عربستان

عربستان و امارات در یمن پیاده‌کننده نقشه‌های آمریکا و امارات هستند و شکستی که امروزه ائتلاف متجاوز به یمن دچار آن شده به ویژه درگیری میان دو جنگ‌افروز اصلی در جنوب یمن به خاطر مقاومت مردم یمن است.

به گزارش مشرق، درگیری بین شرکای جنگ علیه یمن چیز عجیبی نبوده است و نیازی هم نبود ت کسی این مسئله را آشکار و فاش کند، چرا که رقابت میان نقشه‌های سعودی که حامل اهداف آمریکایی است و نقشه‌های امارات در یمن که اهداف انگلیس را از طریق مزدورانشان اجرا می‌کنند پس از حدود هفت سال نفوذ و سیطره آشکار شده است. البته این اهداف جدای از طرح‌ها و محاسبات دو کشور و خارج از چارچوب محدوده نقشه رژیم صهیونیستی و نفوذ این رژیم نیست.

  «احمد العلیی»   از رهبران جنبش جنوب یمن در این ارتباط می‌گوید: از همان لحظات نخستین جنگ علیه یمن، درگیری پنهانی میان رژیم‌های امارات و سعودی بر سرسیطره بر مناطق راهبردی یمن وجود داشت.

وی خاطر نشان کرد: طبیعتا این درگیری در راستای اجرای طرح‌ها و اهداف پنهانی بود که به آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل مربوط می‌شد. می‌توانیم بگوییم که رژیم سعودی در راستای منافع آمریکا حرکت می‌کند و  رژیم امارات عربی متحده نیز به نیابت از انگلیس و اسرائیل عمل می‌کند.

در رقابت با زمان، رقابت شدید و آماده سازی‌هایی برای دور جدیدی از درگیری در یمن وجود دارد. امارات مزدوران خود را جمع کرده و عربستان سعودی نیز از طریق مزدوران تکفیری سلفی یا اخوانی وارد عمل شده به طوری که آمادگی‌هایی برای این درگیری در استان‌های شبوه، سقطری، عدن، أبین و سایر استان‌ها و جزایر یمن صورت می‌گیرد و اهداف نفوذ و استعمار در پس این درگیری نمایان است.

«احمد العلیی» از رهبران جنبش جنوب یمن  می‌گوید: دو کشور درگیر در عرصه یمن، هر کدام تلاش دارد مزدوران خود را برای ایجاد وضعیتی از درگیری نظامی مستقیم سوق ‌دهد.   همانند آنچه در عدن، ابین و شبوه در بسیاری از اوقات رخ داد. ممکن است امروز، این شرایط بیش از هر زمان دیگری ملتهب‌تر باشد و چه بسا این نیروهای مزدور برای تحقق اهداف دو کشور مذکور بشتابند.

عربستان سعودی از اینکه متحد خود، امارات بر پایتخت موقت (عدن) و اغلب سواحل یمن سیطره داشته و مانع بازگشت دولت مستعفی منصور هادی می‌شود، احساس می‌کند سرش کلاه رفته است. اما سعودی این اواخر تلاش‌ برای انتقال دولت موقت (از ریاض) به عدن و مختل کردن توافق ریاض میان دو شاخه مزدوران کشورهای ائتلاف متجاوز را افزایش داده است.

«فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع رسانی یمن در این باره می‌گوید: تقسیم نفوذ و منابع در یمن به ویژه در استان‌های جنوبی وجود دارد و تقسیم کاری در خصوص ایجاد پایگاه‌های نظامی نیز دیده می‌شود.

وی افزود: عربستان سعودی در «المهره» در حال ساخت پایگاه نظامی است و اکنون تلاش دارد که در استان شبوه پایگاه دیگری بسازد. امارات نیز برای ساخت پایگاه نظامی در جزیره «میون» یا سقطری تلاش می‌کند. ولی معتقدم که این دو رژیم در برابر صهیونیسم و امپریالیسم رقابت دارند  و این رقابت منجر به تجزیه یمن خواهد شد.

بن بست طبیعی و شکستی که امروزه ائتلاف متجاوز به یمن دچار آن شده، همین درگیری بین عربستان سعودی و امارات در جنوب از طریق مزدورانشان است که اگر مقاومت و ایستادگی صنعاء نبود قطعا این مسئله رخ نمی‌داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس