شهدای مقاومت

دو نفر از فرماندهان حشد الشعبی در دومین سالگرد شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بر لزوم اخراج اشغالگران آمریکایی و محاکمه عاملان این جنایت وحشیانه تاکید کردند.

به گزارش مشرق، مردم عراق در شهرهای مختلف به ویژه در پایتخت برای ابراز انزجار از ترور وحشیانه فرماندهان پیروزی بر تروریسم، حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و  تاکید بر  ادامه مسیر آنها در بیرون راندن اشغالگران از سرزمین مقدس عتبات، در شهرهای مختلف به ویژه در پایتخت برنامه‌های متنوعی را برگزار کرده و یاد قهرمانان پیروزی را گرامی داشتند.

در همین راستا، یکی از برنامه‌ها، مراسم تشییع نمادین این دو شهید بزرگوار بود. رزمندگان حشد شعبی و آزادگان عراق به برگزاری مراسم تشییع نمادین اکتفا نمی‌کنند؛ بلکه – بر خلاف میل تمام فرصت‌طلبان، اشغالگران و خائنین – بر تداوم این مسیر تا پیروزی نهایی و بیرون راندن تمام نیروهای نظامی استکبار جهانی تأکید می‌کنند.

«مهند حسین»، معاون مدیر روابط عمومی حشد شعبی می‌گوید: «برای دومین سال پیاپی، هیئت حشد شعبی مراسم تشییع نمادین شهدا را برگزار کرد، شهدایی که جانشان را برای دفاع از کشور و مردم و مقدسات در طبق اخلاص قرار داده و تقدیم کردند، ما امروز به برکت خون این شهدا از نعمت امنیت و آرامش بهره می‌بریم، این جوانان رزمنده در حملات صهیونیستی آمریکایی به شهادت رسیدند که از مرزهای عراق و سوریه دفاع می‌کردند. این مرزهایی که داعش در سال ۲۰۱۴ وارد عراق شد و امروز این مرزها به برکت وجود نیروهای حشد شعبی در امنیت است، اما این جوانان هدف حملات صهیونیستی آمریکایی قرار می‌گیرند و یا به شهادت می‌رسند یا زخمی می‌شوند.

برای اخراج اشغالگران با شهدای مقاومت پیمان می‌بندیم

وی ادامه داد: ما امروز شاهد دومین سالگرد شهادت این عزیزان هستیم، ما ملت عراق از دولت می‌خواهیم خواستار محاکمه بین المللی جنایتکاران شود، زیرا اشغالگران آمریکایی به حملات هوایی خود اعتراف کرده‌اند.

وی افزود: ما همچنین در دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس قرار داریم و بار دیگر با ملت عراق و ملت جمهوری اسلامی ایران و تمام ملت‌هایی که خواهان آزادی و استقلال هستند و تمام کسانی که در مسیر حضرت امام حسین(ع) حرکت می‌کنند، عهد و پیمان می‌بندیم که همچنان به راه خود برای خلاصی و نجات کشور و مردم از قدرت‌های استکبار جهانی ادامه دهیم؛ استکباری که می‌خواهد عقائد و هویت ملت‌های مستضعف را سلب کند.»

مهند حسین تاکید کرد: دو سال از شهادت فرماندهان و خالقان پیروزی می‌گذرد؛ کسانی که در وجدان‌ها و قلوب ملت عراق و اعراب زنده هستند، زیرا در مبارزه با نیروهای ظلم و استکبار جهانی و حمایت از مستضعفان عالم نقش پررنگ و ویژه‌ای ایفا کردند. این یکی از نمونه‌ برنامه‌ها به مناسبت گرامیداشت یاد آنان در دومین سالگرد ترور است که جان‌های انسان‌های آزاده را از ادیان، مذاهب، نژادهای و خاستگاه‌های گوناگون صدا می‌زند.

«یاسر حسین العیساوی» – معاون ستاد مشترک حشد شعبی می‌گوید: رابطه میان حاج قاسم و حاج ابومهدی، رابطه برادری و بلکه عمیق‌تر از آن بود. می‌گویند: بهترین برادر برای تو کسی است که دوست تو باشد و بهترین دوست برای تو کسی است که برادر تو باشد. قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس، یک روح بودند در دو جسم! روح بلند آنان، اهداف عالی انسانی را دنبال می‌کرد. آنها به صورت فطری با یکدیگر همکاری می‌کردند تا این اهداف عالی انسانی را محقق کنند.

برای اخراج اشغالگران با شهدای مقاومت پیمان می‌بندیم

وی گفت: برگزاری مراسم گرامیداشت یاد شهدای پیروزی، محدود به نهادهای رسمی و فرزندان مقاومت در عراق نبود؛ بلکه با برگزاری باشکوه مراسم تشییع نمادین آن‌ها توده‌های مردم به صورت گسترده در آن مشارکت کردند.

وی ادامه داد: نیروهای اشغالگر آمریکایی که جنایت فرودگاه را مرتکب شدند، وسیله‌ای بودند تا حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس به مقام والای شهادت نائل شوند. شهادت، ایستادگی و مقاومت، آرمان ماست و در این مسیر می‌مانیم. تا آخرین سرباز آمریکایی باید از سرزمین مقدسات و شهدای ما خارج شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس