزندآوری معنا ندارد/ اذعان به قصور دولت روحانی در مسئله «خانه های خالی»

دولت روحانی در حوزه های مختلف و از جمله حوزه مسکن، به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی ارائه نداد. وعده توخالی اجرای مسکن اجتماعی، عدم تکمیل مسکن مهر و توهین به خانوارهای ساکن در مسکن مهر، بی توجهی به نوسازی بافت های فرسوده،   عدم برخورد جدی با سوداگران زمین و مسکن، قصور و تقصیر در مواجهه با مسئله خانه های الی،  بی توجهی به مطالبات کامیون داران، عدم توجه به ساخت و نوسازی مسکن روستایی، قراردادهای مسئله دار خرید هواپیما،  کاهش روند جذب بار و مسافر توسط ناوگان ریلی، توسعه کند قطارهای سریع‌السیر و برقی، سپردن ۱۰ ساله  طبخ غذای راه‌آهن ایران و شرکت‌های وابسته به یک شرکت اتریشی، دفاع از رویکرد غلط و لیبرالی آزادسازی قیمت ها و...از جمله نقاط ضعف جدی وزارت راه و شهرسازی در دولت روحانی است.

جریان اصلاح طلب تازه یادش افتاده که به مشکلات در حوزه مسکن بپردازد. رسانه های اصلاح طلب تا همین چند ماه پیش به دفعات مقاله و مصاحبه با عباس آخوندی را منتشر کرده و وی را کاندیدایی مناسب برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ معرفی می کردند.

 وضع فعلی نتیجه عملکرد ۸ ساله دولت روحانی است. وقتی وزیر دولت بعد از ۵ سال و اندی می گوید به خانه نساختن برای مردم افتخار می کنم، کاملا طبیعی است که با چنین وضع ناراحت کننده ای مواجه شویم. دولت روحانی در حوزه مسکن دست روی دست گذاشت و همین اقدام تأسف برانگیز موجب شد تا قیمت خرید مسکن در تهران ظرف ۸ سال حدود ۱۰ برابر افزایش یابد. قیمت اجاره بهای مسکن نیز با افزایش سرسام آوری مواجه شد.

ژست مطالبه گری درباره وضع مسکن به قیافه جریانی که حامی اصلی وزیر اشرافی بود و مدافع اصلی لیدرهای فتنه و مدیران نجومی بگیر و مفسدان اقتصادی است، نمی آید. این طیف بجای توهین به افکارعمومی باید ضمن عذرخواهی از مردم، برای جبران خسارت هایی که به جامعه زده است تلاش کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    39 85
    فائزه هاشمی: در شرایط فعلی فرزندآوری معنا ندارد ""«فائزه هاشمی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و از حامیان دولت روحانی و  همچنین از حامیان ترامپ در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «وقتی با این حجم بالای مهاجرت مواجه هستیم، یعنی آدم‌های این کشور از آینده خود و بچه هایشان در ایران ناامید هستند و برای اداره زندگی خود مشکلات عدیده‌ای دارند پس به کشور دیگری می‌روند تا آینده خوبی برای خودشان و فرزندانشان تامین کنند"" پاسخ :این نا امیدی مردم محصول تفکر لیبرالی پدر شما میباشد بالاخره بابا و خانواده شما روزی در محضر عدل الهی پاسخ گوی خون شهدا و خانواده شهدا جانبازان و خانواده جانبازان و تمام مردم ایران خواهید بود مطمئن باشید.
    • حجت MD ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      30 3
      حلقوم بعضی حلقوم شیطان است
    • سعید IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      23 3
      حضرت علی علیه السلام:زبیر از ما اهل بیت بود تا اینکه فرزندش عبد الله رشد کرده و بر او غالب شد! پناه بر خدا از اولاد ناصالح
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      3 2
      برخی مجلسی ها با واردکنندگان رانت خوار از ارز ۴۲۰۰ تومانی چه سر و سری دارند که مخالف حذف یا اصلاح تخصیص ارز ترجیحی به برخی کالاها هستند؟ آیا به هزینه‌های انتخاباتی ربط ندارد؟ واحد نظارتی مجلس کجاست؟ دولت سکوت نکند و اگر آنها مانع شدند مستقیم با مردم صحبت کند و آنها را معرفی کند.
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      16 25
      شما اصحالات مقطوع النسل شوید ایران سود خواهد برد
    • سید IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      5 1
      چه تجربه و تخصصی هم!!!!! که فرق واژه انگلیسی لغو با تعلیق را هم نمی دانست و نماینده مجلس یعنی آقای نبویان و تحلیل گرانی همچون فؤاد ایزدی و یاسر جبرائیلی وقتی در متن برجام لعنتی این موارد را دیدند و به هیئت باتجربه و متخصص ظریف الممالک گوشزد کردند، مگر زیر بار رفتند؟! چه تجربه و تخصصی!؟ کشته همه مجرب ها و متخصص ها را !!!
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      9 10
      اون که باید درمحضر الهی پاسخگو باشه شما هستید
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      9 2
      فائزه اگه دلش بحال ملت میسوزه ازاون ثروت باداورده اشرافی وشاهی پدربزرگوارشون گوشه ای کیسه پرپول راشل کنه ودست چندتاضعیف رابگیره تابتونن بچدارشن..
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      6 2
      به این خانم حق بدین چنین نظری رو ابراز کنه چون خودش به دلیل کهولت سن سالهاست از این نعمت بی بهره شده.چون خودش سالیان درازیست از این نعمت بی بهره شده نمیتواند این نعمت را برای دیگران هم ببیند
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      3 1
      داریوش سجادی در مطلبی ضمن ارائه شواهدی و تحلیل هایی ادعا کرده است که هاشمی رفسنجانی در استخر فرح خودکشی کرده است.
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      6 9
      دم فائزه گرم خوب گفته
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      1 1
      همه این بدبختیها بخصوص سرخورده گی جوانان حاصل دیدگاه لیبرالی و ظلمی است که پدر شما با قرارداد موقت کار در کشور بنا نهاد
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      2 3
      ما هم که زوتر صاحب فرزند شدیم شرمنده شدیم و دررمانده گول خوردیم تبعیض دیدیم حق خوری دیدیم
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    39 7
    خانواده هاشمی رفسن جانی هر بلایی خواستید سر ملت مظلوم ایران اوردید همه کارهای شما در تاریخ ثبت خواهد شد
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      11 7
      فائزه هاشمی: در شرایط فعلی فرزندآوری معنا ندارد/// فینگیل اندازه شعورت حرف بزن نه بیشتر. اون دهن گشادتو ببند.
    • محمد IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      11 0
      حالا نوبت لاری جانی هاست
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    24 12
     تیم ظریف از درجه بالایی از تجربه و تخصص برخوردار بود....روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «به هر حال روشن است که تیم مذاکره‌کننده قبلی از درجه بالایی از تجربه و تخصص برخوردار بود. ده‌ها سال تجربه‌داشتن و به موازات آن از تخصص برخورداربودن عاملی نیست که بتوان آن را به‌راحتی نادیده گرفت... انقدر از تخصص و درجه بالایی برخوردار بودند که رئیسشان فرق کلمه لغو یا تعلیق در انگلیسی را بلد نبود باریکلا
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      1 2
      اونا همین یه کلمه رو بلد نبودن
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      0 1
      فرصت نکردن هنرنمایی کنن وگرنه در برجام بعدی میدیدن چه چیزای دیگه ای هم بلد نیستن!!!
  • حسين DE ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    33 3
    بابات اگر اختيار داشت ايران از نقشه جغرافياى جهانى محو شده بود مادام فائزه.
    • وطن پرست DE ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      0 1
      چرا به جای بازنشر جنگ روانی عناصر دست چندم اقدام به جریان سازی یا حداقل بازنشر مطالب افراد ارزشی نمی کنید؟ ظاهرا دوست دارید با اعصاب مخاطب خودتون بازی کنید و این براتون راحت تره تا این که با جریان سازی رسانه ای به مخاطب خودتون فرصت بدید تا در جریان انقلابی نقش سازنده ایفا کنه. اخه فایزه!!!
  • حیدر صالح IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    40 1
    فائزه ما فائزه و ما ادراک ما فائزه چقدر حالم از این بهم می خوره ای کا باباشون فرزند آوری نکرده بود
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    22 2
    فائزه خانم.یقینا فرزندانی مثل شما وبعضیها نبودنش بهتره .البته نه هرفرزند.عاقلان دانن
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    20 0
    فائزه هاشمی: در شرایط فعلی فرزندآوری معنا ندارد خوب شد گفتی نمی دانستیم راستی شما که وضعتان خوبه نا سلامتی پدر بزرگوار تا خرخره دستش در بیت المال بود حسابی اوضاع و احوال ورثه اش ردیفه مگه نه فائزه جان فقط یک زحمتی برات دارم پوزه ات را ببند وقتی میلیاردها پول در حسابت داری حرفی از اوضاع مردم فقیر نزن
    • DE ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      2 0
      جالب بود
  • مایکل جوکوویچ IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    9 1
    اینها بلدن حرف حساب بزنن؟
  • سید فروزان CH ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    16 3
    منتظر باشیم در مصاحبه های آینده فائزه بابا ، تبلیغ هم همجنسکرایی نماید با توجه به مشکل ایشان با ازدواج و بچه دارشدن . به فرمایش مقام رهبری ،هرکدام ناکارآمدی بوده بخاطر فساد و اشرافیگری بوده ،خانواده هاشمی کاملا در چار چوب این این دو اصل در عرض سی سال تبدیل به ثروتمندترین فامیل ایران شدهاند
  • ازاده IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    13 1
    ای به گور بابات نور باره که تورا تحویل جامعه داد
  • سید فروزان CH ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    26 1
    اگر بابا بود و قدرت داشت ،الان محل رقص ... براه بود  امریکاییان هم در شمال تهران همسایه فائزه بابا ،  مهدی بابا هم صاحب کل شرکت نفت و گاز
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    25 0
    این فااااائزه خانم کی می خواددست ازسرملت برداره،خداعالمه!خیلی عالمی ؟به دادخودت وبچه هات برس!مارابه خیرتوامیدنیست شر مرسان!
  • IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    13 1
    فائزه یعنی دیگه... .
  • IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    16 2
    مردم ایران دل خوشی از فائزه و خانوادش ندارن اما چون از عملکرد مسئولین ناراضی هستند از روی ناراحتی و لج و لج بازی به حرفهای او هم گوش می دن. وگرنه این خانواده سالهاست که از چشم ملت ایران افتاده. این خانواده خودشان را آقا،سرور و حاکم ابدی ایران به حساب میارن.
  • US ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    14 0
    آخی طفلک فائزه که از زور نداری نمیتونه بچه دار بشه دیگه. ولی پرنسس کوچک، مردم خودشون شعورشون میرسه و از توانایی و عدم توانایی خود برای فرزند آوری کاملا آگاهند. خودشون میدونن که بچه میخوان یا نمی‌خوان، براشون معنی داره یا نداره. به تو یکی هیچ ربطی نداره که براشون تصمیم بگیری.
  • باقری ساری IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    15 0
    فائزه خانم انگار خدا را فراموش کردید وکاملا دربند شیطان شدی اگر با قرآن فاصله نمیگرفتی اینقدر منکر نمی گفتی
  • ناشناس IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    13 0
    اوه یک کلمه هم از مادر عروس
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    18 0
    شنیدن و دیدن و خواندن، اسم و مطالب دختر هاشمی کفاره دارد. لطفا چیزی از این شخص در مشرق نیوز ننویسید.
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    18 1
    نمی‌دونم چرا فرازهای بی ارزش این خانم هر چند وقت یکبار باید تیتر بشه ایشون مگه کی هست ؟ آیا شخصیت برجسته علمی یا سیاسیه یا یک متفکر برجسته هست ؟ همیشه توسط شماها باید یادآوری بشه یه فایزه هاشمی هم وجود داره که نباید فراموش بشه!!؟؟
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      3 0
      احسنت اصلا انتخاب این موضوعات و مطرح شدن این فسل ها قطعا مطلوب این جماعت است دوستان مشرقی تور را به خدا اینها را به حال خودشان بگذارید تا محو شوند
  • نوبر IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    23 0
    اجاقتان کور شود تا نسل رفسنجانی ها بر پیده شود
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    10 10
    فائضه راست میگه با نون حروم فرزند بدنیا بیاد یکی مثل خودشون در نیاد
  • علی IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 1
    ایشان حرف حقی را گفته است. مگر اینکه معجزه ای رخ دهد مثل حضرت مریم بدون شوهر کسی فرزند دار شود. ایشان حرف دل خود را زده است شما به دل نگیرید! خ خ خ خ
  • totonchyan IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    11 0
    سلام گمان می کنم یکی ازکارهای ثوابی که در نامه اعمالت ثبت شود همین بچه نیاوردنت باشد چون دوتا فائزه هاشمی برای این ملت و این کشور خیلی زیاده واقعاً زیاده یعنی خدا رحم کرده است.
  • رامین IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    4 8
    می خوایین بچه دار بشن ملت فردا جنگ شد برن بجنگن فکر نکنم کسی بزاره فرزندش بره الکی بمیره مثل مسئولان بلند پایه کشور که اجازه نمیدن فرزانداشون تو جنگ بمیرن
  • جاویدایران NL ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 1
    برید بخونید ببینید رادیو فردا به نقل از روزنامه شرق درباره هواپیمای اوکراینی چی نوشته!!!!!!!!!!!! واقعا که رفتید چنین حرفی به خانواده یکی از جان باختگان هواپیمای اوکراینی گفتید؟؟؟؟؟؟
  • سهراب IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    13 0
    نور بباره به استخر بابات !!!
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      2 0
      سیل بیاید تو استخر
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    4 0
    فائزه خانم کاش یکی این شعار رو به بابات می گفت . چون بچه هاش یکی از یکی تخس تره
  • حجت MD ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    7 1
    رفیق بهائی چه می خواهد بگوید
  • جاویدایران NL ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    این همه مدت هر کسی میگفت ایران عمدی زده من با هزار استدلال جوری حرف میزدم که طرف مقابل کم میاورد و میپذیرفت که عمدی نبوده، حالا چجوری برم با همون افراد حرف بزنم؟؟
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    12 6
    روزنامه خانوادگی ارمانی که عکسش رو تو تصاویر گذاشتین از قول فائزه هاشمی می نویسد :« از اسم هاشمی هم میترسند»/ به این خانم فائزه میگیم ۱- اولا ترس با تنفر فرق میکنه وقتی مردم از یه نفر متنفرند معناش این نیست که از اسمش میترسند ؛) ۲- کسانیکه پیکر پدرشون رو یواشکی تو یه تابوت دیگه با امبولانس بردند بهشت زهرا (س) و مردم رو با یه تابوت خالی سرکار گذاشتند اونها ادمهای ترسویی بودند اگر مرحوم هاشمی محبوب بود هرگز این کار رو نمیکردند ۳- پیکر امام (ره) ، پیکر شهدا ، پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی (رحمت الله علیه) رو دستهای مردم تشیع شد اما پیکر پدرتون رو با امبولانس بردین بهشت زهرا (س) ظاهرا این شماها بودین که از مردم میترسیدین و میترسین / اونهایی که با مردم بودند از جنس مردم بودند و بفکر حل مشکلات مردم بودن چه در موقع حیاتشون و چه در موقع وفات یا شهادتشون محبوب مردم بودن و هستند و محبوبیتشون خدایی است / اما اون کسانیکه محبوبیتشون برای ثروتشون باشه مجبورند برای اینکه اسمشون تو فلان روزنامه و فلان رسانه برده بشه پول خرج کنند و به صدا و سیما اعتراض میکنن که چرا اسم پدرمون رو نبردی و نمیبری!؟ و از این جور حرف ها .... / این حضرات گاهی وقتها مجبورن برای کسب ابرو و کسب محبوبیت نام پدرشون رو در کنار نام حاج قاسم بگذارند (مثل سخنان ی محسن هاشمی در روزنامه حمهوری اسلامی مورخ ۱۵ دی ۱۴۰۰) و پدرشون رو با حاج‌قاسم سلیمانی هم سنگ و یکسان میدونستند !! / محل فوت پدرشون (استخر کاخ) نشون میده که ایا با شهید حاج قاسمی که در راه خدمت به مردم و جهاد در راه خدا شهید شد همراه و هم سنگ و یکسان بودند یا نه !؟ نمیشه ادم تفریحش تو استخر کاخ باشه و اشرافی تفریح کنه بعد فرزندانشون مدعی بشوند که پدرشون بفکر مردم مستضعف بود / شهید حاج قاسم‌سلیمانی تو خاک‌ بیابون و تو زلزه و سیل خوزستان و..بفکر جان و مال و ناموس مردم بود نه در استخر کاخ
    • اردشیر IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      12 0
      سلام. کل خاندان هاشمی رفسنجانی ، به اندازه بندکفش های سردار دلها، ارزش ندارند.اینقدربابا بابا نکن.مگه گم شده ای؟ بابات به سردار عزیز ایران گفته بودکه به سوریه نرود. اگر سرداربه حرف بابات گوش می داد، الان کله فائزه،توسط داعشی ها، بریده شده بود.
  • م IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    12 0
    شعار فرزند کمتر زندگی بهتر در زمان بابایی و اسلافش و هنوز یادمونه
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    7 12
    ملت ایران به کدام امید فرزندآوری کنند؟؟ به امید مسئولان ؟؟ چه چیز برای مردم گذاشته اید که فرزندآوری کنند؟
  • محمدایوب IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    3 5
    مشرق عزیز این دختر بابا دائم با روزینامه آرمان که مال خانواده خودشونه که با پولهای دزدیده شده مهدی شون از بیت المال مصاحبه می‌کنه ودل مردم رابه درد میاره. ودائم از بابا میگه یک بارهم از خانواده شوهرش نمیگه گویا همسر در قاموس این دختر جایی نداره ویکی از اون سئوال نمیکنه در زمان دولت احمدی نژاد خانواده اینها دائم در رفت و آمد به انگلیس ودیگر کشورها بودند برای چی بود چرا الان نمیرن. تا زمانی که روحانی محاکمه نشود واخوندی وبقیه اینها با طلبکاری روی اعصاب مردم راه میرن کاش در این زمان هم چند نواب صفوی بود تا عدالت را آنها اجرا میکردند از قوه قضاییه امیدی نیست
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    7 0
    آره خوب با وضعی که در این چهل سال طایفه شما بر سر ملت ایران آورده و ظلمی که با کم غرب بر ایران کرده اید شرایط زندگی سخت شده اما ازدواج و فرزند آوری هدف هر جوانی هست.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 4
    این فاعزه استعداد بالایی داره
  • آذر IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    10 0
    یکی به فائزه بگه که این بحث مربوط به زوجهای جوان است از شما انتظاری نیست.
  • DE ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    3 0
    فائزه : در شرایط فعلی فرزندآوری معنا ندارد/ راس میگه والا اگه خدایی نکرده آدم بچه هاش مثه این خانوم و داداشاش بشن وای بحال آدم یه عمر نفرین ملت پشت سر آدمه. پناه بخدا از فکر بچه دار شدن بیاین بیرون به عقوبتش نمی ارزه. خب حالا اگه یه نفر تونست بچه ش رو درست تربیت کنه چی .؟ خب اُ کِ هِچ تازه ثواب هم داره ولی شرط اولش لقمه حلاله. دیگه سختش نکن بابا. همینه دیگه کاریش نمیشه کرد. تربیت اولاد را نمیشه داد دست گوشی که ، زحمت داره . گوشی دستته ؟ آره امروزه مگه بدون گوشی هم میشه ؟ منظور اون گوشی که نبود یعنی حالیته ملتفتی؟ گرفتی ؟ گرفتنم ولی ور نمیداره اشغاله . برو بابا گیجی. تازه میخواد بچه هم تربیت کنه . والا
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    5 0
    واقعا که مثل باباش انحصار طلبه باباش هم میگفت بچه نیارید که اب در ایران کمه ولی خدا رسواش کرد و مشخص شد اب رو برای شناش می خواست
  • باغبان IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    7 0
    مرده شور خودت و ملعونتو ببرن!!! حالا این بابات چه گلی به سر ما زده که اینقدر بابا بابا میکنی جز اینکه جیبای خودش و فک وفامیلشو از مال حرام پر کرد
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    7 0
    ای کاش چندین سال پیش خود مرحوم هاشمی هم به این نتیجه رسیده بودن که فرزند آوری معنا ندارد!
  • علی IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 4
    سلام حرف درست را میتوان از دشمن خود هم قبول کرد فائزه در ارتباط با فرزند آوری درست گفته گرچه من سایر مواضع اورا قبول ندارم.در ضمن ۹۰درصد مردم ایران همین حرف را میزنند میتوانید نظر سنجی کنید.
  • داونه IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    9 0
    بابا اگر میتونست خودشو از آب استخر بیرون میکشید نجات مردم ایران پیشکش
  • حاجی اذری IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    5 0
    فرزنداوری امثال فائزه هاشمی اصلا به صلاح کشور ومردم وانقلاب دینی نیست همین هایی هم که هستند زیادی اند بخدا.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 2
    البته مهم نیست که فایزه گفته و یا کی گفته ولی این مسولین یک کاری با ملت کرده اند که کسی جرات نمی کنه بچه بیاره مسولین از اول تا اخر
  • بیگانه. IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    4 0
    خانم هاشمی ! سگ پرورش بدیم خاطر عزیزتون آرام می شود ؟دست از سر این ملت بردارید. فائزه هاشمی چندی پیش گفته بود «من یک جایی قبلا هم گفته بودم برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود؛ به خاطر همین فشارهایی که می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد. شاید اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم» بله خانم هاشمی ! ما شاهد تحقق آرزوی بزرگ شما‌ در اقدامات آقای ترامپ در به شهادت رساندن سردار دلها بودیم واز تغییراتی که می گفتید مطلع شدیم. تاریخ حقایق را خواهد گفت . خجالت بکشید . ماه همیشه پشت ابر نمی ماند .
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    3 0
    توی اتوبان تهران کرج منطقه چیتگر تا گرم دره پر از منازل خالی هست مشرق اگر دلسوزی یه گزارش برو تهیه کن فقط 500هزار خونه اونجاها هستش
  • حسین IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    4 6
    ((فائزه هاشمی: در شرایط فعلی فرزندآوری معنا ندارد)) اون موقعی که اینو به دنیا آوردنم معنی نداشت الآن مشکل معیشتی هست اون موقع مشکل تربیتی بود که نمونش همین خانم بی شعوره و بی ادبه مشکل اون موقع انگار مهم تر بود چون مشکلات معیشتی ممکنه حل بشه اما تربیتی هرگز البته اینو هرگز نمیفهمه ینی سطح درکش خیلی خیلی ......
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    3 3
    حرف حق تلخه.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    خانم رفسنجانى پس ازانقلاب اسلامى سياست هاى اعلان شده نظام متكى نبودن به شرق وغرب يعنى نگاه به داخل بود درمقابل غرب مشغول برپايى دهكده جهانى بود يعنى درظاهر ادمها ودولتها مجاز باشند خدمات وكالاهيشان را به بازارى كه دلخواهشان باشد به توانند عرضه كنند نتجه اين شد كه براى افراد زيادى وطن مليت فرهنگ وخانواده رنگ باخت وگروهى از از هموطنان متاثر از فرهنگ جهان وطنى شدند چون كدخدا اين را مى خواست مثلا درنهايت همان طور كه لندنى ها رفتندًجايشانر رنگين پوستان گرفتند تهرانى ها بايد بروندً تا جابشانرا حداقل همسايه ها بگيرند حالا ميخواهيد مخالف باشيد يا موافق فرزند بياورى يا نياوريدموضوع را به جمهورى اسلامى ربط ندهيدً
  • اسی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    3 0
    دیپلماسی سلاح بدون خشاب که خیلی حرفه ای قل داده شده زیر دست و پای طرف مقابل و دلقکانی به نام دیپلمات مامور اجرا ،چه دیدنی بودی ظریف ، یک مورد بگویید با داشتن تعارض منافع جدی و عدم توازن قدرت دیپلماسی موفق بوده ،
  • DE ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    جمعیتتون زیاد شه
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    4 0
    این مملکت رو از یبخ و بن اصلاح می کنیم و یک مملکت متمدن و با اقتصاد و فرهنگ قوی می سازیم
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 1
    یه مشت جمع شدن خودش میگن خودشون هم می خندن
  • فیروز IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 2
    حرف حق تلخ است
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    4 0
    داداش! برای من اصلا مهم نیست تقصیر کیه، من همتون رو باهم فحش میدم
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    8 0
    فائزه یبار ناشناس سوار مترو یا اتوبوس بشو و با مردم درباره دختر هاشمی صحبت کن تا خودت بشنوی که مردم از شدت تنفر صدا می کنن! { بالاخره یکی باید اینو بهت می گفت}
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    ?!!!!
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    4 0
    رفسنجانی مرد و تمام شد ولی این دختر ول کن مردم نیست .
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    ننگ
  • DE ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    فائزه خانم خودت بچه هات رو اوردی حرف نزن! اصلا شما کی هستی برای مردم ایران تعیین تکلیف میکنی؟ اگه راست میگی برو این نصایح چرند رو به بچه هات بکن که بچه دار نشن ..............
  • یک ایرانی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 0
    آمار مهاجر ها رو اعلام کنید تا اینقدر خودشو اذیت نکنه
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 0
    فرزندآوري كه نتيجه ش فردي شبيه شما بشه تواين موردبانظرتون كاملا موافقم
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    2 0
    فائزه وفاطمه هاشمی هردوشوهرشان منافق بودند ومعدوم شده اندبابای مرحوم!!! شان هم که دیدید درسال 88 تیرش برای سرنگونی نظام اسلامی به سنگ خورد بدجوری رسواشدخالی بندویاران فتنه گرش رابهمردم مسلط کرد تامیتوانستند خوردند اختلاس کردند دزدیدند ولی کاری برای ملت نکردند که هیچ تورم هزاردرصدی رابه ملت تحمیل کردند وباغرق شدن دیگر آبرویی برایشان نماند حالابجای شرمنده بودن وپاسخگو بودن ازملت طلب کار هم که هستندخدایا تورابهجان امام غایب همه آنهارا هلاک کن
    • DE ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      0 0
      دقایقی قبل از اینکه منافقین حزب جمهوری اسلامی را منفجر کنند آیه الله هاشمی رفسنجانی را‌یک نفر صدا کرو ایشون را برد بیرون والا ایشون شهید شده بودند . حالا چی میگی دوتا دختراش منافق بودند .نکنه میخوای بگی باباشون رو این دو نفر صدا کردند بردند بیرون چون با منافقین ارتباط داشتند.به حق چیزهای نشنیده.
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    2 0
    تو داشته باش ما خرجش رو میدیم.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    2 0
    ننه عفت : فائزه راست میگه نباید بچه دار شد . ماشاالله همین فائزه دختر خوبم .
  • اکبر فیجانی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    بنام خدا با تشکر از مشرق نیوز بخاطر تحلیل و پاسخ بموقع و مناسب به مطالب مهم منتشره در نشریات دیگر و سپاس از کسانیکه به مطالب این مقاله واکنش نشان داده و نظرشان را نوشته اند. مواضع و شخصیت خانم فائزه هاشمی تقریبا برای همگان شناخته شده است. ایشان گفته اند اعمال ما باعث تضعیف یا قطع ارتباط با دیگر کشورها و تیره تر شدن رابطه ما با آمریکا شده است. صرف نظر از اینکه در این خصوص چه کسانی بیشتر مقصرند، گویی ایشان خبر ندارند که کشور هایی که با ما رابطه خوبی ندارند، آنهایی هستند که ما را تنها بعنوان یک مستعمره می خواهند ( مثل آمریکا و انگلیس) یا کشورهایی هستند که فریب استکبار را خورده اند و با آنها همراه شده اند (مثل بعضی کشور های حوزه خلیج فارس). مسلم است که ما به هیچ وجه تسلیم کشورهایی که خواهان رابطه ارباب و نوکری با ما هستند نمی شویم. اما در خصوص فرزندآوری، به نظر می رسد خانم هاشمی یا درست در دام تبلیغات پنهان و آشکار کشورها و کسانی افتاده اند که تاب مشاهده ایران قدرتمند و مستقل را ندارند و یا خدای ناکرده آگاهانه و مغرضانه اظهار نظر کرده اند. احتمالا بر ایشان و همفکرانشان روشن است که در حال و آینده، نیروی انسانی مهمترین مولفه قدرت محسوب می شود و ضرورت دارد که هر کشوری که خواهان جایگاه موثری در نظم جهانی آینده می باشد، در راستای حفظ و پرورش نیروی انسانی کافی و کارآمد، برنامه ریزی علمی و اقدام بموقع کند. همچنین ایشان حتما می دانند که بر اساس آمار رسمی، پیش بینی می شود که ایران از این نظر در معرض خطر است و به زودی با کاهش و پیری جمعیت مواجه خواهد شد. ایشان، بعنوان فردی که سالها در حوزه سیاست فعال بوده و اظهار نظر کرده، احتمالا می دانند که این مشکل بیشتر ناشی از برنامه ریزی هدفمند نخبگان صاحب قدرت و ثروت و دیگر دشمنان کشور ما و ناآگاهی، بی توجهی یا کارشکنی بعضی مسئولین داخلی می باشد و اینکه برنامه استعمارگران در این مورد همه جانبه و بسیار علمی می باشد. آنها در چند دهه اخیر با تسلط بر سازمانهای بین المللی و نفوذ در نهادهای مرتبط داخلی، در سطوح مختلف، به طرق گوناگون اما هماهنگ، سعی بر کاهش جمعیت و جلوگیری از تربیت نیروی انسانی کارآمد در کشورمان داشته اند. بطوریکه در چند سال اخیر تمایل به ازدواج و فرزندآوری، بعلت نفوذ،
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    فایزه هاشمی هم دستی از میان هراردستان است
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    تا چند ماه قبل ادعا میشد پنل خورشیدب داخل تولید میشود
  • DE ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    0 0
    تو زیاد حرف نزن
  • ابراهیم IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    0 0
    فائزه خانم شما ناراحت نباش و کماکان ادامه بده .
  • FR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    0 0
    این فائزه خانوم رو خوب نمی شناسم ولی راس گفته آقا مای بی بی ۴۹ تومن شیر خشک ۵۲ تومن این از لازم هاشه باید باشه حالا خدایی نکرده مریضی چیزی هم باشه با این وضع اقتصادی خانواده نابود میشهبه کل با آرزوی سلامتی برای همه تمام .
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    اون موقع هم که مدعی بودید باباجونتون شرایط رو خوب کرده هم که فرزندآوری بی معنا بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس