دیدار رئیس جمهور عراق با نماینده سازمان ملل

رئیس جمهور عراق در دیدار با نماینده سازمان ملل در این کشور گفت که شرایط فعلی نیازمند پایبندی به آرامش و شروع گفتگوی صادقانه است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در دیدار با نماینده سازمان ملل در این کشور گفت که شرایط فعلی نیازمند پایبندی به آرامش و شروع گفتگوی صادقانه است.

دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس جمهور امروز در کاخ «السلام» بغداد، نماینده سازمان ملل در عراق را به حضور پذیرفت.

در این بیانیه آمده است: در جریان این دیدار تحولات سیاسی عراق، راه های برون رفت از بحران کنونی، تضمین امنیت و ثبات در این کشور، برگزاری گفتگو میان طرف های مختلف برای ایجاد راه حل های کارآمد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور عراق تاکید کرد: شرایط کشور نیازمند پایبندی به آتش بس و شروع گفتگوی صادقانه و تلاش برای رسیدن به یک نقشه راه مشخص است و باید اولویت با منافع ملی، آرامش شهروندان و تثبیت صلح داخلی و حفاظت از کشور باشد.

از سوی دیگر نماینده سازمان ملل در عراق بر حمایت این سازمان از گفتگوی میان همه طرف های عراقی و رسیدن به یک راه حل در راستای حمایت از امنیت و ثبات این کشور تاکید کرد.

پیش از این نیز هیئت سازمان ملل در عراق «یونامی» در بیانیه ای از درخواست ها برای گفتگوی ملی در این کشور استقبال کرده و خواستار اولویت بخشی به منافع ملی در این کشور شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس