گفتگوی بایدن با زلنسکی درباره چگونگی واکنش به حمله نظامی روسیه

رئیس جمهور آمریکا با همتای اوکراینی خود به صورت تلفنی گفتگو و بر حمایت واشنگتن بر تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «جوبایدن»، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با همتای اوکراینی خود به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که «جن ساکی»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر کرده است، «جو بایدن»، در گفتگو با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین، درباره نحوه واکنش آمریکا و متحدانش در صورت حمله نظامی روسیه رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید:

زاخارووا: زلنسکی به تهدیدی برای اوکراین تبدیل شده است

در بیانیه کاخ سفید گفته شده که رهبران دو کشور طرفدار راه حل دیپلماتیک هستند و قصد دارند با گفتگوی دوجانبه از طریق شورای ناتو-روسیه و سازمان امنیت و همکاری در اروپا، ثبات استراتژیک را دنبال کنند.

بر اساس این بیانیه مطبوعاتی، بایدن بر پایبندی آمریکا و متحدانشان به اصل اطلاع کامل رئیس جمهور اوکراین از هرگونه مذاکره و گفتگو با روسیه تاکید کرد.

بایدن همچنین بر تعهد آمریکا برای حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد.

پیش از این نیز بایدن روز پنجشنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت و گو کرده بود تا در مورد افزایش تنش‌ها و ترس از شروع درگیری مسلحانه بین روسیه و اوکراین گفتگو کند.

گزارش منابع آمریکایی می‌گوید که ده‌ها هزار سرباز روسی در سراسر مرز اوکراین و روسیه مستقر هستند. مسکو این گزارش‌ها را رد کرده و آمریکا و متحدان اروپایی اش در مقابل روسیه را به تشدید عمدی تنش‌ها متهم می‌کنند.

آمریکا روسیه را تهدید کرده که در صورت حمله به اوکراین، تحریم‌های اقتصادی گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال خواهد کرد.

قرار است دیپلمات‌های آمریکایی و روسیه در ۱۰ ژانویه برای بحث در مورد نگرانی‌های امنیتی و آغاز گفت‌وگو درباره چگونگی تنش‌زدایی بر سر اوکراین دیدار کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس