کد خبر 1323667
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
آمریکا: ناتو علیه هرگونه تهاجم روسیه متحد است

هیئت دیپلماتیک آمریکا در پیمان آتلانتیک شمالی بعد از جلسه امروز وزرای خارجه این پیمان، مدعی شد که ناتو در قبال تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین، موضعی متحد اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، آمریکا بعد از نشست مجازی وزرای خارجه عضو پیمان آتلانتیک شمالی که امروز جمعه برگزار شد، ادعا کرد که همه ۳۰ عضو ناتو علیه تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، متحد هستند.

هر چند، وزاری خارجه پیمان آتلانتیک شمالی در آستانه برگزاری نشست شورای ناتو-روسیه که موعد آن چهارشنبه این هفته است، بر ضرورت پیگیری دیپلماسی، مذاکره و تنش زدایی هم تاکید کرده اند.

وزارت خارجه روسیه در ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) مفاد پیشنهادهای امنیتی مسکو را که به آمریکا و ناتو ارائه کرده بود، منتشر کرد. پیشنهادهای مذکور شامل تضمین‌های امنیتی از جانب دو طرف است که در این باره روسیه مسائلی از جمله گسترش ناتو به شرق اروپا و عضویت اوکراین و گرجستان در پیمان آتلانتیک شمالی را به صراحت مطرح و جزء خطوط قرمز کرملین برشمرده است.

اتحادیه اروپا و آمریکا، روسیه را به تجمع نیروها در مرز با اوکراین متهم کرده‌اند و همراه با کی یف ادعا می‌کنند که مسکو مشغول آماده شدن برای تهاجم است. روسیه اما می‌گوید که این حق را دارد که نظامیانش را در داخل خاک خود، به هر کجا که می‌خواهد جابجا کند.

روابط روسیه و اوکراین پس از کودتای سال ۲۰۱۴ در کی یف و پس از آن الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه تنش آلود شد و در چند وقت اخیر نیز این تنش‌ها به اوج خود رسیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس