سایت یمنی: امارات احداث دومین فرودگاه نظامی خود در سقطری یمن را کلید زد - کراپ‌شده

منابع نظامی یمنی گفتند که یک تیم از کارشناسان خارجی، در شهر «حدیبو»، عملیات نقشه‌برداری زمین شناسی را برای احداث دومین فرودگاه نظامی امارات آغاز کردند.

به گزارش مشرق، منابع نظامی خبر دادند که امارات عربی متحده، ساخت یک فرودگاه نظامی در جزیره سقطری واقع در جنوب یمن را کلید زده است.

این منابع به پایگاه خبری «یمن نیوز» گفتند که یک تیم از کارشناسان خارجی، در شهر «حدیبو» (مرکز سقطری)  عملیات نقشه‌برداری زمین شناسی را برای احداث دومین فرودگاه نظامی امارات آغاز کردند.

به گفته این منابع، احداث یک فرودگاه نظامی جدید توسط امارات در سقطری، بخشی از تمهیدات برای گسترش فعالیت سازمانهای اطلاعاتی و نهادهای اماراتی در این جزیره است.

پیش از این نیز، نیروهای وابسته به امارات، فرودگاه سقطری را به فرودگاه نظامی تبدیل کرده بودند. این در حالی است که روند ورود افسران اسرائیلی به سقطری همچنان ادامه دارد؛ زیرا این رژیم قصد دارد از این جزیره به عنوان پایگاه عملیات اطلاعاتی خود، برای کنترل مسیرهای کشتیرانی بین المللی استفاده کند.

این در حالی است که  منابع آگاه اخیرا خبر دادند که شرکت الهلال امارات با رژیم صهیونیستی برای احداث یک مرکز جاسوسی و اطلاعاتی برای نیروی هوایی اسرائیل در فرودگاه حدیبو  قرارداد منعقد کرده است.

به گفته این منابع، امارات از زمان علنی کردن روابطش با رژیم صهیونیستی از طریق امضای توافق عادی‌سازی روابط در نیمه سال گذشته میلادی، درهای سقطری را علنا برای حضور نظامی اسرائیل باز کرد. امارات حتی قبل از عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی جای پای صهیونیست‌ها را در جزیره سقطری یمن (غرب دریای مکران) باز کرده بود.

این کشور که از طریق عناصر گروه موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن مناطق وسیعی از استان لحج، جنوب استان ضالع، غرب استان شبوه، جنوب استان حضرموت و جنوب غرب استان ابین را به همراه استان عدن اشغال کرده است، امتیاز ساخت یک پایگاه نظامی در جزیره سقطری را نیز به رژیم صهیونیستی واگذار کرد تا با این اقدام خطرناک، به دشمن صهیونیستی فرصت افزایش تحرکاتش در این منطقه راهبردی داده شود.

امارات در گام بعدی، اقدام به راه‌اندازی یک فرودگاه نظامی زیر نظر کارشناسان فنی نیروی دریایی اسرائیل کرد و ورود افسران اطلاعاتی اسرائیل به سقطری ادامه یافت تا این‌که در شش ماهه دوم سال گذشته میلادی، شبکه مخابرات نظامی در این جزیره راه‌اندازی شد.

جزیره سقطری یمن در شمال غرب اقیانوس هند واقع شده و مشرف به آبراه تجاری مهم دریای سرخ است و در مجاورت قاره آفریقا و تنگه باب‌ المندب قرار دارد و همین مسئله اهمیت تجاری و نظامی فوق‌العاده‌ این منطقه را مضاعف کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    وقتی عرضه زدن دبی رو ندارید حالا بخورید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس