امارات اسکان صهیونیست‌ها در مجمع‌الجزایر سقطری در جنوب یمن را کلید زد

امارات در جدیدترین اقدام اشغالگرانه خود در جزیره سقطری در آب‌های جنوب یمن، طرح احداث مجتمعهای مسکونی برای عناصر صهیونیستی را آغاز کرد.

به گزارش مشرق، منابع مسئول در دولت مستعفی یمن امروز شنبه خبر دادند که عناصر امارات عربی متحده، اقدام جدیدی در اشغالگری خود در مجمع الجزایر سقطری در آب‌های جنوبی یمن انجام داده‌اند.

پایگاه خبری «یمن نیوز» به نقل از این منابع گزارش داد، مؤسسه اماراتی خلیفه بن زاید، طرح احداث واحدهای مسکونی را برای افسران، سربازان و کارشناسان نظامی اسرائیلی کلید زده است که در پایگاه نظامی مشترک اماراتی-اسرائیلی در این جزیره حضور دارند.

به گفته این منابع، احداث این مجتمع‌های مسکونی در راستای تلاش امارات برای اسکان خانواده‌های افسران اسرائیلی است. این در حالی است که طی هفته‌های گذشته، دهها خانواده اسرائیلی با پوشش گردشگر وارد سقطری شده‌اند.

این منابع خاطر نشان کردند، هدف از طرح امارات، گسترش حضور نظامی صهیونیستی در سقطری است؛ به نحوی که رژیم صهیونیستی از این طریق در تلاش است سقطری را به مرکز عملیات جاسوسی خود تبدیل کند تا بتواند بر مسیرهای دریایی تسلط پیدا کند.

در همین ارتباط، منابع آگاه چندی پیش خبر دادند که امارات رسما تأمین مالی احداث یک پایگاه نظامی در یمن را آغاز کرده است. این منابع» گفتند که این پایگاه قرار است در جزیره «عبدالکوری» واقع در مجمع الجزایر سقطری احداث شود.

به گفته این منابع، این پایگاه متعلق به رژیم صهیونیستی است و امارات با هماهنگی سرویس جاسوسی این رژیم، احداث این پایگاه را کلید زده است. منابع مذکور تأکید کردند، پایگاه نظامی مذکور، در امتداد اتاق عملیات رژیم صهیونیستی است که در سقطری تشکیل داده است.

سایت تحقیقاتی «ایکاد» نیز تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه نظامی امارات در عبدالکوری منتشر کرده است که نشان می‌دهد این کشور در حال احداث باندهای فرودگاهی در این جزیره به طول ۵۴۰ متر و عرض ۳۰ متر  است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    3 0
    از انصارلله یمن خواهش مندیم این افراد را به جهنم واصل کند
    • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      1 0
      هزینه داره براشون، در حال حاضر یمن آنقدر قوی نیست که پس از اینکار بدون عواقب بماند. خداوند مردم یمن را از شر جنایتکاران حفظ نماید.
  • نیما IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    یمن خیلی قویتر از چیزس که توفکر می کنی
  • صادق IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    با توجه به عملکرد موزیانه امارات در قبال ایران شامل کمک مالی به صدام حسین در جنگ، همسویی با اقدامات عربستان در حمایت از داعش و همراستایی به نقشه های انگلیس و آمریکا در منطقه و رابطه تنگاتنگ با اسرائیل و.... دستگاه دیپلماسی کشور سالهاست که در مقابل امارات انفعالانه عمل می‌کند و بنوعی این اقدامات مخرب را نادیده می‌گیرد. علت چیست؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس