به گزارش مشرق، علیرضا تقوی نیا در کانال تلگرامی تفسیرگر نوشت:

انصارالله یمن از توقف یک کشتی باری اماراتی با محموله نظامی در آبهای دریای سرخ خبر داده است.

این اقدام با توجه به این که برای اولین بار رخ داده ، حائز نکات قابل توجهی بوده که آثار دراز مدت ژئوپلیتیکی بر منطقه و جهان خواهد گذاشت.

در خصوص این رخداد چند نکته باید ذکر گردد .

 پس از تخلیه نیروهای اماراتی و سیطره کامل انصارالله بر استان ساحلی الحدیده ، تا حد زیادی موازنه قدرت در غرب آسیا تغییر نمود زیرا ارتش یمن و دولت نجات ملی اشراف قابل توجهی بر جریان حمل و نقل کالا و انرژی در دریای سرخ پیدا کرد و بی شک اتفاق امروز نیز نشان دهنده استفاده نیروهای یمنی از این اهرم فشار است.

 کشورهای غربی و اروپایی نیز از این اقدام به شدت متضرر می شوند ؛ به این دلیل که جریان اصلی تجارت اروپا با ژاپن ، چین ، تایوان ، هند و به طور کلی آسیای جنوب و جنوب شرقی از دریای سرخ انجام می گردد و از این پس تمام کشورها مجبورند در معادلات بین المللی نقش و تاثیر انصارالله را بپذیرند.

 با توجه به شرایط میدانی یمن و قطعی شدن پیروزی انصارالله و تثبیت دولت نجات ملی در صنعا ، بدون تردید منطقه غرب آسیا و جامعه جهانی با واقعیتی جدید به نام دولت انقلابی یمن که متحد جمهوری اسلامی ایران نیز هست مواجه شده و ناگزیر از پذیرش آن خواهد بود زیرا تمام تلاش های آنان از طریق حمایت از ارتش سعودی با ناکامی روبرو شده است .

 نگارنده اعتقاد دارد توازن قدرت ژئوپلیتیکی در غرب آسیا تغییر کرده و مبرهن است که راهبردهای کشورهایی مانند امارات که با تکیه بر آمریکا و اخیرا اسرائیل سعی در تامین امنیت خود در برابر ایران و متحدانش داشته اند ،  شکست خورده و آنان باید در نقشه راه سیاست خارجی خود تجدید نظر اساسی کنند .‌ 

 موقعیت جمهوری اسلامی ایران به عنوان پشتیبان اصلی دولت نجات ملی یمن و حلقه اصلی کشورهای محور مقاومت در غرب آسیا به شدت ارتقا یافته است زیرا متحدان این کشور تا حد زیادی بر نقاط راهبردی منطقه سیطره یافته اند و به نوعی جمهوری اسلامی دیگر محدود و محصور در مکان خاصی نیست .

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • NL ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    7 0
    زنده باد ملت واحده مقاومت از چین تا مدیترانه
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    5 0
    سلاح هارا مصادر کنند
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    5 0
    احسنت
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    2 0
    درد بر جبهه مقاومت یمن همتباران غیرتمند یمنی .. پیروزی از آن شما مردان یمنی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس