نیروی نظامی روسیه

سفارت روسیه در واشنگتن به اظهارات معاون وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد که کسی نمی تواند برای مسکو نسبت به اعزام نظامیان در خاک خودش تعیین تکلیف نماید.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو این حق را دارد که تصمیم بگیرد نظامیانش را در هر کجای خاک کشور مستقر کند و به تمرینات نظامی ادامه خواهد داد.

بیانیه فوق در واکنش به اظهارات «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا صادر شده است که گفته بود روسیه نظامیانش را از مرز اوکراین عقب بکشد.

بیشتر بخوانید:

ناتو نمی‌تواند روسیه ر ا نادیده بگیرد

در بیانیه مذکور در این باره آمده است: ما منطق شرمن را درک نمی کنیم که می گوید روسیه باید نظامیان خود را به پادگان ها بازگرداند یا به ایالات متحده بگوید که چه رزمایش هایی در حال انجام است و هدف آنها چیست و این در حالی است که آمریکا قصد ندارد در مورد میزان و تعداد نظامیان خود در اروپا با ما صحبت کند.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: این انتخاب با ماست که کجا و چه زمانی تمرینات نظامی را در خاک میهن خود برگزار کنیم. ما به اجرای آنها ادامه خواهیم داد زیرا منافع امنیتی روسیه را تامین می کند.

سفارت روسیه همچنین برخی اظهارات را مبنی بر اینکه مسکو ممکن است در مورد روند مذاکرات در ژنو دروغ بگوید، رد و تأکید کرد که چنین رویکردی نشان دهنده تنزل فرهنگ گفتگوها است.

روز گذشته مذاکرات درباره تضمین های امنیتی بین «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا به مدت ۷ ساعت و نیم در شهر ژنو در سوئیس انجام شد.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین موضع‌گیری «بلینکن» درباره گفتگوها با روسیه

معاون وزیر خارجه روسیه پس از پایان این گفتگو تأکید کرد که بازی با آتش به نفع آمریکا نیست و مسکو باید تغییراتی اساسی را در روابط با ناتو ایجاد کند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز در کنفرانس خبری پس از این گفتگو در این خصوص گفت: آمریکا برخی از پیشنهادات مطرح شده از سوی روسیه را نپذیرفته است. واشنگتن اجازه نمی دهد احدی سیاست درهای باز ناتو را زیر سئوال ببرد.

همچنین قرار است شورای ناتو و روسیه نیز ۱۲ ژانویه (چهارشنبه هفته جاری) پس از مدت‌ ها تشکیل جلسه دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس