آخرین اخبار امیکرون در ایران| رشد ۱۷۵ درصدی نرخ ابتلای روزانه/ سویه جدید با قدرت رخ‌نمایی می‌کند‌ + نقشه و نمودار

بررسی آمارهای رسمی منتشر شده از همه‌گیری کرونا نشان می‌دهد ظاهرا آتش زیر خاکستر امیکرون درحال شعله‌ور شدن و ایجاد بحرانی تازه در کشور و البته آغاز پیک ششم کرونایی است.

به‌ گزارش مشرق، بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در شرایطی که روند نزولی همه‌گیری در تمامی شاخص‌ها از جمله نرخ فوتی‌های روزانه حکایت از بهبود شرایط داشت ورود ویروس جهش یافته امیکرون توانست در کمتر از یک ماه زنگ هشدار احتمال بروز بحرانی تازه به نام پیک ششم را به صدا در آورد.

در این زمینه کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به آمارهای رسمی منتشر شده تاکید دارند: قدرت سرایت بسیار بالای امیکرون در کنار افزایش تعداد موارد بستری در ایران می‌تواند بحران آفرین باشد به خصوص اینکه حجم بالای بیماران احتمالی در آینده نزدیک کابوسی برای کادر درمان و مراکز درمانی است اتفاقی که هم اکنون تعداد موارد مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تاکیدی براین مدعاست که خوشه‌های پراکنده بیماری کم کم درحال شعله‌ور شدن است.

در این زمینه کارشناسان می‌گویند رشد ۱۷۵ درصدی نرخ ابتلای روزانه تنها در سه روز گذشته به این واقعیت تاکید دارد که نباید در شرایط فعلی دچار اشتباه محاسباتی شد چون جهش ناگهانی تعداد موارد ابتلا قطعا مشکل‌آفرین است همانطور که کادر درمان و سیستم بهداشت و درمان کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی را هم اکنون با چالشی جدی روبرو کرده است.

به گفته این گروه زنجیره افزایش شاخص‌های مختلف آماری در همه‌گیری از جمله نرخ موارد بستری در مراکز درمانی که از اول هفته ۷۷.۳ درصد صعود داشت در کنار جهش ۴۲.۳۰ درصدی موارد فوتی مهر تایید بر احتمال بروز بحران در دو هفته آینده است چون رفتار ویروس نشان داده که در یک دوره کوتاه مدت امیکرون می‌تواند رشدی چند صد درصدی داشته باشد و بخش‌های عمده‌ای را درگیر کند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان اصفهان/ ۵۲ مورد امیکرون ثبت شد

پژمان عقدک با اشاره به وضعیت کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت:  در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶ مورد مثبت ابتلای قطعی گزارش شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی ۵۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری شدند و با ترخیص ۵۴  بیمار، مجموع بیماران بستری به ۲۵۹ مورد رسیده که ۵۳ نفر آنها در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان آمار مرگ و میر طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: در شبانه‌روز گذشته یک نفر فوتی قطعی به کرونا و ۵ نفر فوتی مشکوک به کرونا گزارش شده است.

عقدک تصریح کرد: تا روز دوشنبه  ۲۰دی‌ماه بر اساس آخرین آمار ۵۲ مبتلای قطعی امیکرون در مراکز علوم پزشکی اصفهان شناسایی شدند.

استان بوشهر / ۹ مورد تازه امیکرون شناسایی شد

سعید کشمیری با بیان اینکه شیوع سویه امیکرون بسیار سریعتر از گونه‌های قبلی کرونا است اظهار داشت: پرهیز از ساده‌انگاری و دورهمی‌ها و استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و گونه جدید ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در کنترل سویه جدید کرونا گفت: گونه امیکرون همه استان‌ها را درگیر کرده و برای مقابله با این گونه تزریق نوبت سوم واکسن کرونا بسیار موثر است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از شناسایی ۹ بیمار مبتلا به امیکرون در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: نمونه آزمایش ۴ بیمار دیگر مشکوک به امیکرون برای آزمایش به تهران ارسال شده است.

وی از بستری ۱۷ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و افزود: با بستری ۱۷ بیمار جدید در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در شبانه روز گذشته، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا به ۶۶ نفر رسید.

کشمیری با اشاره به بستری ۴ بیمار در بخش ICU بیمارستان‌های استان تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲ بیمار از بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از ثبت ۱۵ روز بدون فوتی کرونایی خبر داد و بیان کرد: تعداد روزهای بدون فوتی کرونایی در استان بوشهر از ۲ هفته گذشت و وارد روز پانزدهم شد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۸۹ هزار و ۶۳۰ مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شده است اضافه کرد: تعداد جان‌باختگان به سبب ابتلا به کرونا در استان بوشهر در ۲ سال گذشته ۲ هزار و ۳۵ نفر است.

استان البرز/ مبتلایان به امیکرون در البرز به ۲۴ نفر رسید

مهرداد بابایی  در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا سویه امیکرون  در استان البرز ،اظهار داشت: در حال حاضر ۲۴ مورد ابتلای قطعی به  سویه امیکرون در استان البرز شناسایی و ثبت شده است. 

وی افزود:  در ۲۴ ساعت گذشته فوتی قطعی بر اثر ابتلا به کرونا در استان البرز صفر بوده است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه اغلب این بیماران به صورت سرپایی و با علائم خفیف هستند ، بیان کرد: ۱۶ نفر از افراد مبتلا به سویه امیکرون در استان البرز از بیمارستان ترخیص شدند.

استان سمنان/ثبت ۵۲ مبتلای جدید کرونا

کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته تست کرونای ۵۲ نفر در استان سمنان مثبت اعلام شد که از این تعداد ۳۴ نفر به قرنطینه خانگی رفتند و ۱۸ نفر در بیمارستان بستری شدند.
وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته، در استان سمنان فوتی نداشتیم، گفت: در همین مدت ۱۱ نفر هم با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شده‌اند و هم اکنون ۷۳ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به ورود سویه جدید کرونا ویروس به نام کرونای امیکرون در کشور گفت: سرعت رشد امیکرون از بقیه انواع جهش یافته از جمله سویه دلتا بیشتر است تاکنون چندین مورد افزایش انفجاری از اومیکرون دیده شده و هر جا امیکرون شناسایی شده تعداد موارد ابتلا به سرعت افزایش پیدا کرده است.

قدس بیان کرد: تاکنون موردی از ابتلا به این سویه جدید در استان سمنان مشاهده نشده است اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از هر زمان دیگری لازم است که از سوی عموم مردم رعایت شود و مردم نسبت به زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و پرهیز از دورهمی های خانوادگی همچنان اهتمام جدی داشته باشند تا از ابتلا به کرونا خود و اطرافیانشان را مصون کنند.

وی گفت: تحقیقات در مورد قابلیت انتقال امیکرون ادامه دارد ولی به نظر می‌رسد ابتلا کودکان و جوانان در امیکرون نسبت به سایر سویه‌ها بیشتر است. با این حال، افرادی که فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و آن‌هایی که واکسینه نمی‌شوند، بیشتر مستعد ابتلا به کووید-۱۹ هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از عموم شهروندان خواست؛ برای در امان ماندن از کرونای امیکرون در کنار تزریق واکسن به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی توجه داشته باشند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان قزوین/ ۲ بیمار مبتلا به امیکرون شناسایی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از شناسایی ۲ بیمار مبتلای به ویروس کرونای امیکرون در استان خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد ابتلای به ویروس کرونای امیکرون در استان قزوین تأیید شده و احتمال اپیدمی این ویروس در استان بالاست.

جلال رحمانی در ادامه به کاهش ۳۳ درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه به کرونا در شبانه‌روز اخیر اشاره کرد و گفت: در طول این مدت فقط ۱۶ مورد جدید ابتلای به کرونا در آزمایشگاه‌های منتخب کووید-۱۹ استان قزوین شناسایی کردیم که این آمار نسبت به روز قبل ۸ نفر کاهش داشته است.

وی همچنین از کاهش ۲۸ درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی خبر داد و افزود: در ۲۴ ساعت اخیر فقط ۳۳ بیمار کرونایی جدید به دلیل علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار ۱۳ نفر کمتر از روز گذشته است. در ضمن آمار بیماران بدحال ونتیلاتوری هم با ۴۰ درصد کاهش به ۳ نفر رسید که ۲ نفر کمتر از روز قبل بوده و کمترین آمار در طول ۲۲ ماه اخیر است.

رحمانی ادامه داد: در ضمن ۲ بیمار کرونایی بدحال که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین بستری بودند، در شبانه‌روز گذشته جان خود را از دست دادند و بعد از ۳ روز دوباره نرخ مرگ‌ومیر کرونایی به عدد ۲ رسید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین همچنین از افزایش ۴۳ درصدی نرخ بهبود روزانه کرونایی خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۴۰ بیمار کرونایی با علائم قطعی نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار از روز پیش ۱۲ نفر بیشتر شده است. در نهایت هم آمار مجموع بستری‌های کرونایی فعلی استان قزوین با ۷ درصد کاهش به ۱۳۴ نفر رسید که این آمار در قیاس با روز قبل ۱۰ نفر کاهش داشته است.

رحمانی ادامه داد: در ضمن آمار واکسیناسیون دوز سوم در جمعیت بالای ۱۲ سال استان قزوین از ۱۵ درصد عبور کرد و همچنین ۸۳.۶۷ درصد دوز اول و دوم و ۹۴.۳۵ درصد هم فقط دوز اول واکسن کرونا را تزریق کردند.

استان یزد/ نرخ ابتلا کاهشی شد

ابراهیم سلمانی در ارتباط با وضعیت کرونایی استان اظهار داشت:  در حال حاضر، ۱۶۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

وی با تاکید بر ضرورت تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عموم مردم ادامه داد: از این تعداد، ۵۸ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد افزود: در شبانه‌روز گذشته، ۳۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان‌های مهریز، بافق و ابرکوه در وضعیت زرد کرونایی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند اما باید دقت داشت که هر بی توجهی می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد.

سلمانی بر لزوم جدیت در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دریافت دز سوم واکسن توسط هم‌استانی‌ها تاکید کرد.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان هرمزگان/ موارد ابتلا به امیکرون افزایش نداشته است

دکتر فاطمه نوروزیان در خصوص آخرین آمار بیماری کرونا در هرمزگان اظهار داشت: تاکنون ۱۲۲ مورد قطعی ابتلا به امیکرون در استان ثبت شده و در روزهای اخیر این آمار تغییر نکرده است. 

وی افزود: موارد مشکوک پس از انجام تست در آزمایشگاه مجهز استان مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت تایید قطعیت ابتلا به امیکرون اطلاع رسانی می‌شود. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: آنچه در این برهه از زمان اهمیت دارد و شهروندان باید نسبت به آن اهتمام بورزند علاوه بر رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، تزریق دز سوم واکسن کرونا است. 

وی تصریح کرد: کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان یک هرمزگانی که مردی ۹۴ ساله از بندر خمیر بود را گرفت و آمار فوتی‌های این بیماری در استان به ۲۴۶۰ نفر رسید.

نوروزیان ادامه داد: امروز با بستری شدن ۳۵ نفر دیگر شمار کل بستری‌های کرونا در استان به ۷۹ نفر رسید و اکنون ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲ نفر از آن‌ها وخیم است.

استان فارس/ تکمیل چرخه واکسیناسیون برای مدیریت بحران

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۸۵۸ هزار و ۵۳۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۱۴ هزار و ۳۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۵۰۲ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۴۹ هزار و ۷۶۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۲۸۱ هزار و ۲۳ مورد تست سریع انجام شده و ۶۴ هزار و ۲۶۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۹۷ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۴۲۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۷۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۴۳۲ نفر رسید.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۱۵۱ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۵۰ هزار و ۵۶۱ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۵۲ هزار و ۷۷۷ دُز نوبت دوم و ۶۴۰ هزار و ۸۱۳ دُز نوبت سوم واکسن بوده است

در همین راستا محمود نجابت، مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ابتلای تعدادی از استان فارس به سویه امیکرون و  برنامه‌ریزی برای بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس و برگزاری حضوری کلاس‌های درس، تکمیل واکسیناسیون گروه‌های هدف با دریافت دُز سوم واکسن کرونا را در شرایط کنونی ضروری خواند.

وی با بیان اینکه سویه «اُمیکرون» نسبت به سویه‌های گذشته این بیماری سرایت‌پذیری بالاتری دارد، از مردم استان خواست همچون همیشه یاور مدافعان سلامت باشند و با مراجعه به مراکز واکسیناسیون در استان، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند تا با مشارکت همگانی بتوانیم هر چه زودتر این بحران را پشت سر بگذاریم و به روزهای عادی زندگی برگردیم.

نجابت آمار بالای ابتلا به نوع شدید بیماری و فوت ناشی از کرونا در افرادی که واکسن دریافت نکرده و یا واکسیناسیون کاملی نداشته‌اند را دلیل محکمی برای اهمیت مشارکت در این برنامه دانست.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چهار مرحله از طرح مدیریت هوشمند مقابله با کرونا اجرا شده است، در پنجمین مرحله که در حال اجراست علاوه بر لزوم واکسیناسیون کامل کارکنان، ارائه خدمات در مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی به مراجعه‌کنندگان تنها با ارائه کارت واکسن امکان‌پذیر خواهد بود.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

خراسان رضوی/ مراکز درمانی آمادگی کامل دارند

ایوب توکلیان اظهارداشت: بیمارستان‌های حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس از نظر آمادگی در وضعیت خوبی به سر می‌برند و تجهیزات مربوط به اکسیژن مراکز درمانی پایش گردیده و خوشبختانه بسیاری از موارد برطرف شده است.

وی افزود: تمامی تخت‌هایی که قابلیت بستری بیماران کووید را دارند شناسایی شده و در صورت اینکه حجم بیماران کرونایی بالاتر رفت، امکان استفاده از ظرفیت‌های شناسایی شده‌ای که مناسب ارائه خدمت به این نوع بیماران بوده وجود دارد.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: فاز اول راه‌اندازی بیمارستان ولایت که قابلیت خدمت‌رسانی به بیماران کوویدی را دارد در مراحل پایانی بوده و درمانگاه‌های عمومی سطح شهر هم تست‌های رپید را انجام می‌دهند تا مردم در قدم اول به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.

توکلیان با بیان اینکه با بیمارستان‌های خصوصی توافقات خوبی شده و در صورت مواجهه احتمالی با موج ششم بحران کرونا از ظرفیت آنها استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: در هر زمان که نیاز شد بخش‌ها و تخت‌های اختصاص یافته بیمارستان‌های خصوصی به بیماران کرونایی‌ فعال می‌شود، ضمن اینکه در کنار آن کلینیک‌های تنفسی بیمارستان‌ها هم در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت بالارفتن تعداد بیماران سرپایی کار خود را به‌صورت مستقل انجام دهند.

وی با ذکر این نکته که بازدیدهای مستمر از مراکز درمانی سطح شهر در حال انجام بوده و هست، تأکید کرد: کلاس‌های آموزشی ویژه پرستاران جهت خدمت‌رسانی به‌موقع به بیماران تنفسی در حال انجام است، ضن اینکه پیش‌بینی‌های دارویی لازم نیز صورت گرفته و جلسات مستمر قرارگاه هم با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مردم می‌خواهیم که در گام اول مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها نداشته باشند تا مراکز درمانی با حجم بالای بیماران سرپایی و اختلال در خدمت‌رسانی مواجه نشوند و توصیه ما این است که به مراکز منتخب کرونا یا مراکز سطح یک مراجعه شود و در صورت نیاز کار انتقالشان به بیمارستان انجام خواهد شد.

جزیره قشم/ تزریق دُز سوم کلید مدیریت بحران بیماری

محمد محمدحسینی، اظهار داشت: با توجه به سرعت سرایت سویه اُمیکرون، مردم باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا شامل زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن مداوم دست با آب و صابون و پرهیز از تجمعات به ویژه در اماکن سرپوشیده، مانع از شیوع بیشتر این ویروس شوند.

وی با اعلام اینکه تاکنون پنج مورد مثبت ابتلا به اُمیکرون در شهرستان قشم ثبت شده است، افزود: شیوع این بیماری منجر به اعمال سیاست‌های پیشگیرانه در فعالیت‌های اقتصادی و سفرهای گردشگری خواهد شد.

رئیس ستاد کرونای قشم تصریح کرد: سختی‌های دوران ۲۲ ماهه کرونا به ویژه فوت افراد مبتلا به سویه‌های مختلف این ویروس و در کنار آن ضرر و زیان ناشی از تعطیلی کسب و کارها نباید به این راحتی از ذهن و خاطر مردم پاک شود.

او یادآور شد: با احترام به قوانین می‌توان ضمن حفظ سلامت فردی و اجتماعی و کمک به فعالان حوزه درمان، شرایط زندگی و کسب و کار را به بهترین شکل ممکن انجام داد.

محمد حسینی گفت: از آغاز واکسیناسیون مردم قشم تاکنون ۲۲۵ هزار و ۲۲۵ مورد تزریق انجام شده است که ۹۳ درصد آن برابر با ۱۱۴ هزار و ۳۲۷ مورد مربوط به دریافت کنندگان دُز اول می‌باشد.

وی ادامه داد: ۹۸ هزار و ۱۳۴ نفر معادل ۷۹.۸ درصد مردم قشم هم دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند که در مقایسه با نفرات دریافت کننده دُز اول ۱۲ درصد کاهش داشته‌ است.

به گفته فرماندار قشم، این میزان کاهش دریافت واکسن نوبت دوم نشان از عادی انگاری آن دسته از افرادی دارد که فکر می‌کنند خطر کرونا از بین رفته است اما براساس یافته‌های علمی، زدن هر سه دُز واکسن برای مقابله با ویروس کرونا، ضرورت دارد.

وی گفت: تعداد دریافت کنندگان دُز سوم واکسن در قشم تاکنون به عدد ۱۲ هزار و ۷۶۴ نفر رسیده که اندکی بیشتر از ۱۰ درصد جمعیت واجد شرایط دریافت کنندگان است و این خطر بزرگی برای مردم قشم در دوره شیوع اُمیکرون محسوب می‌شود.

رئیس ستاد کرونای قشم از موارد مبتلا به اُمیکرون در این شهرستان به عنوان زنگ خطری برای همه ساکنان جزیره نام برد و تصریح کرد: از مهم‌ترین مکانیسم‌های محافظتی در شرایط کنونی، گسترش پوشش واکسیناسیون گروه هدف در سریع‌ترین زمان ممکن است که مردم باید در این زمینه مشارکت جدی داشته باشند.

وی از کسانی که دُز نخست و دوم واکسن کرونا را دریافت نکردند خواست هرچه زودتر با مراجعه به مراکز تزریق واکسن در طرح مهم سلامت شهرستان مشارکت کنند.

محمد حسینی همچنین از واجدین دریافت دُز سوم واکسن کرونا هم خواست هرچه زودتر نسبت به دریافت نوبت سوم واکسن اقدام نمایند و مردم باید مطمئن باشند برای مقابله با اُمیکرون، دریافت هر سه دُز واکسن ضرورت دارد.

وی با تقدیر از مدافعان سلامت که طی ۲۲ ماه گذشته در خط مقدم مبارزه با کرونا، با تمام توان برای ارتقا سلامت مردم تلاش کرده‌اند، افزود: وظیفه مردم نیز همیاری با مدافعان سلامت از طریق دریافت واکسن در هر سه نوبت است که امیدوارم همه نسبت به این وظیفه ملی و اجتماعی توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس ستاد کرونای شهرستان قشم از عموم مردم درخواست کرد؛ با توجه به شباهت علائم اُمیکرون با سرماخوردگی، در صورت مشاهده علائمی همچون عطسه، سرفه، آب ریزش بینی، سردرد، بی حوصله‌گی، نداشتن اشتها و موارد دیگر حتما به جای خود درمانی، به پزشک مراجعه کنند تا شهرستان گرفتار شیوع دوباره کرونا با سویه اُمیکرون نشود.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    3 0
    پس چرا میخوان مدارس و دانشگاهها رو حضوری کنند ؟ عجیب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس