از بغداد تا تهران ؛ پرچمی که برای مقاومت برافراشته است

شمار زیادی از مردم عراق در محل شهادت شهیدان «سلیمانی» و «المهندس» در نزدیکی فرودگاه بغداد تجمع کردند.

به گزارش مشرق، شمار زیادی از مردم عراق شنبه شب در محل شهادت شهیدان «سلیمانی» و «المهندس» در نزدیکی فرودگاه بغداد تجمع کردند. تجمع کنندگان در محل شهادت شهیدان سلیمانی و المهندس اقدام به روشن کردن شمع در آنجا کردند.

در این تجمع شور و شوق خاصی حاکم بود. در خیابان فرودگاه بغداد نیز تجمع گسترده‌ای توسط عراقی‌ها صورت گرفت.

در این تجمع که در نزدیکی پایگاه نظامیان آمریکایی در بغداد برگزار شد، سرودهای ملی ایران و عراق پخش شد. پخش این سرودها نشان دهنده این بود که شهادت فرماندهان پیروزی، وحدت دو کشور را تقویت کرده و طنین انداختن این سرودها در نزدیکی پایگاه نظامیان آمریکایی پیام خاصی داشت.

از بغداد تا کرمان این پرچم برافراشته است

فرودگاه بین المللی بغداد نیز به دلیل تجمع گسترده مردم به صورت موقت تعطیل شد.

در تجمع مردم بغداد مناره جمال المهندس دختر ابومهدی المهندس سخنرانی کرد و بر انتقام گیری از آمریکا تأکید کرد. دختر المهندس در این تجمع تاکید کرد که انتقام تو، برادرت و دوستانت را خواهیم گرفت. وی بیان داشت، خاک عراق را که سفارت آمریکا بر آن مسلط شده است، باز پس خواهیم گرفت. مناره جمال المهندس تاکید کرد که به خدا سوگند، از امروز به بعد، سکوت نخواهیم کرد.

از بغداد تا کرمان این پرچم برافراشته است

وی همچنین گفت: از حکام عربستان سعودی که تصور می‌کنند با پولشان می‌توانند حکومت اموی را بازگردانند، انتقام خواهیم گرفت.

زینب سلیمانی فرزند شهید سلیمانی در تجمع فرودگاه بغداد نیز حاضر بود و برای مردم عراق سخنرانی کرد. وی تاکید کرد: «پدرم از صمیم قلب عراق را دوست داشت و به عراقی قوی می‌اندیشید… شهید ابومهدی المهندس زندگی خود را وقف خدمت عراق کرد…اشک‌های اندوه با آزادسازی عراق از آمریکایی‌ها به شادی تبدیل می‌شود…زمان زیادی نخواهد گذشت تا انتقام فرماندهان شهید را بگیریم…والله این خون‌ها و این فرودگاه را فراموش نخواهیم کرد.»

از بغداد تا کرمان این پرچم برافراشته است

شعار عراقی‌ها هنگام سخنان زینب سلیمانی درباره وحدت ملت ایران و عراق؛ از بغداد تا کرمان این پرچم برافراشته است

فالح الفیاض رئیس سازمان حشد شعبی نیز به همین مناسبت تأکید کرد که حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، با خون خود، ارزش‌هایی را ثبت کردند. وی تاکید کرد، ما با ریخته شدن خون، شکست نمی‌خوریم زیرا میراث‌دار امام حسین (ع) هستیم. رئیس سازمان حشد شعبی همچنین بیان داشت که این جنایت باعث می‌شود که هیچ نظامی آمریکایی با اراده مردم، در عراق باقی نماند.

از بغداد تا کرمان این پرچم برافراشته است

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در پیامی به مناسبت سالروز شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نوشت: در دومین سالروز دردناک شهادت‌شان، یادگارهای نیک شهیدان ابومهدی المهندس و مهمان عراق، سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، یادشان را گرامی می‌داریم که با مواضع شرافتمندانه‌شان در رویارویی با تروریسم و خنثی کردن نقشه‌های شومش، نام خود را در یاد و ضمیر ملت عراق و ملت‌های آزاده جاودانه کردند.

همزمان با دومین سالگرد فرماندهان مقاومت، استان‌های بصره، واسط، ذی قار، بابل، نجف، دیوانیه، میسان و کربلاء و دیالی با صدور بیانیه‌های جداگانه روز دوشنبه را تعطیل اعلام کردند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس