وزرای دفاع روسیه و آمریکا درباره مسائل امنیتی گفتگو کردند

ژنو تا چهار روز دیگر میزبان نشست تضمین های امنیتی روسیه-آمریکا است حال آنکه امروز پنجشنبه، وزرای دفاع دو کشور گفتگویی تلفنی داشتند.

به گزارش مشرق به نقل از ایتارتاس، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه و لوید آستین همتای آمریکایی وی، طی تماسی تلفنی درباره مسائل امنیتی دوجانبه گفتگو کردند.

به ادعای آستین، وی درباره وضعیت در مرزهای اوکراین هم با همتای روس صحبت کرده است.

این تماس تلفنی در حالی صورت گرفت که ژنو در ۱۰ ژانویه میزبان نشست آمریکا-روسیه درباره تضمین های امنیتی مورد مطالبه مسکو است. دو روز بعد از آن هم در تاریخ ۱۲ ژانویه، شورای روسیه-ناتو نشستی را در بروکسل برگزار می کند.

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه انگلیس برای روسیه خط و نشان کشید

وزارت خارجه روسیه در ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) مفاد پیشنهادهای امنیتی مسکو را که به آمریکا و ناتو ارائه کرده بود، منتشر کرد. پیشنهادهای مذکور شامل تضمین‌های امنیتی از جانب دو طرف است که در این باره روسیه مسائلی از جمله گسترش ناتو به شرق اروپا و عضویت اوکراین و گرجستان در پیمان آتلانتیک شمالی را به صراحت مطرح و جزء خطوط قرمز کرملین برشمرده است.

اتحادیه اروپا و آمریکا، روسیه را به تجمع نیروها در مرز با اوکراین متهم کرده‌اند و همراه با کی یف ادعا می‌کنند که مسکو مشغول آماده شدن برای تهاجم است. روسیه اما می‌گوید که این حق را دارد که نظامیانش را در داخل خاک خود، به هر کجا که می‌خواهد جابجا کند.

روابط روسیه و اوکراین پس از کودتای سال ۲۰۱۴ در کی یف و پس از آن الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه تنش آلود شد و در چند وقت اخیر نیز این تنش‌ها به اوج خود رسیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس